2017-01-16, 15:44
Medlem
Verkar som att det nu varit två olika fall av misshandel inom loppet av några dagar. Någon som vet något mer?

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-11/man-ranad-och-misshandlad

http://www.sydsvenskan.se/2015-09-14/misshandel-pa-kastanjegatan-under-helgen
Citera
2017-01-16, 15:52
Medlem
Smålands Nation ligger på gatan. Där finns många arga unga människor. De förvarar dessutom zigenare i källaren där. Det sker vanligtvis mycket rån i butiker runt omkring där.
Citera
2017-01-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Smålands Nation ligger på gatan. Där finns många arga unga människor. De förvarar dessutom zigenare i källaren där. Det sker vanligtvis mycket rån i butiker runt omkring där.

Snälla utveckla. vilka butiker syftar du då på? Denna gata har varit den lugnaste jag känner till. Tror inte att det är studenter på Smålands som ligger bakom detta precis.
Citera
2017-01-16, 16:18
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Verkar som att det nu varit två olika fall av misshandel inom loppet av några dagar. Någon som vet något mer?

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-11/man-ranad-och-misshandlad

http://www.sydsvenskan.se/2015-09-14/misshandel-pa-kastanjegatan-under-helgen

Den andra länken är från 2015 September. Kanske ett misstag från din sida?
Misshandel är alltid jobbigt hur som helst och alldeles för vanligt tyvärr
Citera
2017-01-16, 16:19
Medlem
Citat:
Snälla utveckla. vilka butiker syftar du då på? Denna gata har varit den lugnaste jag känner till. Tror inte att det är studenter på Smålands som ligger bakom detta precis.
På Arkivgatan ligger en mataffär som nog är den mest rånade i Lund (tillsammans med en korvkiosk på Baravägen). Kryddan, Södra Esplanaden, har nog även haft en del påhälsningar. Sen är där även Satelliten på Råbyvägen. Men visst det behöver inte vara någon som bor på Smålands Nation, stället i sig drar till sig mycket ohyra.
Citera
2017-01-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Den andra länken är från 2015 September. Kanske ett misstag från din sida?
Misshandel är alltid jobbigt hur som helst och alldeles för vanligt tyvärr

Ojsan, ja en stor miss från min sida. Googlade på den sagda misshandeln i tisdags och fick en till träff. Registrerade inte datumet helt.
Senast redigerad av dagsvag 2017-01-16 kl. 16:35.
Citera
2017-01-16, 16:35
Medlem
Citat:
På Arkivgatan ligger en mataffär som nog är den mest rånade i Lund (tillsammans med en korvkiosk på Baravägen). Kryddan, Södra Esplanaden, har nog även haft en del påhälsningar. Sen är där även Satelliten på Råbyvägen. Men visst det behöver inte vara någon som bor på Smålands Nation, stället i sig drar till sig mycket ohyra.

Hur menar du när du säger den mest rånade? mest snattade ifrån eller väpnat rån? Aldrig hört talas om att det skulle förekomma rån och annat ofog här i området. lugnaste gatan trodde jag.
Citera
2017-01-16, 18:22
Medlem
Citat:
Hur menar du när du säger den mest rånade? mest snattade ifrån eller väpnat rån? Aldrig hört talas om att det skulle förekomma rån och annat ofog här i området. lugnaste gatan trodde jag.
Rån är rån och då menar jag det. Förstår du inte ordet så föreslår jag att du googlar det. Jag förstår att du tillhör kommunisterna i staden med en anknytning till Smålands Nation när du vägrar inse ren fakta. Men du kan fortsätta blunda för verkligheten det brukar ni vara bra på.
Citera
2017-01-17, 20:26
Medlem
Citat:
Rån är rån och då menar jag det. Förstår du inte ordet så föreslår jag att du googlar det. Jag förstår att du tillhör kommunisterna i staden med en anknytning till Smålands Nation när du vägrar inse ren fakta. Men du kan fortsätta blunda för verkligheten det brukar ni vara bra på.

Herrejösses vad du blev arg. Bor inte på Smålands och är verkligen inte kommunist. Har bara inte hört att rån förekommer på det viset här. mycket oroväckande. Hade bara hoppats få veta mer om vad för typer som rånmisshandlade i tisdsags. Jag vet vad statistiken säger.
Senast redigerad av dagsvag 2017-01-17 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in