2017-01-15, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Det var jag som tog fotot och jag ångrar mig som fan, mår verkligen inte bra just nu
Och ja jag vet vem som sköt Ahmed

Sluta snacka skit nu, förstör inte tråden.
Citera
2017-01-15, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem vare som sköt Ahmed?
Om jag säger det så blir jag näste man, är ingen golare, men ville bara säga att det är jag som tog bilden och spred den på snap
Citera
2017-01-15, 21:47
Medlem
Citat:
Det var jag som tog fotot och jag ångrar mig som fan, mår verkligen inte bra just nu

Så det var alltså inte du som skrev detta?

" Ursprungligen postat av Charles13
Helt ärligt ni som har bild på död bo fram med den bara, sluta trasa, om ni inte har balle att posta den så skicka pm till mig så kan jag göra det!"
Citera
2017-01-15, 21:48
Bannlyst
Citat:
Om jag säger det så blir jag näste man, är ingen golare, men ville bara säga att det är jag som tog bilden och spred den på snap

Och vad är det här då din lilla horungen (FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Citera
2017-01-15, 21:48
Medlem
Citat:

Kolla Charles13s senaste posts så ser ni att han ljuger
Citera
2017-01-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är konstigt att man inte har dragit fler paralleller till fallet Rami Amin som sköts ihjäl i Söderkulla Malmö 8:e December 2016, alltså bara en dryg månad sedan.
Likheterna är slående. En ung man som hade utbildat sig på naturvetenskaplig linje och hade ett vårdyrke. Han hade samma familjebakgrund från Irak och troligen var även han shia-muslim.
Han verkar ha varit helt ren och inte kriminell. Han hade liksom Ahmed också förekommit i tidningsartiklar. Dessutom sköts han i närheten av sitt hem.

Jag tror detta är mer än en tillfällighet.

Bara en snabb fråga. Man kunde inte identifiera vem gärningsmannen/männen var i det fallet heller?

Har hört annars lite rykten att det är något som pågår mot just irakierna och att vi kan ha en början här till en etniskt konflikt. Frågan som inte är riktigt besvarad är vilka den andra etniska gruppen är. Kan även finnas andra motiv såklart. Det är bara ett rykte, men kanske inte helt lätt att slå bort då vi i och med massinvandringen har sett andra grupper anlända och växa till sig. Så olika invandrargrupper kan komma att ställas emot varandra, möjligen med bakgrund till etniska konflikter de hade i sina hemländer.
Citera
2017-01-15, 21:49
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är konstigt att man inte har dragit fler paralleller till fallet Rami Amin som sköts ihjäl i Söderkulla Malmö 8:e December 2016, alltså bara en dryg månad sedan.
Likheterna är slående. En ung man som hade utbildat sig på naturvetenskaplig linje och hade ett vårdyrke. Han hade samma familjebakgrund från Irak och troligen var även han shia-muslim.
Han verkar ha varit helt ren och inte kriminell. Han hade liksom Ahmed också förekommit i tidningsartiklar. Dessutom sköts han i närheten av sitt hem.

Jag tror detta är mer än en tillfällighet.
Är det hemkommande isis terrorister som är gm?
Politikerna sa att dessa ska få lägenheter, körkort och pengar gratis.
Citera
2017-01-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Är det hemkommande isis terrorister som är gm?
Politikerna sa att dessa ska få lägenheter, körkort och pengar gratis.

Kan vara möjligt. IS terroristerna är nog inte så glada över irakier i dagsläget. Själva händelseförloppet antyder att det inte var några nybörjare som gjorde den här avrättningen.
Citera
2017-01-15, 21:51
Medlem
NS_14s avatar
Verkar som att vår framlidne ekonomiprofessor och nobelpristagare,var med när en annan Ahmed fick bilen vandaliserad av ett gäng som både drog kniv och "annat tillhygge" när han undrade vad dom höll på med:

http://www.expressen.se/kvallsposten/ahmed-knivhotades-av-aggvandaler/

Det är Facebookgruppen "Politikfakta" som delar en bild där Ahmed medger att han varit involverad.
Senast redigerad av NS_14 2017-01-15 kl. 21:56.
Citera
2017-01-15, 21:53
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Kan vara möjligt. IS terroristerna är nog inte så glada över irakier i dagsläget. Själva händelseförloppet antyder att det inte var några nybörjare som gjorde den här avrättningen.
Det kan vara så. Skrämmande utveckling med både kriminella och isis terrorister som får springa runt samtidigt som myndigheter sponsrar dessa.
Citera
2017-01-15, 21:54
Medlem
rex144s avatar
det kan vara en vendetta för mord begången av en klanmedlem i ett annat land,

dock brukar skott i ansiktet tyda på personligt hat, då vill man tillintetgöra fiendens ansikte

mördarna hade tur som kom undan, det var mycket folk runtomkring och på en huvudgata i Malmö och nära Rosengård, chansen var stor att en polisbil skulle komma körande eller en civil polisbil
Citera
2017-01-15, 21:56
Medlem
pazeras avatar
Citat:

Jag hoppas att någon tipsar polisen pga detta inlägget och att de söker upp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in