2017-01-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Äntligen en president som lägger diplomatin åt sidan och berättar sanningen!

Personligen hoppas jag att han lägger enorma strafftullar mot EU, och speciellt höga mot Sverige!
Så ska vi se hur PK-eliten och svetsarn klarar av det exporttappet!

Ju fortare kollapsen i EU och Sverige kommer, desto bättre

Att resa fritt, visumfritt, bosätta sig var man vill i 25 länder, kanske på lite varmare breddgrader, få sjukvård till samma låga pris som i Sverige i alla dessa länder. Det är EU. Fatta hur begränsad du skulle vara om inte EU fanns. Sen kan det vara bra att straffbeskatta utländska företag som missgynnar det egna landets industrier, det kan jag hålla med om.

Le Pen och frankrike kanske inte behöver EU, de har ett så stort eget land och massor av paradisöar i Karibien med mera, det är bara att sticka dit om man tröttnar på det kalla klimatet i Frankrike. Och så länge F. är med i Eu kan vi göra samma sak.
Citera
2017-01-16, 11:45
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du har säkerligen sett att muslimer tagit över, i princip, hela städer och stadsdelar - men, detta är inget problem för dig? Shariadomstolarna står som spön i backen inom UK - inget problem för dig med parallella samhällen? Upplopp och skändningar på brittisk mark - inga problem för dig? En storstads befolkningsantal flyttar till UK, varje år - inget problem för dig? Du lever inte i UK och ser ej problemen där...

Skärp dig!

Vilken fin halmgubbe du har hittat. Behövde du leta länge?
Citera
2017-01-16, 11:48
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hoppas han säger något liknande om Sverige. Fy fan vad roligt det hade varit

Det är väl ingen som bryr sig om vad den mannen säger.
Citera
2017-01-16, 11:50
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Vilken fin halmgubbe du har hittat. Behövde du leta länge?

Svarade enkom på din svada, sååå! Vad var en halmgubbe med mitt inlägg?
Citera
2017-01-16, 11:53
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Att resa fritt, visumfritt, bosätta sig var man vill i 25 länder, kanske på lite varmare breddgrader, få sjukvård till samma låga pris som i Sverige i alla dessa länder. Det är EU. Fatta hur begränsad du skulle vara om inte EU fanns. Sen kan det vara bra att straffbeskatta utländska företag som missgynnar det egna landets industrier, det kan jag hålla med om.

Le Pen och frankrike kanske inte behöver EU, de har ett så stort eget land och massor av paradisöar i Karibien med mera, det är bara att sticka dit om man tröttnar på det kalla klimatet i Frankrike. Och så länge F. är med i Eu kan vi göra samma sak.

Det var inga problem att resa i Europa före Sverige var med i EU. Hela Västeuropa hade då on-entry visum och man behövde enbart visa upp passet vid gränsen.
Citera
2017-01-16, 12:00
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Svarade enkom på din svada, sååå! Vad var en halmgubbe med mitt inlägg?

På vilket sätt skulle ett utträde ur EU påverka asylinvandringen till UK?

Ditt påstående om att jag inte skulle ha något emot vare sig segregation eller shariadomstolar är en halmgubbe. Har du inte gått klart högstadiet? Tämligen säker på att man får lära sig vad ett argumentationsfel är där.
Citera
2017-01-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det var inga problem att resa i Europa före Sverige var med i EU. Hela Västeuropa hade då on-entry visum och man behövde enbart visa upp passet vid gränsen.

Periodvis hade Frankrike visumtvång. Det var krångligt men gick säkert att jobba och bosätta sig i ett annat europeiskt land då också. Precis som med USA, det är krångligt men det går säkert att jobba och bosätta sig i USA i dag, om man vill det. Fine. Men det ska inte behöva vara krångligt och det är inte krångligt i dag att bo, studera, få sjukvård, leva på bidrag om man vill det, i valfritt EU-land.

Även om man inte tar tillvara på den friheten så är det klart skönt att den finns, det ger lättillgängliga möjligheter.
Det är oxå skillnad om lilla Sverige går ut än om England, Europas mäktigaste land.
Citera
2017-01-16, 12:09
Avstängd
Citat:
På vilket sätt skulle ett utträde ur EU påverka asylinvandringen till UK?

Ditt påstående om att jag inte skulle ha något emot vare sig segregation eller shariadomstolar är en halmgubbe. Har du inte gått klart högstadiet? Tämligen säker på att man får lära sig vad ett argumentationsfel är där.

Om du ej är med i EU behöver du inte heller följa deras multikultivurmande dogmer. Förstår du inte detta? Själv är bäste dräng.

Haha, trötta på invandring från Östeuropa och ej från MENA - tog det lång tid för dig att hitta på detta? Fick du leta länge i din egna röv? Angående halmgubben så verkar du förminska problemen med invandringen till UK - därav mina kommentarer. Tar du detta som en halmgubbe så är det upp till dig...

Niggah, please!
Citera
2017-01-16, 12:14
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Om du ej är med i EU behöver du inte heller följa deras multikultivurmande dogmer. Förstår du inte detta? Själv är bäste dräng.

Haha, trötta på invandring från Östeuropa och ej från MENA - tog det lång tid för dig att hitta på detta? Fick du leta länge i din egna röv? Angående halmgubben så verkar du förminska problemen med invandringen till UK - därav mina kommentarer. Tar du detta som en halmgubbe så är det upp till dig...

Niggah, please!

Igen: vilka åtgärder kan UK använda sig av för att hålla borta asylsökande som de inte kan göra i dagsläget? Var konkret, tack.

Jag nämner inte ett enda problem eller en enda fördel i det första inlägget du citerade, det är inte vad det handlar om. Om du inte kan läsa ordentligt så är det inget jag kan hjälpa dig med.

edit: ser f.ö. ut som om en extra nolla tagit sig in i det inlägget. Antal asylsökande inkl. anhöriga var 38 000, inte 380 000.
Citera
2017-01-16, 12:15
Medlem
de.Montforts avatar
Nu har vi svenskar rätt frikostig tillgänglighet till USA. Jag undrar vad svenska msm kommer med för ursäkter om Sverige är ett av länderna som ges nya villkor för resor till USA. Självklart blir det konsekvenser när ett land tar emot migranter som helt saknar identitetshandlingar eller möjlighet att stryka identitet... Göteborg som ses som ett fäste för Daesh

Trump hyllade även Tysklands förbundskansler i samma andetag enligt TT som SVT publicerade.

Nu har jag läst The Guardians artikel. Rätt pinsamt när public service inte länkar till originalet något Fria Tider oftast gör
Senast redigerad av de.Montfort 2017-01-16 kl. 12:22.
Citera
2017-01-16, 12:16
Medlem
Sooks avatar
Citat:

Niggah, please!
Skulle storbritanien stoppa invandringen så kommer se inte få nåt avtal med EU. Att tro nåt annat är rätt naivt och okunnigt. Brexit är knappast något genomtänkt beslut.

Vad gäller Trump så är han livsfarlig som president. Ingen tar honom på allvar, men han har så mycket makt så bestämmer han sog för nåt tokeri finns det stora risker att han kan genomföra det.

De som hoppas att han säger negativa saker om Sverige eller vill att vi ska få en blockad måste hata Sverige väldigt mycket.
Citera
2017-01-16, 12:18
Avstängd
Citat:
Igen: vilka åtgärder kan UK använda sig av för att hålla borta asylsökande som de inte kan göra i dagsläget? Var konkret, tack.

Jag nämner inte ett enda problem eller en enda fördel i det första inlägget du citerade, det är inte vad det handlar om. Om du inte kan läsa ordentligt så är det inget jag kan hjälpa dig med.

Stänga gränserna kunde du ej göra hur som helst innan EU gjorde gemensam sak utav det - det krävdes ingångna kontrakt med EU för detta - vad tjatade annars Sveriges politiker om i 15 år? Nu är det bara att stänga gränserna, utan att tänka på någon annan.

Svara på var du fick att britterna är mer emot Östeuropeisk invandring än MENA-diton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in