2017-01-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedyman
läs vad jag skriver då - "eller jo" betyder ju något.
Så ditt inlägg var alltså helt meningslöst. "Här är originalbilden, nej förresten jag ljög, det är inte originalbilden"
Citera
2017-01-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Så det fanns en orginalbild då?
Polisen hävdar att två bilder florerar bland ungdomarna, någon nämner tidigare idag att en bild visar hela kroppen. Stämmer det? Det är väldigt oklart just nu.
Citera
2017-01-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oligarque
Ja. Hur fan skulle det gå till tänker du?

För polisen bör det vara ganska enkelt om vi förutsätter att bilden togs med en mobil.

De vet redan vilka mobiler som rörde sig i området när det skedde, hur dessa rör sig före och efteråt så går det att minska ner antalet ytterligare.

Men frågan är om de gör det, kanske inte för bilden i så fall utan ifrån ett intresse av en ev. MGM.
Citera
2017-01-15, 21:38
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Polisen hävdar att två bilder florerar bland ungdomarna, någon nämner tidigare idag att en bild visar hela kroppen. Stämmer det? Det är väldigt oklart just nu.

Vad fan tror du CSI tog bilderna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oligarque
Så ditt inlägg var alltså helt meningslöst. "Här är originalbilden, nej förresten jag ljög, det är inte originalbilden"

ja men jag erkänner ju att jag ljög, det är ändå starkt.
Citera
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Detta fall skulle må bra av en sammanfattning i första inlägget. Vad vet vi egentligen? Mitt intryck är att BO ingalunda är det oskyldiga gossebarn som han utmålas i media. Tillvägagångsättet tyder mer på att någon ville se honom riktigt mycket död och att andra skulle ta lärdom. Och jackan? Är den äkta och hur har den kommit i BOs ägo.

Att någon vill se en död betyder inte att man är skyldig. Hat kan leva sitt eget liv.
Citera
2017-01-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
För polisen bör det vara ganska enkelt om vi förutsätter att bilden togs med en mobil.

De vet redan vilka mobiler som rörde sig i området när det skedde, hur dessa rör sig före och efteråt så går det att minska ner antalet ytterligare.

Men frågan är om de gör det, kanske inte för bilden i så fall utan ifrån ett intresse av en ev. MGM.
Bilden som sprids är fotograferad av en skärm. Orginalbilden sprids alltså inte.
Citera
2017-01-15, 21:40
Bannlyst
Det var jag som tog fotot och jag ångrar mig som fan, mår verkligen inte bra just nu
Och ja jag vet vem som sköt Ahmed
Citera
2017-01-15, 21:41
Medlem
Det är konstigt att man inte har dragit fler paralleller till fallet Rami Amin som sköts ihjäl i Söderkulla Malmö 8:e December 2016, alltså bara en dryg månad sedan.
Likheterna är slående. En ung man som hade utbildat sig på naturvetenskaplig linje och hade ett vårdyrke. Han hade samma familjebakgrund från Irak och troligen var även han shia-muslim.
Han verkar ha varit helt ren och inte kriminell. Han hade liksom Ahmed också förekommit i tidningsartiklar. Dessutom sköts han i närheten av sitt hem.

Jag tror detta är mer än en tillfällighet.
Citera
2017-01-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Det var jag som tog fotot och jag ångrar mig som fan, mår verkligen inte bra just nu
Säg vem det var då
Citera
2017-01-15, 21:44
Bannlyst
Ser 3 kulhåll i ansiktet, fler som ser det eller kan det vara något annat? 1, ögat, 2, vid vänstra ögonbrynet och 3e vid kinden?
Citera
2017-01-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Har du mer foton?
Posta gärna i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in