Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Din oro för mitt IQ är obefogad. Med det lämnas jag den diskussionen.
1. Vi tror inte på global uppvärmning. Därför kommer Trump snart exponera alla lögner som ni globalister kör med för att manipulera folket. Öknarna krymper, isarna växer, isbjörnana finns kvar och energi är bra och viktigt.
2. Det är därför som Trump satsar på att locka tillbaks industrier. Det gör han med sig skattepolitik.
3. Nej, USA dräneras ekonomiskt av NATO eftersom många länder inte betalar avgiften. Det ska Trump ordna genom att ställa hårda krav. USA behöver inte NATO lika mycket som andra medlämsländer eftersom USA har världens överlägset störssta krigsmakt.
4. Obama bedriver krig i sju länder. Trump vill sluta agera världspolis och sluta drönarbomba oskyldiga barn och familjer. Jag vet inte vad du menar med "hot och straff", men det har ju varit demokraternas arbetsmetod. "We came, we saw, he died" - vet du vem som sade det och varför?
5. Dina "punkter" säger mig att du är ignorant och lågpannad. Bombliberalernas tid är över.
Om man satter likhetstecken mellan IQ och din formaga att stava ratt ligger du illa till. Nej, svenska ar inte mitt forsta sprak.
1. Det ar dumt, for alla ser vad som hander. Varfor tala om oknar nar det rader torka i stora delar av USA. Isarna vaxer inte, de krymper vid polerna, som hojer havsnivan.
2. Det finns forstas fragetecken kring minskad skatt for rika foretag...det ar som att Trump ljuger for sina valjare...for det ar vanliga amerikaner som far betala underskottet i budgeten som oundvikligen uppstar.
3. Vilken avgift. NATO kraver investeringar pa 2 procent av BNP, vilket manga lander inte kommer upp i.
4. Trump kan inte sluta med dronare for att de ar relativt effektiva i kampen mot terror, och mycket billigare jamfort med stridsflyg t ex, for att inte tala om amerikanska soldaters liv. Jamfort med Bush invasionskrig ar forlusten av liv mycket lagre.
5. Du ar orealistisk. Precis som Obama inte ville fortsatta med krig men tvingades till det pga omstandigheterna, the rise of ISIS i flera lander, Gadaffi osv, sa kan Trump inte avsluta nagon operation samma dag som han blir president om han vill fortsatta kampen mot terror som utlovat.