Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-15, 10:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den här gången har George Soros öppnat plånboken rejält. Minst hälften av alla dessa motdemonstranter är avlönade vänsteraktivister.

Yep och 100% av Trump supportrarna är betalda Trump-staffers (som på presskonferensen). Må störst plånbok vinna!
2017-01-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag är lite orolig för fredagens installation. Det kommer att vara motdemonstranter i massor plus att det bland Trumps supportrar finns hårda människor med vapen och vilja att använda dem. DC kommer i praktiken vara befäst med så mycket polis som det bara går och oavsett vem polisen röstade på så kommer de att vilja se till att på deras vakt händer inget som kan äventyra presidentens hälsa.

Det var motdemonstranter som tog sig till Bush installation 2000 också, men han var inte på långa vägar lika impopulär som Trump är bland motståndarna.

Tyvärr har hatet mot Trump piskats upp och kan göra så några galningar faktiskt försöker ta livet av han.

Motdemostranterna som massa blir inga problem, kanske några grupper försöker sig på att kravalla, det tar polis o vakter hand om - skulle dom bryta några poliskedjor så finns "bikers for Trump" att stå emot som en köttmur, det har dom lovat, Bikers for Trump har 200.000 medlemmar och några tusental skall komma till DC.
2017-01-15, 10:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Alec Baldwin som vanligt helt underbar i rollen som allas vår DJT, från gårdagens SNL:

https://m.youtube.com/watch?v=2V8TO6y0IR4

Nu sitter väl DJT himself vid frukostbordet och författar för brinnande livet twitterinlägg med VERSALER där han påstår att SNL IS FAKE

YOUR-IN
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-01-15 kl. 10:58.
2017-01-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Trump har INTE förhandlat med LM och priset är oförändrat.

Innan du uttalar dig så självklart borde du kolla lite fakta. Annars uppffattas du bara som dum. Speciellt när du använder versaler.

Lockheed Martin CEO meets Trump, says deal to lower F-35 costs is close

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-lockheed-ceo-idUSKBN14X25E

Tidigare har Trump även lyckats få ner kostnaden för Airforce One.

After meeting with Trump, Boeing CEO says Air Force One will cost less than $4 billion

http://www.businessinsider.com/trump-to-meet-with-ceos-of-lockheed-martin-and-boeing-2016-12?r=US&IR=T&IR=T
2017-01-15, 11:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Alec Baldwin som vanligt helt underbar i rollen som allas vår DJT

Från gårdagens SNL:

Nu sitter väl DJT himself vid frukostbordet och författar för brinnande livet twitterinlägg med VERSALER där han påstår att snl är FAKE

YOUR-IN
Jag är själv för Trump, tycker att han tar världen i helt rätt riktning, men jag kan tycka det är kul med en del som driver med honom. Om de gör det med någon som helst humoristisk finess. Alec Baldwin är en extremt talangfull imitatör, men tyvärr så saknar det här all kvalité och finess i världen. Förstår inte vilken nivå man befinner sig på om man tycker att detta är kul.

De drar till och med ner det till kisshumor när de använder sig av en fiktiv historia om urinerande, ryska horor. Humor?
2017-01-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Var har du länkarna till att Trump förhandlat med Lockheed Martin och att priset ändrats?

Vad får dig att tro att Trump kommer att komma åstadkomma något alls? I så fall vad?

Postade precis.

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Jag tror inte. Jag vet eftersom det redan är ett faktum gällande F-35, Air Force One och Ford. Alla tre bekräftade av företagen själv.

Ledsen jag förstör din världsbild. Men öppna upp och låt det sjunka in. Trump kommer kunna göra mycket. Han har dessutom majoritet i båda kamrarna, vilket inte Obama har haft.
2017-01-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"Allt bra kommer bli ännu bättre och allt dåligt kommer försvinna!"

Försök inte luras. Jag var tydligt med att det inte kommer att bli bättre för knark-karteller. Raka motsatsen till vad du försöker ge sken av att jag skrev.

Citat:
Fantastiskt prognos! Och hur ska då detta åstadkommas? Var det verkligen så enkelt som att bara sätta personal från Goldman-Sachs på offentliga poster? Borde ju gått att sätta igång med tidigare isåfall.

Washington Post har varnat för att det jag listade skulle ske i över ett år om Trump blev vald. Wall Street Journal klagar dagligen på att löner i landet kommer att öka. College-professorer är rädda för vad som ska hända med college-avgifterna.

Det är inte så att jag är ensam om att fatta vad som är på gång.

Borde gått att sätta igång tidigare - möjligen. Men Obama eller Bush fattar inte hur saker funkar. Vidare var de inte intresserade av att få igenom nåt av det jag listade.

Citat:
Jag måste säga att jag iaf. blir imponerad över hur stark den här personkulten är...

Du missförstår. Samma politiska program med en annan person som president hade lett till samma saker.
2017-01-15, 11:57
Medlem
Citat:
http://www.esquire.com/news-politics/news/a52301/trump-evict-press-white-house/

Verkar som Donald tycker att det är rysk modell som gäller till 100%?

Kan gott och väl banna både Buzzfeed och CNN. Gärna fler men de två är en bra start.
2017-01-15, 11:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Det här visar tydligt varför hans anhängare tycker om Trumpen. Japhy fattar inte varför man skall bry sig om resten av världen och vad folk i den tycker Precis som Trump ej förstår så förstår ej Japhy Trumpens anhängare gillar honom för att han är korkad men ändå kunde bli president. Det där feta fingret mot "etablissemanget" är egentligen ett fett finger mot alla som har iq över 50

Varför Japhy
1) Vi sitter i samma båt. Klimathotet och alla andra hot.
2) USA lever på att folk konsumerar alla amerikanska produkter (bilar, flygplan m m) i hela världen
3) USA lever på att övriga fria världen ser Nato samarbetet som nått bra.
4) Inflytande i världen år 2017 får du genom att vara pålitlig och stabil. Inte genom hot och straff.
5) + minst 1000 andra punkter jag inte hinner räkna upp här

Tänk er själva en elak version av ICA-Jerry som styr världen. Där har ni honom Trumpen vissa hyllar och andra hatar. Och denne ICA-Jerry har en god vän som heter Putin. Ja ni fattar själva vem som bestämmer vad ICA-Jerry tycker är bra. Han ringer bara sin "vän" och frågar.
Din oro för mitt IQ är obefogad. Med det lämnar jag den diskussionen.

1. Vi tror inte på global uppvärmning. Därför kommer Trump snart exponera alla lögner som ni globalister kör med för att manipulera folket. Öknarna krymper, isarna växer, isbjörnana finns kvar och energi är bra och viktigt.
2. Det är därför som Trump satsar på att locka tillbaks industrier. Det gör han med sig skattepolitik.
3. Nej, USA dräneras ekonomiskt av NATO eftersom många länder inte betalar avgiften. Det ska Trump ordna genom att ställa hårda krav. USA behöver inte NATO lika mycket som andra medlämsländer eftersom USA har världens överlägset störssta krigsmakt.
4. Obama bedriver krig i sju länder. Trump vill sluta agera världspolis och sluta drönarbomba oskyldiga barn och familjer. Jag vet inte vad du menar med "hot och straff", men det har ju varit demokraternas arbetsmetod. "We came, we saw, he died" - vet du vem som sade det och varför?
5. Dina "punkter" säger mig att du är ignorant och lågpannad. Bombliberalernas tid är över.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-15 kl. 12:54.
2017-01-15, 12:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Tyvärr har hatet mot Trump piskats upp och kan göra så några galningar faktiskt försöker ta livet av han.

Det är det många har varnat för när det rör båda lägren, för mycket hat oavsett mot vem/vilka kommer att leda till att någon kommer att bli skadad för det kommer alltid att finnas någon galning som lyssnar på vad den ena eller den andra säger, vilket även är varför man måste vara försiktig med exakt vad man säger så man inte triggar (inte trigga som i Extrem-Pk utan i trigga som i att agera för vad dennes sjukdomsbild anser är rätt) någon med schizofreni-paranoia att agera då det inte gynnar någon med döda, skadade eller rädda människor.
2017-01-15, 12:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Exakt, men även om hans anhängare säkert, i allmänhet, har lågt IQ så behöver han inte ha det själv. Det räcker med att fanskapet är så grymt värdeinvalidiserad att det t.o.m. påverkar hans omdöme kraftigt.

https://youtu.be/Y4Zdx97A63s?t=41

https://www.youtube.com/watch?v=eFQhw3VVToQ
Ska du inte dra den om Putler också, din stackare. Håll dig borta. Vi behöver inte fler foliehattar i den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad tror du
Den ende högutbildade i tråden är såvitt jag vet Japhy. Han kallar Trump för God Emperor och därmed har han väl visat att han förstår politik ?
Det ska skrivas med versaker. GOD EMPEROR TRUMP!

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Snarare är man jäkligt förblindad av Trump-kärlek om man tror att en tweet skulle påverkat.
F35projektet har pågått länge och inköpstakten och priserna har inte ändrats något alls sedan Trump blev vald.

Du och seeeg321 skriver och agerar som någon sorts sektmedlemmar. Helt förblindade och totalt faktaresistenta.
Du menar att en köpare (presidenten) inte kan påverka priset på varan? Jag tror du är lite naiv och förblindad av hat. De sänkte givetvis inte priset bara för att vara snälla. De sänkte det för att Trump krävde det. Trump får som han vill.
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
När du ställer den här frågan så behöver du fråga "bättre för vem/vilka" i stället för bara "bättre".

Ta knarkkarteller: för dem kommer det inte att bli bättre.
För brottslingar: inte bättre.
För högutbildade pajasar som ränt runt i Washington D.C i decennier: inte bättre.

Är du däremot en normalt fungerande människa blir det ekonomiskt bättre på följande sätt:
  • Högre lön
  • Lägre skatt
  • Billigare sjukvård
  • Billigare universitet
  • Billigare boende

Det handlar om att göra val. Val som gör saker bättre för vissa, sämre för andra.
Det är svårt att få arbetslösa och studenter att förstå detta. De lär sig när de växer upp och skaffar jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Trump är den överlägset mest impopulära ingående presidenten någonsin.
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2017/01/13/donald-trumps-unpopularity-is-historic/?utm_term=.45d343b09df6

Kan någon vettig människa förklara varför så många som tex ovanstående tror på helt uppenbara fantasier och osanningar? Varför är sannolikheten större att om man tror på ufon, big foot, pizzagate, illuminati så röstar på Trump?
Väldigt många människor trodde på opinionsundersökningarna som sade att Trump skulle förlora valet. De blev lurade. Att du vill fortsätta tro på opinionsundersökningar måste betyda att du VILL bli lurad. Det är oroväckande på många sätt. Faktum är att din liknelse med Big Foot passar väldigt bra in på dig.
2017-01-15, 12:13
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Alec Baldwin som vanligt helt underbar i rollen som allas vår DJT, från gårdagens SNL:

Nu sitter väl DJT himself vid frukostbordet och författar för brinnande livet twitterinlägg med VERSALER där han påstår att SNL IS FAKE

YOUR-IN

Svårt att parodiera någon som är en parodi i sig själv.
För att travestera Lotta Svärd:
"Mycket tål han att skrattas åt, men mest att föraktas ändå".
Senast redigerad av BertFox 2017-01-15 kl. 12:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in