Citat:
Ursprungligen postat av
CounterInsurgency
Det här visar tydligt varför hans anhängare tycker om Trumpen. Japhy fattar inte varför man skall bry sig om resten av världen och vad folk i den tycker

Precis som Trump ej förstår så förstår ej Japhy
Trumpens anhängare gillar honom för att han är korkad men ändå kunde bli president. Det där feta fingret mot "etablissemanget" är egentligen ett fett finger mot alla som har iq över 50
Varför Japhy
1) Vi sitter i samma båt. Klimathotet och alla andra hot.
2) USA lever på att folk konsumerar alla amerikanska produkter (bilar, flygplan m m) i hela världen
3) USA lever på att övriga fria världen ser Nato samarbetet som nått bra.
4) Inflytande i världen år 2017 får du genom att vara pålitlig och stabil. Inte genom hot och straff.
5) + minst 1000 andra punkter jag inte hinner räkna upp här
Tänk er själva en elak version av ICA-Jerry som styr världen. Där har ni honom Trumpen vissa hyllar och andra hatar. Och denne ICA-Jerry har en god vän som heter Putin. Ja ni fattar själva vem som bestämmer vad ICA-Jerry tycker är bra. Han ringer bara sin "vän" och frågar.
Din oro för mitt IQ är obefogad. Med det lämnar jag den diskussionen.
1. Vi tror inte på global uppvärmning. Därför kommer Trump snart exponera alla lögner som ni globalister kör med för att manipulera folket. Öknarna krymper, isarna växer, isbjörnana finns kvar och energi är bra och viktigt.
2. Det är därför som Trump satsar på att locka tillbaks industrier. Det gör han med sig skattepolitik.
3. Nej, USA dräneras ekonomiskt av NATO eftersom många länder inte betalar avgiften. Det ska Trump ordna genom att ställa hårda krav. USA behöver inte NATO lika mycket som andra medlämsländer eftersom USA har världens överlägset störssta krigsmakt.
4. Obama bedriver krig i sju länder. Trump vill sluta agera världspolis och sluta drönarbomba oskyldiga barn och familjer. Jag vet inte vad du menar med "hot och straff", men det har ju varit demokraternas arbetsmetod. "We came, we saw, he died" - vet du vem som sade det och varför?
5. Dina "punkter" säger mig att du är ignorant och lågpannad. Bombliberalernas tid är över.