2017-01-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Hans mobil försvann efter skjutningen. Han hade en väldigt dyr jacka. Han blev skjuten en bit från busshållplatsen. Sannolikheten att detta var ett rån som spårade ur är större än något annat.

Korkat är bara förnamnet. Allt du säger tyder bara på att det inte var ett rån - mobilen försvann ju inte, polisen har den, och ja, jackan var dyr, men mördarna tog den inte....!
Om detta är ett rån så är det det mest korkade rånet någonsin. "Ja, vi ska råna någon, vi väljer en upplyst plats med mycket folk så inte folk tror att det är ett rån och sen skjuter vi 1000 skott så jackan blir förstörd, sen tar vi jackan om vi hinner..."
Citera
2017-01-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justwondering
Ja känns lite sådär.. Alla i min omgivning är säkra på att han har blivit fel offer helt enkelt. Men jag köper inte det. Jag tror att något ligger bakom. Eller rättare sagt är jag ganska säker. Så ska bli spännande när det kommer fram. Fel tjej som släkten till henne inte gilla. Pengar bråk? Ja kan vara vad som. Men något lär ligga bakom.

Givetvis ligger något bakom det hela ja.

Alla tramsteorier om en ny laserman eller rånmord är inget annat än smörja.
Citera
2017-01-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Ahmeds slutbetyg: https://minfil.org/J66as0beb8/Slutbetyg_000501.pdf

Sämsta betyg i 9 av 17 ämnen
Ett enda A - hemkunskap ^^

Ahmed ville bli läkare han....

Betyg säger ju inte hela sanningen. Jag hade usla betyg på gymnasiet (eller tja usla och usla men medel 14,0) och det berodde mest på att jag inte ansträngde mig så mkt. På högskolan hade jag tvärtom mestadels A och B eftersom jag ansträngde mig mer. Som sagt poängen är att betyg inte säger hela sanningen alltid.
Senast redigerad av Darkangel. 2017-01-16 kl. 10:13.
Citera
2017-01-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuda82
Vem har tagit bilder av Ahmed när han är skjuten och ligger dom bilderna ute?

Är Du intresserad så läs igenom tråden.
Dessa bilder länkas väldigt ofta.
Vad är det med folk nu för tiden..allt ska serveras.
Citera
2017-01-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Ahmeds slutbetyg: https://minfil.org/J66as0beb8/Slutbetyg_000501.pdf

Sämsta betyg i 9 av 17 ämnen
Ett enda A - hemkunskap ^^

Ahmed ville bli läkare han....

Betyg kan ändra sig snabbt, pojkar mognar senare. Dessutom, att bli läkare handlar mycket om vilja, det finns många vägar. Och det är ett serviceyrke, inte raketforskning.
Citera
2017-01-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Betyg kan ändra sig snabbt, pojkar mognar senare. Dessutom, att bli läkare handlar mycket om vilja, det finns många vägar. Och det är ett serviceyrke, inte raketforskning.

Serviceyrke? Haha. Läkaryrket är definitivt mer raketforskning än service.
Serviceyrken är tex frisör, handel och restaurang.

Men absolut, självklart hade Ahmed blivit läkare. Professor till och med
Citera
2017-01-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Betyg säger ju inte hela sanningen. Jag hade usla betyg på gymnasiet (eller tja usla och usla men medel 14,0) och det berodde mest på att jag inte ansträngde mig så mkt. På högskolan hade jag tvärtom mestadels A och B eftersom jag ansträngde mig mer. Som sagt poängen är att betyg inte säger hela sanningen alltid.

Givetvis finns det undantag =)
Men de flesta som underpresterar i högstadiet gör det även i gymnasiet. I synnerhet på ett "svårare" program som natur, som Ahmed gick.

Har man sämsta betyg i Svenska, Engelska och Matte - som Ahmed hade - så har man senare en brant uppförsbacke i gymnasiet. Strax över E i snitt säger en del, tyvärr
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-16 kl. 10:24.
Citera
2017-01-16, 10:23
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Uppmanar ALLA som vet något att berätta! Bara så kan detta få ett slut! Annars, Vem blir nästa?

Varför berätta?

Rikspolischefen tar ju tydligt förövaren i försvar.
Citera
2017-01-16, 10:24
Medlem
ukrossos avatar
Hur är det möjligt att komma in på natur med dom betygen överhuvudtaget?
Citera
2017-01-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Hur är det möjligt att komma in på natur med dom betygen överhuvudtaget?

Det är Malmö min gosse - ingen mördande konkurrens ^^
Citera
2017-01-16, 10:27
Medlem
Faktiskt ganska komiskt, hur föräldrarna gick ut i media och skrek sig hesa om hur Ahmed pluggade matematik och var så duktig. Miniräknare inköpt. Hårt plugg i pojkrummet. Skulle bli läkare han.
Och så hade han det absolut sämsta betyget man kan ha - i just matematik
Citera
2017-01-16, 10:29
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo

De enda han inte hade skit resultat i va praktiska saker: bild, musik, slöjd, sport, hem. Plus gratis ämne arabiska.

Alla läsämnen e ju en flygolycka!! En Fail t.o.m. De ska va hårt plugg lång tid för bli läkare. Går inte för den!

Ps. Antar betyget e äkta, undra hur de kom ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in