Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Det är snarare ni som tror att en sådan här undersökning skulle lösa något och kommer med krokodiltårar som borde skärpa er.
Som jag skrev i början, vad ska vi med en sådan forskning till? Det finns redan, vi har fått fram orsakerna och oavsett vad en ny undersökning kommer fram till. Ska vi lägga om hela invandringspolitiken pga detta? Det är så tydligt att ni främlingsfientliga bara vill ha ett papper till att vifta med för att säga att vi ska stoppa invandringen och att sluta ta emot syriens flyktingar.
Tycker Sarneki är ganska rolig som säger att "varför ska vi forska när mattias karlsson redan vet allt redan?"

Glöm inte att Sarnecki ljuger. Titta på faktan själv. De seaste 11 åren är antal anmälda våldtäcker upp 200% och senaste NTU visar att både sexuella övergrepp och det som kan tolkas som våldtäkter är upp över 50%.
Du anser inte att det här är något vi måste stoppa med alla medel tillgängliga? Uppenbarligen motsvarar inte de tifigare undersökningarna dessa nya siffror.
Det verkar som att du vill gömma undan dessa siffror, och det är utterst ohederligt mot de 20% av unga kvinnor som varje år utsätts för dessa brott. Brott som skulle kunna minskas om vi faktiskt lägger våra tillgängliga resurser på det.
Våödtäktsförnekare som dig gör mig riktigt orolig över landets riktning, för jag har en stark misstanke om varifrån dina åsikter, som få skulle kalla sunda, kommer ifrån.
Visst finns det många som vill använda det för att bedriva en agenda. Men hur använder inte du avsaknaden av det för din agenda, på bekostnad av unga kvinnor (och män i en mindre utsträckning) som får sina liv förstörda?