2017-01-16, 16:28
Medlem
asameras avatar
Okej, där kom dagens dos av befläckande av män, och porträtterande av kvinnan som gudalika och helt felfri. Jag hann inte ens skriva klart min tidigare text så var dagens dos ett faktum.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P8rwp/anna-39-sextrakasserades-pa-jobbet--hennes-upplevelse

Varför, varför inte nyansera bilden mycket mer?? Varför enbart svälja en kvinnas berättelse bara för att det på något underförstått sätt ligger i tiden att svälja en kvinnas berättelse?
Citera
2017-01-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asamera
Varför, varför inte nyansera bilden mycket mer?? Varför enbart svälja en kvinnas berättelse bara för att det på något underförstått sätt ligger i tiden att svälja en kvinnas berättelse?
Men har du fortfarande inte lärt dig att vita, heterosexuella, medelålders män är upphov till allt ont på jorden? I så fall behöver du läsa mer av Aftonbladet. Eller vilken annan tidning som helst. Eller ta del av SR/SVT för den delen, det är samma sak överallt...
Citera
2017-01-16, 16:34
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Okej, där kom dagens dos av befläckande av män, och porträtterande av kvinnan som gudalika och helt felfri. Jag hann inte ens skriva klart min tidigare text så var dagens dos ett faktum.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P8rwp/anna-39-sextrakasserades-pa-jobbet--hennes-upplevelse

För att en nyanserad beskrivning är ointressant och inte får lika många klickningar som clickbait. Du hade inte delat denna artikel då tror jag? Feminister delar en sån här artikel till sina vänner, folk som du delar den på flashback, och aftonbögen kan bajsa ut skräp ytterligare en dag.
Citera
2017-01-16, 16:42
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Men har du fortfarande inte lärt dig att vita, heterosexuella, medelålders män är upphov till allt ont på jorden? I så fall behöver du läsa mer av Aftonbladet. Eller vilken annan tidning som helst. Eller ta del av SR/SVT för den delen, det är samma sak överallt...

Skrev tidigare denna tråd:
(FB) Varför får inte könsskillnader mer utrymme i Sverige?
Citera
2017-01-16, 16:45
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
För att en nyanserad beskrivning är ointressant och inte får lika många klickningar som clickbait. Du hade inte delat denna artikel då tror jag? Feminister delar en sån här artikel till sina vänner, folk som du delar den på flashback, och aftonbögen kan bajsa ut skräp ytterligare en dag.

Jag hoppas att du förstår att mitt syfte för delning är inte det samma som feministers syfte. Jag delar den pga. att jag blir förbannad på att media befläckar män som monster och porträtterar kvinnor som gudar.
Citera
2017-01-16, 16:52
Medlem
Citat:
Skrev tidigare denna tråd:
(FB) Varför får inte könsskillnader mer utrymme i Sverige?
Tja, då har du ju svarat på din egen fråga i trådstarten: Det här är helt enkelt det normala i svensk offentlig debatt och har varit rätt länge.
Citera
2017-01-16, 17:04
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Tja, då har du ju svarat på din egen fråga i trådstarten: Det här är helt enkelt det normala i svensk offentlig debatt och har varit rätt länge.

Det som slog mig var att samtidigt som jag skrev det som du kallar svar på min egen fråga, hann AB med att publicera ytterligare en liknande häxjakt artikel gentemot svenska män. Hur som helst, förändring bör ske och det är omgående.
Citera
2017-01-16, 17:22
Medlem
Citat:
Det som slog mig var att samtidigt som jag skrev det som du kallar svar på min egen fråga, hann AB med att publicera ytterligare en liknande häxjakt artikel gentemot svenska män. Hur som helst, förändring bör ske och det är omgående.
Jodå, så långt är vi överens men frågan är hur man åstadkommer det? Den samlade bilden hos journalistkåren är ju att AB:s publiceringar är helt korrekta. Det är inte självklart hur man ändrar på den bilden.
Citera
2017-01-17, 00:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Haha, gillar man inte jargongen på manliga arbetsplatser kanske man borde tänkt på det lite tidigare än efter tio år.
Hatten av för brandmännen i Mjölby som behandlade henne jämställt, dvs som vilken karl som helst.

Vill hon vara prinsessan på ärten ska hon kanske jobba med något annat, med en massa hyssande och vyssande lögnaktiga och hycklande kvinnor?
Citera
2017-01-17, 15:38
Medlem
Mooons avatar
Är det att vara prinsessa att inte vilja bli kallade "hora" på jobbet? Hur resonerar du då?

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, gillar man inte jargongen på manliga arbetsplatser kanske man borde tänkt på det lite tidigare än efter tio år.
Hatten av för brandmännen i Mjölby som behandlade henne jämställt, dvs som vilken karl som helst.

Vill hon vara prinsessan på ärten ska hon kanske jobba med något annat, med en massa hyssande och vyssande lögnaktiga och hycklande kvinnor?
Citera
2017-01-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Är det att vara prinsessa att inte vilja bli kallade "hora" på jobbet? Hur resonerar du då?

Princessor kan inte hantera att bli kallade för "hora"?
Citera
2017-01-17, 17:16
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon

Märkligt att det tar 10 år för någon att uppmärksamma.

Varför utgår du från att allt som den här tjejen säger är sant?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in