2017-01-14, 21:14
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
+1
Och jag tror ingen egentligen vill se den. Mycket skrämmande. Bilden är tagen av nära vän som ville hjälpa polisen och han vill nog inte att den sprids heller.

Hur vet du detta? känner du personen som tog den? Spekulerades väl först i om någon inblandad har tagit bilden om jag minns rätt men så är ju inte fallet om det du säger stämmer.
Citera
2017-01-14, 21:14
Medlem
Eftersom polisen antyder kärleksmotiv som möjligt tror jag det lutar ditåt, för så enormt vanligt är inte svartsjukedrama att de annars ens skulle ta upp det tror jag, utan nu vill de b.la veta allt om hans kärleksliv. Rivalens pappa kanske känner den tungt kriminelle som omnämns och lejt honom som torped.
Citera
2017-01-14, 21:15
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Hur vet du detta? känner du personen som tog den? Spekulerades väl först i om någon inblandad har tagit bilden om jag minns rätt men så är ju inte fallet om det du säger stämmer.
Sas så på snapchat
Citera
2017-01-14, 21:15
Medlem
Citat:
+1
Och jag tror ingen egentligen vill se den. Mycket skrämmande. Bilden är tagen av nära vän som ville hjälpa polisen och han vill nog inte att den sprids ännu mer heller.

Vill inte han? Det är han som började sprida den ju...

Bara kolla på valfri gore-film på valfri sida, kolla sen hur många som har telefon eller kamera framme.
Alla dessa delar vidare och till slut lyckas vi i Sverige se det trots att händelsen utspelade sig i Kina. T.ex.
Citera
2017-01-14, 21:16
Medlem
Citat:
+1
Och jag tror ingen egentligen vill se den. Mycket skrämmande. Bilden är tagen av nära vän som ville hjälpa polisen och han vill nog inte att den sprids ännu mer heller.

Einstein...

Menar du att det är polisen som lagt bilden på snapchat?

All information om thuglife är värdefull framför allt i avskräckande syfte. Vem vid sunda vätskor skryter om att man har bilden men inte delar?
Citera
2017-01-14, 21:16
Medlem
Vem är den där tung kriminella mannen som folk är rädda för? Enligt polisen håller dem kolla på honom hela tiden.
Citera
2017-01-14, 21:18
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Sas så på snapchat

Ah okej, låter jävligt märkligt. Polisen lär ju ändå ha dokumenterat hur dem fann BO i vilket fall när de anlände. Känns nästan som att någon inblandad eller något sjukt vittne tagit bilden av fucked up anledning.
Citera
2017-01-14, 21:19
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Einstein...

Menar du att det är polisen som lagt bilden på snapchat?

All information om thuglife är värdefull framför allt i avskräckande syfte. Vem vid sunda vätskor skryter om att man har bilden men inte delar?
Har bara sett den på snappen, men de som sparat det borde tänka sig för med hänsyn till anhöriga
Citera
Medlem
Bingo_Bingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingo_Bingo
Tips om kriminella

Den utpekade mannen har på kort tid fått en slags maktposition i Malmös undre värld. Hans namn har figurerat i ett flera mordutredningar men han har aldrig åtalats eller dömts för något grovt våldsbrott. Men trots det anser polisen i Malmö att den man Ahmed Obaids vänner pekar ut som mycket farlig.
Den tipsflod som polisen har att hantera kommenterar JB Cederholm så här:
I samband med mord får vi alltid en uppsjö av tips. Ofta nämns kända kriminella. Vi utreder alla sådana tips för att se om de är rimliga eller inte.
Kärleksmotiv är inte ovanliga i samband med mord. Under förra året inträffade i Malmö minst två skjutningar som direkt kunde kopplas till konflikter som handlade om svartsjuka.

http://www.expressen.se/kvallsposten/ahmed-16-fotades-efter-skjutningen/

Vem är denna kille?
Citera
Medlem
Fick PM

Citat:
Fick höra från någons bror att Ahmed tidigare haft ett förhållande med en brud. När de sedan gjorde slut så sägs det att Ahmed spred något om henne som inte vara sant (osäker). Nyligen blev bruden tillsammans med en tung kriminell kille vid åldern 20+ = Detta betyder att han kan ha skjutit Ahmed som en "tjänst" till sin nya brud som i för sig är runt 17 års åldern.

Långsökt teori , ja, men verkar vara möjligt

Flexarn30...ser du nu hur det går till när man hjälps åt. Bidra eller håll köften och stick!
Senast redigerad av Marikapsycho 2017-01-14 kl. 21:27.
Citera
2017-01-14, 21:20
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Har bara sett den på snappen, men de som sparat det borde tänka sig för med hänsyn till anhöriga

Bilden lades ut på snapchat?? Vafan händer med folk.
Citera
2017-01-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Ah okej, låter jävligt märkligt. Polisen lär ju ändå ha dokumenterat hur dem fann BO i vilket fall när de anlände. Känns nästan som att någon inblandad eller något sjukt vittne tagit bilden av fucked up anledning.

Ska ju varit gott om vittnen på plats och ungdomar med mobilkameror fotograferar ju verkligen allt numera, ja även vuxna fotar folk i t.ex. dödsolyckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in