2017-01-15, 13:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Clinton Foundation läggs ner?
0hour kvittar idag att "Breaking Clinton Foundation shutting down to avoid FBI probes"
https://twitter.com/_0Hour1__/status/820411150819069956

(de är sällan han har fel, ska kanske tilläggas.)

Citat:
Ursprungligen postat av JP
Pizzagate är intressant, men jag upplever diskussionen som ganska rörig. Därför skulle jag vilja att allt struktureras upp lite.
Måste bara säga att det var bra initiativ och han inte läsa allt nu men det jag hann var välskrivet dessutom. Snyggt!
dcpizzagate.wordpress.com
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-15 kl. 13:13.
Citera
2017-01-15, 16:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Tanken är att man ska kunna skriva "JAB1B är debunked, för..."

Ni är helt fria att kopiera och redigera så att det blir korrekt och allt finns med.
Vad tror ni, är detta värt något, eller snurrar jag bara till det?
Jag kan ju säga direkt att jag inte kommer hjälpa dig med denna lista. Jag har haft koll på pizzagate efter att spirit cooking nonsensen svalnade i slutet av första halvan av november. Nu förväntar du dig att alla ska skriva om tråden? Nej tack vilket hundjobb. Jag kan ju bara säga att så fungerar inte Flashback.

Men det kan jag säga att det du skrivit på A och B och delvis i C är ju bekräftat.
Jag föreslår att du korsrefererar vidare med voat.co/v/pizzagate
Citera
2017-01-15, 17:18
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Clinton Foundation läggs ner?
0hour kvittar idag att "Breaking Clinton Foundation shutting down to avoid FBI probes"
https://twitter.com/_0Hour1__/status/820411150819069956

(de är sällan han har fel, ska kanske tilläggas.)

Mycket intressant där min käre Arbetarbroder. Undra om det kan ha något att göra med att Eric Braverman verkar ha gått upp i rök? Han lär inte ha setts till på knappt tre månader nu. Nån som sett något livstecken från honom, och varför skulle man vilja undvika "FBI probes"? Kan detta ha något med Wikileaks att göra?

Date of Notice: 1/12/2017
Reason Stated for Filing: Plant Layoff
Company: The Clinton Foundation
Number Affected: 22
Totalt Employees: --
Layoff Date: 4/15/2017
Reason for Dislocation: Discontinuation of the Clinton Global Initiative
Senast redigerad av cheshire 2017-01-15 kl. 17:23.
Citera
2017-01-15, 19:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jösses vad tröttsamt med folk som inte ens orkar försöka läsa i tråden. Nåväl, jag svarar på det jag vet på rak arm och som jag förstår (vissa av dina frågor eller vad man ska kalla det är minst sagt luddiga...

Citat:
JA (James Alefantis).

A) Hans maktposition och kopplingar till mäktiga personer:
1) Han har utsetts till nr 49 i GQ som är en tidning källa
2A) Han har besökt vita huset 5 gånger. nej, det är 4 gånger, plus ett besök tvärs över gatan i Eisenhover Office Building.. källa
2B) En av gångerna han besökte vita huset, var mitt i natten. nej källa

3) X har besökt Comet ping pong. ?
4) Han är vän med x Podesta. X= bröderna
5) Han fick en intervju på Fox news där han ströks medhårs.Han blev intervjuad som offer för foliehatteri..
6) Han var ihop med den där mäktiga bögen.ja.. David Brock

B) Han har postat skumma saker på sociala media:
1A) Han har postat denna bild på instagram:?
1B) Han kommenterade bilden såhär:?
1C) Hans följare kommenterade såhär:?
2) Han postade på facebook något om att den här pedofila våldtäktsmannen friges.?
3) Som avatar på instagram har han valt en grekisk gud som gillade småpojkar.Nej, det är en romersk tonåring. Antinous var vare sig grek, gud eller känd som pedofil, däremot var han ihop med en äldre man och hyllas än idag av homosexuella för sin skönhet.

C) Angående hans fastigheter:
1A) Han äger denna fastighet: ?
1B) Han äger denna fastighet: ?
1C) Han äger denna fastighet: ?
1D) Dessa tre fastigheter ligger exakt där tunnlar påstås finnas, som är sammanhängande mellan bostäderna.Svårt att se att det finns tunnlar under Comet som inte ens har en källare..
2) Han har tidigare sagt i en intervju sagt att han förvarar tomater i källaren, men senare sagt att CPP inte har en källare.Korrekt - tomaterna förvaras i hans andra restaurang eftersom den till skillnad från Comet faktiskt har en källare Last year, Alefantis estimates, he bought 12 tons of Toigo tomatoes, which Stello turned into sauce and canned before trucking the jars to the basement at Buck's Fishing & Camping, Alefantis' other restaurant nearby. källa
3) Han postade foto på när han grävde ett hål i golvet.Korrekt, de grävde för avlopp
4) Hans fastighet vid Pegasusmuseet har inga fönster.felaktigt, det är fem fönster, två garageportar och en dörr - bara från framsidan - fönster åt andra håll tillkommer.. Källa

D) Märklig konst väggarna i CPP:
1) ?
2) ?
3) ?

E) Skumma vänner, bekanta, fans och associerade:
1A) Heavy breethings sångerska firade sin födelsedag på CPP. Fel, det var Sasha Lord (konsertbokare på Comet) som firade sin trettioårsdag där
1B) Under firandet sa någon i publiken att JA gillar pojkar. vet ej
2) Någon gör barnkistor. Fel, det är ett bord
3) Sex stains.?
4) Han länkar till denna skumma hemsida.?
5) Denna person som kommenterat på JA:s Instagram, är såhär.?
6) Tvålprodukter.?

F) Hans namn:
1A) Hans namn, om man uttalar det franskt, blir xxxxxxx som betyder jag älskar barn.Nej, då får du flytta runt en hel del bokstäver först..
1B) Han eller någon annan syns på bild med en tröja som det står xxxxx på.Antar att du menar en t-shirt det står J'aime l'enfant på. Det är ägaren till Café L'enfant så det är inte speciellt underligt att han har en sådan t-shirt på sig.. Cafét är döpt efter arkitekten Pierre L'Enfant som gjorde stadsplanen för Washington DC och det finns även ett köpcenter, ett torg och en tunnelbanestation som heter L'enfant..

1C) Han själv har tagit namnet.Felaktigt - hela hans släkt heter Alefantis Källa

G) Polisutredning och mordhot:
1) Han mordhotade denna youtubaren.Rykten som Ryan O'Neal spridit - källa saknas då han av oförklarlig anledning valde att inte spela in något av samtalen
2) FBI utreder mordhotet.Vore ju toppen om så är fallet, även om jag kan förstå att Alefantis ruttnade och kan ha slängt ur sig något jävligt dumt.

H) Pedofilsymbol som varumärke:
1)Fel, Comet PingPong (eller någon av Alefantis restauranger) har inga pedofilsymboler som logo
Citera
2017-01-15, 20:41
Medlem
bernad_laws avatar
Regel 0.06 gäller i högsta grad i denna tråd, se till att komma ihåg det. /Mod
Citera
2017-01-15, 21:44
Moderator
Återgå till sakfrågan nu och släpp metadebatten om hur diskussionen ska gå till.
Alla får diskutera enligt egen metod, så länge den följer reglerna för forumet.

/Moderator
Citera
2017-01-15, 22:15
Medlem
JPs avatar
Den senaste newsflashen är att JA påstås ha tre fastigheter som passar perfekt med påstått tunnelsystem.

https://youtu.be/_kbWFcgF1To

De med dålig läsförståelse bör läsa detta noga: Jag påstår just nu ingenting rörande huruvida detta är sant eller falskt.

Jag tycker att detta är intressant och bör utredas.
Citera
2017-01-15, 22:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Den senaste newsflashen är att JA påstås ha tre fastigheter som passar perfekt med påstått tunnelsystem.

De med dålig läsförståelse bör läsa detta noga: Jag påstår just nu ingenting rörande huruvida detta är sant eller falskt.

Det finns, med största sannolikhet, inget tunnelsystem under Comet Ping Pong...
Däremot finns det tunnelsystem i Washington DC t ex mellan Vita Huset och andra "places of interest"... sägs det.

Arkiverad sida:
https://web.archive.org/web/20160201165551/http://www.dailymail.co.uk/news/article-1373234/Is-secret-lair-built-White-House-West-Wing-vanishes-fence-86-million-ear-splitting-project.html

Frågan har ställts förr på voat och fick väldigt liten spridning:
https://voat.co/v/pizzagate/1449227

Vad Alefantis äger och inte äger är plättlätt att ta reda på men det jag vet just nu är Castellum och CPPP samt Buck's Camping & Fishing och ev är han även delägare i Politics & Prose.

Något tunnelsystem kommer ALDRIG utredas. Jag hoppas du förstår varför.
Protip: Det finns tunnelsystem, sk kulvertar, under Rosenbad och Riksdagshuset som går till högsta ministrarnas bostäder i närheten...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-01-15 kl. 23:22.
Citera
2017-01-15, 23:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Enligt kartan som kvinnan i filmen visar är tunneln 12,7 km (7,9 Miles) lång.
Tunneln hon pratar om som Dyar grävde var dock endast några hundra feet, dvs max 2-300 meter..

http://bahai-library.com/henson_harrison_dyar
Citera
2017-01-16, 04:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Mycket intressant där min käre Arbetarbroder. Undra om det kan ha något att göra med att Eric Braverman verkar ha gått upp i rök? Han lär inte ha setts till på knappt tre månader nu. Nån som sett något livstecken från honom, och varför skulle man vilja undvika "FBI probes"? Kan detta ha något med Wikileaks att göra?

Date of Notice: 1/12/2017
Reason Stated for Filing: Plant Layoff
Company: The Clinton Foundation
Number Affected: 22
Totalt Employees: --
Layoff Date: 4/15/2017
Reason for Dislocation: Discontinuation of the Clinton Global Initiative

Vad skönt och höra! Jag hann inte kolla ordentligt vad det betydde (var upptagen) men de finns de som pingar med viktig info och man vet att det stämmer (av ren vana)

ZeroHedge: Clinton Foundation Shutting Down Clinton Global Initative
.. för undvika FBI enligt 0Hour.

Får be om ursäkt men varit helt nerkopplad från PizzaGate ett litet tag nu..Fast jag såg Where is Eric Braverman? Who Killed Monica Pertersen? Dag 83 och de va nyligen.

När jag loggade ur PizzaGate 🍕 hade Pegasus hittats, men det var inte YouTube som tagit ner videon hans video som han först hävdade utan han själv.
För Alefantis hade hotat honom på telefon.
..och där nånstans blev alla jävligt misstänksamma för att sen spela in en video där man berättar om allt efter ett dödshot.. Många trodde han la ut stickspår som de gjort innan, han Jo Biggs på InfoWars (jag är inget fan av den kanalen, måste jag bara säga även om de inte har med saken och göra) råkade ut för det och fick sluta. Eller ville han sälja sina t-shirts hehe. Egentligen var en rymdödla och allt vad folk får för sig haha :P

Men många verkade tro honom sen. Stämmer det? Is Ryan Still in The Game?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-01-16 kl. 04:49.
Citera
2017-01-16, 05:25
Medlem
Arbetarbroders avatar
2017-01-07, 12:23 ..på fråga om Obama-koppling
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det har ingen av dem haft. Däremot har Alefantis haft fund raisers för Hillary på sin egen pizzeria..
Hillary eller Obama har vad som framgått aldrig ens besökt pizzerian eller ens träffat Alefantis.

2017-01-07, 15:22
Jag postar Instagram-länken.

2017-01-07, 15:37
Citat:
Om du inte har märkt det så är jag inte ensam om att ifrågasätta dina påståenden.. Jag kallar även ofta foliehattar och truthers för "er" emellanåt.. Om det stör dig så ska jag koncentrera mig på att tilltala dig som den unika lilla snöflinga du förstås egentligen är i vårt evinnerliga kosmos..
Det verkar två av er kvar nu som sitter och citerar och använder varandra som källor.
Och ja, från och med nu ska du kalla mig snövit och ingenting annat.

Citat:
Bilden på Obama som spelar bordtennis är tagen i Vita huset, inte på Comet Pizza så det knyter knappast Obama till Alefantis..
Obeskuren tavla på Obama som spelar pingis: http://www.larrytt.com/celebritiesplayingtabletennis/barack_obama3.jpg
Samma korridor, trappa och matta i Vita huset: http://www.whitehousemuseum.org/floor0/center-hall.htm
Ja, den är tagen i Vita Huset? Nån har gjort en tavla av Alefantis jävla ping-pong bild? Finns för mycket sinnesjuk konst för att säga att den är dålig men vem fan gör en tavla av den, och vad har det med nått att göra?

Citat:
Att Alefantis varit i Vita Huset 5 gånger är knappast underligt då hans pojkvän var högt uppsatt demokrat. ]
Varför säger du volvo 240 att Alefantis aldrig ens träffat Obama då? Citerade resten här nere och du verkar ju pluggar som fan under de de där timmarna. Nu tycker jag du ber volvo 240 om ursäkt

Du tycker väl inte det är konstigt att han hänger i Vita Huset? har man sugit av David Brock så är det ju helt legit att bli en av världens 50 mäktigaste en stad som D.C. eller hur du brukar resonera?

Nedan följer Jokers beskrivningar på Alefantis i Vita Huset:
Citat:
2 gånger närvarande han på julfester:
2010-12-16
2012-12-11

Citat:
Två gånger gick han på rundvandring: värd: Monica Lee - "West Wing Tour",
2012-09-26
2012-09-27
West Wing Tour med Monica Lee minsann

Citat:
En gång besökte han Eisenhover Office Building (tvärs över gatan från Vita Huset)
Ingen aning vad det kan ha rört men en gissning är att det kan ha haft med Alefantis omfattande fund-raising för demokraterna att göra.
2014-04-09
Citera
2017-01-16, 05:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Bästa videon av alla som sammanfattar på bästa sätt det material som nu har kommit fram i Pizzagate. Det är mycket svårt att fria de inblandade efter man har tagit del av denna sammanställning. Men betvivlar dock starkt att någon rättvisa någonsin kommer att utkrävas i denna skandal, precis som det blev i fallet med
"Boys Town"!

Video: https://vid.me/3rFi

Videon fungerar ej. Den startar, och bryts efter några sekunder.

Edit: En uppdatering av Ryan O,Neil behövs, är det stentyst från honom nu?
Senast redigerad av Passepartout 2017-01-16 kl. 05:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in