2017-01-16, 18:10
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zRabbiT
Tankar på detta lag? https://www.futbin.com/17/squad/1222778

Har ungefär 200k att testa något nytt med, men SBC Gio är helt otrolig så han måste vara kvar.
Håller med om att SBC Gio är grym. Testa Naingolan kanske? Inte provat själv men verkar grym för Serie-A lag.

Edit: Trist att du inte kör Gio på full kemi :/
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-01-16 kl. 18:12.
Citera
2017-01-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Finns verkligen tröga/lata människor i detta spel...Sålde IF Fabregas för 120k när han fanns för runt 100, sålde Icardi nu för 80k när han finns för 72-73...

Har nog sålt 10st SIF Aspas för 29,750 sedan igår. Köpt tillbaka för 21k. Även sålt en 6-7st IF Vazquez för 19,750 och köpt tillbaka för 13-14k. Fick höja hans pris nu när han gått upp ett par k.

Samma som innan TOTY då jag började lägga ut mina spelare för överpriser och överraskande många sålde fan 10-30k över sitt pris. Trodde inte det skulle funka lika bra med IF-metoden nu när man kan söka på "special cards" men folk är fan lata och okunniga på marknaden

Citat:
Ursprungligen postat av zRabbiT
Tankar på detta lag? https://www.futbin.com/17/squad/1222778

Har ungefär 200k att testa något nytt med, men SBC Gio är helt otrolig så han måste vara kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Håller med om att SBC Gio är grym. Testa Naingolan kanske? Inte provat själv men verkar grym för Serie-A lag.

Edit: Trist att du inte kör Gio på full kemi :/

Nainggolan är riktigt bra, ett måste på ett serie a mittfält! Kanske byta ut Allan mot honom? Sedan hade jag nog bytt ut Banega. Tyckte han var ett bra alternativ i början men finns så mycket bättre om man har coins. Pjanic, Hamsik. SIF Brozovic ser läcker ut men inte testat.

Hur är IF Perisic? Lika go som han ser ut?

Kör också Gio som CAM på 8 kemi i mitt fitnesslag och han fullständigt dominerar! Märker inte av någon mindre kemi. Nu kör jag dock bara ett lag med squad fitness, har Gio som supersub. Har avgjort många matcher. Sätter även in honom om jag får ett farligt frisparksläge, även om det bara gått 10-20. Sätter nog 4/5 med honom. Annars sätter jag fan aldrig frisparkar
Senast redigerad av grahnen 2017-01-16 kl. 18:27.
Citera
2017-01-16, 18:22
Medlem
Hallå hallå
Någon som orkar slänga ihop ett lag till mig?
Vill gärna blanda två ligor. Helst inte spelare från ligue 1.
Spelar på ps4. Formation 4-3-1-2 och budget cirka 700 k.

Tack på förhand.
Citera
2017-01-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Vem plockade du in istället för Icardi?

Plockade in Higuain häromdagen..egentligen för att sälja men kan köra honom just nu för stunden iaf
Citera
2017-01-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har nog sålt 10st SIF Aspas för 29,750 sedan igår. Köpt tillbaka för 21k. Även sålt en 6-7st IF Vazquez för 19,750 och köpt tillbaka för 13-14k. Fick höja hans pris nu när han gått upp ett par k.

Samma som innan TOTY då jag började lägga ut mina spelare för överpriser och överraskande många sålde fan 10-30k över sitt pris. Trodde inte det skulle funka lika bra med IF-metoden nu när man kan söka på "special cards" men folk är fan lata och okunniga på marknaden

Nainggolan är riktigt bra, ett måste på ett serie a mittfält! Hur är IF Perisic? Lika go som han ser ut?

Kör också Gio på 8 kemi i mitt fitnesslag och han fullständigt dominerar! Märker inte av någon mindre kemi. Nu kör jag dock bara ett lag med squad fitness, har Gio som supersub. Har avgjort många matcher. Sätter även in honom om jag får ett farligt frisparksläge, även om det bara gått 10-20. Sätter nog 4/5 med honom. Annars sätter jag fan aldrig frisparkar

Härligt har inte lagt ut mina men ska fan göra det också då
Citera
2017-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toooooxic
Asså vem spelar ens fifa? -.-

vem sitter o kommenterar ett FIFA forum? Ännu mer korkat
Citera
2017-01-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Härligt har inte lagt ut mina men ska fan göra det också då

Försöker inte ha ute dem runt 19 ifall det kommer någon SBC som ökar priset markant. Vill inte gå miste om massa coins då. Det är väl oftast då det kommer nya. Har även en Futbin-trupp med spelare så jag enkelt kan följa priserna och se ifall jag skall höja priserna.
Citera
2017-01-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Försöker inte ha ute dem runt 19 ifall det kommer någon SBC som ökar priset markant. Vill inte gå miste om massa coins då. Det är väl oftast då det kommer nya. Har även en Futbin-trupp med spelare så jag enkelt kan följa priserna och se ifall jag skall höja priserna.

nej för tusan har bara sparat dom i trade pile..men kan ju lägga ut dem till överpris, brukar ju funka
Citera
2017-01-16, 18:43
Medlem
Nån som har tips för hur man får bra förstatouchar? Känns alltid som mina spelare blir sjukt sega efter förstatouchen och moståndarna hinner in i press. När man kollar på pros så flyter allt på i samma fart oftast. Finns det nåt trick där?
Citera
2017-01-16, 18:45
Medlem
Har ett par frågor ni kanske kan ge mig svar på:

1. Jag vann 20 st WL-matcher i FUT champions och hamnade alltså på Gold 3. Vad jag läst så är man kvalificerad för nästa helgs WL då, men när jag är inne på FUT Champions så står det "Ej kvalificerad" och jag kan spela utslagsturnering om jag vill.

2. Om jag ändå är kvalificerad, är det någon mening med att spela dagliga utslagsturneringar ändå?

3. Jag har gjort om Lukaku till CAM för att min kemi ska vara 100%, sedan pausar jag matchen, byter formation och sätter Lukaku som ST. Visst behåller han full kemi och är exakt lika bra som om jag hade haft honom som ST med 10 i kemi från början? (Resten av laget har alla 10 i kemi vid start av match, innan jag byter formation)

Tack på förhand!
Citera
2017-01-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Har ett par frågor ni kanske kan ge mig svar på:

1. Jag vann 20 st WL-matcher i FUT champions och hamnade alltså på Gold 3. Vad jag läst så är man kvalificerad för nästa helgs WL då, men när jag är inne på FUT Champions så står det "Ej kvalificerad" och jag kan spela utslagsturnering om jag vill.

2. Om jag ändå är kvalificerad, är det någon mening med att spela dagliga utslagsturneringar ändå?

3. Jag har gjort om Lukaku till CAM för att min kemi ska vara 100%, sedan pausar jag matchen, byter formation och sätter Lukaku som ST. Visst behåller han full kemi och är exakt lika bra som om jag hade haft honom som ST med 10 i kemi från början? (Resten av laget har alla 10 i kemi vid start av match, innan jag byter formation)

Tack på förhand!

1. Ja du är kvalificerad, 18 vinster krävs för att automatiskt vara vidare nästa helg. Det kommer i samband med rewardsen som kommer natten till torsdag om jag minns rätt.

2. Är väl egentligen ingen mening med att kvala om du inte vill spela för skojs skull. Är väl inga större belöningar för att vinna kvalet. Kanske är bra träningsmatcher inför WL? Bara försökt kvala in till WL en gång så har inte jättekul på det spelläget.

3. Det stämmer! Den kemin som är vid matchstart är det som gäller in-game. Väl där inne kan du ändra om hur du vill med position och formationer, kemin från matchstart behålls.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-16 kl. 18:55.
Citera
2017-01-16, 18:54
Medlem
Gracias!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här