2017-01-16, 14:52
Moderator
Tinuviels avatar
"Mattias Karlsson och Jerzy Sarnecki uppträdde i maskopi" (Thomas Gür raljerar på Facebook):
Citat:
Sarnecki hade uppenbarligen tilldelats rollen att vara en avstötare (repellator) av TV-tittarna till Sverigedemokraterna - alltså jobbet att uppträda så arrogant, lomhört och von-oben som möjligt i sin plädering att det inte behövs mer forskning om nuläget kring migration och brottslighet, så att alla SD-påståenden om att det skulle finnas en grupp av akademiker som agerar för att hindra fakta att komma upp på bordet, skulle besannas.
https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/1410128695705319
Citera
2017-01-16, 15:04
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Konsekvensen av att man inte har uppdaterad statistik är att alla dras över en kam.
Så du menar att när du har fått statistik så kommer du inte dra alla över en kam längre? Oavsett vad statistiken påvisar.
Citera
2017-01-16, 15:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
"Mattias Karlsson och Jerzy Sarnecki uppträdde i maskopi" (Thomas Gür raljerar på Facebook):

https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/1410128695705319

Tror inte att Agenda-redaktionen hade det som avsikt. Min tanke är istället att redaktionens avsikt var riktat mot de som tackat Nej. Fast resultatet blir förstås densamma.
Citera
2017-01-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Så du menar att när du har fått statistik så kommer du inte dra alla över en kam längre? Oavsett vad statistiken påvisar.
Fördomar bekämpas med fakta. Oavsett vad fakta visar. Faktabaserade resonemang är inte fördomsfulla.
Citera
2017-01-16, 15:17
Medlem
8711s avatar
Citat:

Du har fått två extremt bra svar av mig på vad den stora överrepresentationen för araber och afrikaner innebär och varför den invandringen därmed gör Sverige och livet för svenskarna mycket sämre. Man kan inte ha en politik och en invandring som medför flera gånger fler grova brott så som exempelvis våldtäkter då gruppen man tar in är skyhögt överrepresenterad vid dessa brott så som våldtäkter och gruppvåldtäkter. Om det så är 5 eller 10% inom dessa invandrade grupper som våldtar eller begår andra grova brott så har det en enorm påverkan på vårt land och för det svenska folket som blir betydligt mer brottsutsatt och betydligt mer otryggt.

Den totala bedömningen är självklar: Vi kan inte ha den här invandringen från mellanöstern och afrika. Den orsakar stort lidande i vårt land. Vi vet på förhand inte vilka, bara att det är ett stort antal inom dessa grupper som kommer begå våldtäkter och andra grova brott. Vi vill inte utsätta vårt folk för denna medvetna invandringsbaserade brottslighet.

Nej, jag vill inte låta dom sålla ut sig genom att medvetet låta tiotusentals svenska kvinnor våldtas och gruppvåldtas innan man vet vilka gärningsmännen är. Jag vill inte att dessa våldtäkter ens ska ske, varav invandringen från dessa områden är omöjlig att fortsätta och har varit fel från första början. Vi vet att dessa grupper så som araber och afrikaner är skyhögt överrepresenterade vid exempelvis våldtäkter och gruppvåldtäkter.
Senast redigerad av 8711 2017-01-16 kl. 15:20.
Citera
2017-01-16, 15:20
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Fördomar bekämpas med fakta. Oavsett vad fakta visar. Faktabaserade resonemang är inte fördomsfulla.

Det förstår ju dock inte många politiker, invandringsvurmare och många invandrare. Dom menar att det är fördomar att vara negativ mot invandringen och invandrare. Dom förstår inte att i princip allt som påstås är sanning och därmed inte är några fördomar. Sanningar kan aldrig vara fördomar. Sanningar är sanningar.
Citera
2017-01-16, 15:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det förstår ju dock inte många politiker, invandringsvurmare och många invandrare. Dom menar att det är fördomar att vara negativ mot invandringen och invandrare. Dom förstår inte att i princip allt som påstås är sanning och därmed inte är några fördomar. Sanningar kan aldrig vara fördomar. Sanningar är sanningar.
"Fakta sparkar", var ett begrepp jag fick lära mig när jag studerade. Det är därför etablissemanget och vänsterliberalerna är så rädda att fakta i detta ämne ska komma fram. De vet att striden är förlorad då.
Citera
2017-01-16, 15:27
Medlem
8711s avatar
Citat:
Med andra ord, dom flesta som våldtar är män. Inte kvinnor.

Suck! Du kan ju inte ens svara på debattinlägg som är så långt över din egna nivå att det blir pinsamt att se. Snacka om att göra bort sig. Frågan här handlar om invandrares brottslighet och invandringens påverkan på vårt land och hur det orsakar ett stort lidande för svenska folket.

Det handlar inte om män och kvinnor, utan om invandringens effekter. Hade du några kommentarer angående det?

Citat:
Du ska inte se allt i svart och vitt. Det finns rötägg i alla "folkgrupper". Det förstår vem som helst.

Kan du läsa mina och andras svar till dig? Eller är du för korkad för att förstå? Vi har besvarat den dumma frasen tiotals gånger nu och du fattar fortfarande inte det mest grundläggande. Vilken tragisk figur. Hoppas du inte är så dum i verkligheten och bara driver, för är du så dum så är du nog på gränsen till förståndshandikappad.

LÄS OCH BEGRUNDA!!

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du har fått två extremt bra svar av mig på vad den stora överrepresentationen för araber och afrikaner innebär och varför den invandringen därmed gör Sverige och livet för svenskarna mycket sämre. Man kan inte ha en politik och en invandring som medför flera gånger fler grova brott så som exempelvis våldtäkter då gruppen man tar in är skyhögt överrepresenterad vid dessa brott så som våldtäkter och gruppvåldtäkter. Om det så är 5 eller 10% inom dessa invandrade grupper som våldtar eller begår andra grova brott så har det en enorm påverkan på vårt land och för det svenska folket som blir betydligt mer brottsutsatt och betydligt mer otryggt.

Den totala bedömningen är självklar: Vi kan inte ha den här invandringen från mellanöstern och afrika. Den orsakar stort lidande i vårt land. Vi vet på förhand inte vilka, bara att det är ett stort antal inom dessa grupper som kommer begå våldtäkter och andra grova brott. Vi vill inte utsätta vårt folk för denna medvetna invandringsbaserade brottslighet.

Nej, jag vill inte låta dom sålla ut sig genom att medvetet låta tiotusentals svenska kvinnor våldtas och gruppvåldtas innan man vet vilka gärningsmännen är. Jag vill inte att dessa våldtäkter ens ska ske, varav invandringen från dessa områden är omöjlig att fortsätta och har varit fel från första början. Vi vet att dessa grupper så som araber och afrikaner är skyhögt överrepresenterade vid exempelvis våldtäkter och gruppvåldtäkter.
Senast redigerad av 8711 2017-01-16 kl. 15:33.
Citera
2017-01-16, 15:35
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Synd att just Mattias Karlsson ska debattera, jag klarar inte av att se och höra han.

24 undersökningar mellan 1974-2005, men ingen vill göra en ny undersökning. Vad har dom att dölja?

Varför? Vad är det du inte gillar hos Mattias?
Citera
2017-01-16, 15:38
Medlem
8711s avatar
Citat:
Enda sättet att få dig att förstå är ju att jämföra med andra frågor. Hur ska jag annars få dig att förstå? Vet du inte ens vad en fördom är?

DU vet inte det flicka lilla, du har inte förstånd till att ens läsa och förstå mina och andras svar till dig. Gå och skaffa dig lite förstånd. Läs lite böcker, läs lite statistik, försök förstå hur den politiken påverkar i sin helhet och hur det drabbar svenska folket.

Jag och andra har förklarat för dig tiotals gånger nu varför din fras är dum och felaktig. Det handlar inte om enskilda, det handlar om totalens påverkan på Sverige och svenska folkets liv och trygghet i sitt eget land. Huruvida man är beredd att medvetet föra en politik där tiotusentals svenska kvinnor kommer våldtas och gruppvåldtas, det vet vi, vi vet att araber och afrikaner är enormt skyhögt överrepresenterade vid dessa vidriga brott. Vi kan inte veta innan vilka som kommer begå dessa brott, bara att det är ett stort antal inom dessa grupper som är skyhögt överrepresenterade vid exempelvis våldtäkter och gruppvåldtäkter och att det skapar brottsoffer i Sverige av direkt importerad kriminalitet. Det är enormt destruktivt för Sverige och svenskarna. Det är en politik som inte kan föras.

PUNKT. Skäm inte ut dig mer.
Senast redigerad av 8711 2017-01-16 kl. 15:41.
Citera
2017-01-16, 15:47
Medlem
Drozds avatar
Jag fick ta till skämskudden flera gånger när Sarnecki körde sitt barnsliga "..men MK vet säkert mycket mer om brottsstatistik än jag som är kriminologiprofessor". Såå fjantigt!

Det behövs nog inga djupare kunskaper i kriminologi för att tolka Sarneckis ovilja att utforska sambandet härkomst-kriminalitet.
Citera
2017-01-16, 16:10
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Med andra ord, dom flesta som våldtar är män. Inte kvinnor.
Nu tycker jag att du inte ska peka ut några grupper så varför inte säga "De flesta som våldtar är människor" eller kanske ännu hellre "De flesta som våldtar är levande varelser".

Om man nu vill komma tillrätta med problemet så bör första konstatera vem och sedan varför. Utan vem så är varför meningslöst och tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in