2017-01-14, 22:17
Medlem
Det är dags och ändra lagen så man får vittna anonymt. Dock så borde det bara gälla om det finns flera vittnen, som kan berätta samma saker. Men klart som fan ingen vittnar när det gäller mord på invandrare. Risken att man själv blir mördad då är nära 100%.
Citera
2017-01-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Det blev folksamling runt honom väldigt snabbt och bilden togs. Beskrivit hela bilden i tidigare inlägg. Den ska inte läggas upp pga respekt till familjen och pojkens låga ålder.

Tänk om det var du som hade haft kulhål i ditt ansikte och en bild på dig florerar runt på internet?? Idiot

DEN SOM HAR TILLGÅNG TILL BILDEN SKA INTE LÄGGA UT DEN. VISA FAMILJEN RESPEKT

Vem är du att sätta regler? Bilden är redan på nätet, den kommer fram förr eller senare! Deal with it!
Om det varit jag så hade jag inte brytt mig om hela världen sett den, allvarligt talat. Alla vill inte se den, jag är en av dem. Men att försöka hindra folk att dela den, på Flashback av alla ställen? Du borde nog hänga på familjeliv ist.
Senast redigerad av chrisemil 2017-01-14 kl. 22:20.
Citera
2017-01-14, 22:18
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Inte helt ovanligt att familjen målar upp bästa bilden av en familjemedlem. I många fall så har dem heller inte haft en aning om vad hen gjort på sin fritid.

Inga motiv har än så länge inte kommit fram va?

Familjer borde inte få yttra sej. Mammor kan stå och skrika "Min son är oskyldig" fast det finns både film och vittnen som visar när han kallblodigt mördar ett antal personer.
Citera
2017-01-14, 22:19
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Det blev folksamling runt honom väldigt snabbt och bilden togs. Beskrivit hela bilden i tidigare inlägg. Den ska inte läggas upp pga respekt till familjen och pojkens låga ålder.

Tänk om det var du som hade haft kulhål i ditt ansikte och en bild på dig florerar runt på internet?? Idiot

Respekt? vem vill visa dom respekt när dom inte visar respekt för oss Svenskar?

För en gång skull kan väl vi få vara grisar och göra nåt dom skulle njuta av?

Två saker för att den inte ska läggas ut även om den nu cirkulerar redan, precis som med 12 åringen som begick självmord nyligen LIVE.

1. Minderårig
2. Ett mord, en bild som kanske kan ge bevis.

Men respekt? inte en suck, dom satte ribban, vi svarar! Enough is enough!
Citera
2017-01-14, 22:21
Medlem
5549s avatar
Citat:

Detsamma kan självklart sägas om varenda bild och video som existerar på döda människor. Tänk bilden på den där lilla flyktingpojken som drunknade och spolades upp på en strand i Grekland. Den bilden spreds världen över och blev en symbol för vår sjuka värld. Vi har vår egna sjuka situation i Sverige där barn skjuts ihjäl på öppen gata. Ska vi tillåta folk blunda för det också?
Citera
2017-01-14, 22:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Nej, var GM:s vänner som påstod på snap att det var GM. Jag har inte påstått mig seriöst tro något om det. Bara tyckte det vore intressant att följa upp.
GM's vänner. Låter som ett falskt spår då.

Eller också ville kamraterna bara djävlas lite på skoj med sin vän.
Citera
2017-01-14, 22:22
Medlem
Citat:

Ja, vi har förstått att du tycker det. Men många andra har en annan åsikt.
Din åsikt är inte mer värd än någon annans.
Vill man ladda upp bilden så föreslår jag: minfil.org
Citera
2017-01-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SgtPatton
Helt klart något väldigt personligt. Man skjuter inte några med flera skott och sedan avslutar med att skjuta någon i ögat utan att känna ett starkt hat.

Exakt, och det finns inget som tyder på att Ahmed var bög, däremot är det troligt att den drivande av gärningsmännen har en dold aggressiv homosexualitet
Citera
2017-01-14, 22:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:

Respekt?
Är det någon som ska visa respekt är det familjen med kaozblattar som kommer hit och förpestar vårt land med den skit vi nu ser.
Ordet respekt kan de inte stava till även om de gått tio år på SFI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maanoja
Det är dags och ändra lagen så man får vittna anonymt. Dock så borde det bara gälla om det finns flera vittnen, som kan berätta samma saker. Men klart som fan ingen vittnar när det gäller mord på invandrare. Risken att man själv blir mördad då är nära 100%.
Lite j kurage får man väl ha. Tänk alla kvinnor som vågar vittna mot sina misshandlade män trots hot och övergrepp i rättssak. Det är väl skyddet som bör förstärkas. De samarbetar ju inte direkt för att få nån förändring.
Citera
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Den finns jag har den likaså många unga i Malmö har den vilket jag tycker är bra så de ser hur snabbt livet kan hinna ikapp en. Bara hoppas på att den inte läggs upp för andra vanliga människor inte har nytta av den och det finns inga ledtrådar i bilden. Förutom ett iskallt skjutning

Så du tycker alltså att man inte ska lägga upp bilden här pga respekt mot familjen, men att det är helt okej att massa snorungar i malmö skickar runt den på snapchat.. Är inte det lite dubbelmoral!!?
Citera
2017-01-14, 22:24
Medlem
mina3grabbars avatar
Angående Ahmed och smällarna. Deltog han möjligen i upploppet som var på torget på nyårsafton.
Någon som blev förbannad för att han riktade en smällare mot någon eller smällare som han sålt inte funkade.
Förlåt om detta tagits upp redan, hoppade från sidan 34
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in