2017-01-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vilka gener är det, menar du? Det finns gener som kan påverka intelligensen negativt(handikapp), men man har aldrig hittat någon "geni"-gen.

Förändrat genuttryck är inte samma sak som påvisats med bananflugorna. Jag skulle även tro att om man kollade män så lär de som kommer i sin partner utan kondom också ha lägre depressionsnivåer precis som deras partner.

Studien visade att kvinnor som får sperma i sig fick en antidepressiv effekt, alltså påverkar spermier hjärnan på kvinnan. Vilka gener som stängs av eller på av sperma är inte klarlagt (ännu)

Vilka studier hänvisar du till när du säger att män som har sex utan kondom får antidepressiv effekt och de som använder kondom inte får det?
Citera
2017-01-16, 20:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
(FB) Inavel har förstört den arabiska rasen och kommer rasera Europa

Om du kollar i min länk ovan så handlar spermastudien om kvinnor, alltså människor.
Om jag kollar din länk så går den till en tråd om inavel och vad det påstås kunna leda till ...
Citera
2017-01-16, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Studien visade att kvinnor som får sperma i sig fick en antidepressiv effekt, alltså påverkar spermier hjärnan på kvinnan. Vilka gener som stängs av eller på av sperma är inte klarlagt (ännu)

Vilka studier hänvisar du till när du säger att män som har sex utan kondom får antidepressiv effekt och de som använder kondom inte får det?
Troligen helt enkelt att kvinnan som har oskyddad sex och svarat på studien befinner sig i en situation där hon inte behöver tänka på p-medel och konsekvenser utan kan ge sig hän och njuta fritt ...

Vilka studier hänvisar du till som säger att det inte är skillnad för män med eller utan kondom?

Edit:
I övrigt finns det rätt mycket dokumentation som visar att kvinnor som får spermier i sig hamnar i djupa depressioner -- så någon "kemisk effekt" av sperma kan du glömma.
Citera
2017-01-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om jag kollar din länk så går den till en tråd om inavel och vad det påstås kunna leda till ...

Och om du har sex med en man som har inavlade gener, vad leder det till tror du?
Citera
2017-01-16, 20:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och om du har sex med en man som har inavlade gener, vad leder det till tror du?
Sannolikt något ganska likt dig om man får barn med just den mannen ... eller kanske ett något bättre resultat om man själv inte är släkt med mannen --- eftersom utavel är medicinen mot inavelseffekter.
Citera
2017-01-16, 20:53
Medlem
Citat:
Troligen helt enkelt att kvinnan som har oskyddad sex och svarat på studien befinner sig i en situation där hon inte behöver tänka på p-medel och konsekvenser utan kan ge sig hän och njuta fritt ...

Vilka studier hänvisar du till som säger att det inte är skillnad för män med eller utan kondom?

Edit:
I övrigt finns det rätt mycket dokumentation som visar att kvinnor som får spermier i sig hamnar i djupa depressioner -- så någon "kemisk effekt" av sperma kan du glömma.

Hur vet du det?

Visa vilka studier som säger att män blir lyckligare av att ha sex utan kondom.

Visa vilka studier som säger att kvinnor blir deprimerade av sperma. Och var tror du depression sitter någonstans? I fötterna? (För övrigt bekräftar det tesen att spermier påverkar hjärnan på kvinnan)
Senast redigerad av vitklockan 2017-01-16 kl. 21:01.
Citera
2017-01-16, 20:54
Medlem
Citat:
Sannolikt något ganska likt dig om man får barn med just den mannen ... eller kanske ett något bättre resultat om man själv inte är släkt med mannen --- eftersom utavel är medicinen mot inavelseffekter.

Kände du dig träffad?
Citera
2017-01-16, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kände du dig träffad?
Nej, knappast.

Jag tror däremot att du själv bör backa tillbaka några steg och fundera över varför du tyckte en diskussion om inavel platsade i den här tråden.
Citera
2017-01-16, 21:03
Medlem
Citat:
Nej, knappast.

Jag tror däremot att du själv bör backa tillbaka några steg och fundera över varför du tyckte en diskussion om inavel platsade i den här tråden.

Du har inte svarat på mina frågor och du har heller inte gett några källhänvisningar till det du påstår. Alltså sitter du och hittar på.
Citera
2017-01-16, 21:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

Bra! Tack!

Jag har inte hävdat att någon studie visat det, om du läser riktigt noga så ser du att det står "jag tror". Alltså tycker jag att det verkar rimligt.
Citera
2017-01-16, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Bra! Tack!

Jag har inte hävdat att någon studie visat det, om du läser riktigt noga så ser du att det står "jag tror". Alltså tycker jag att det verkar rimligt.
Fast han har ju inte läst studien ens. Studien säger att spermier innehåller samma ämnen som vissa anti-depressiva, och skulle det nu ha någon effekt så fungerar det givetvis på män också. Dvs män kan motverka depression genom att få i sig sin egen eller någon annans sperma -- om det nu skulle vara sant.

Anti-depressiva medel är ju inte könsspecifika.

Och man behöver väl inte påtala att det är en liten studie gjord på 293 kvinnor i New York

– Nej, eftersom det självklart är mer komplicerat än så. Det vi kan säga utifrån vår data är att kvinnor som regelbundet exponeras för spermier är mindre deprimerade. Det betyder inte att de är lyckliga, utan att de får lägre resultat på Beck Depression Inventory, säger hon i vår mejlintervju.

Hennes forskning i det här fallet handlar om att sädesvätskan innehåller en mängd ämnen som kan påverka människan, bland annat ämnen som också finns i mediciner mot depression, som till exempel seratonin som finns i bland annat Prozac Lexapro, Zoloft och Paxil. Och några andra förklaringar har hon inte hittat till forskningsresultaten.

http://www.metro.se/artikel/forskarens-v%C3%A4ndning-spermier-g%C3%B6r-inte-kvinnor-lyckliga-xr

Inte specifikt kvinnor alltså - utan människor ....

Edit:
Om den skulle stämma så talar den ju också för att kvinnor skall se till att ha ett regelbundet sexliv alldeles oavsett om de har partner eller inte - eftersom sperma då är positivt för det psykiska måendet ...

Och män bör interagera sexuellt med andra män oftare --- i alla fall om de inte gillar smaken av sig själva.
Senast redigerad av micro113 2017-01-16 kl. 21:14.
Citera
2017-01-16, 21:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur vet du det?

Visa vilka studier som säger att män blir lyckligare av att ha sex utan kondom.

Visa vilka studier som säger att kvinnor blir deprimerade av sperma. Och var tror du depression sitter någonstans? I fötterna? (För övrigt bekräftar det tesen att spermier påverkar hjärnan på kvinnan)
Prova söka på effekter av ofrivillig sex/våldtäkt/slentriansex etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in