2017-01-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielb
Det är väl inte spå jävla konstigt. En jävla massa icke-användare kommer säkerligen snoka i tråden och då slipper de se skiten.
Men varför vill man se en mördad ynglings sönderskjutna ansikte o kropp. ÄR ni alla helt morbida?
sök närmsta psykakut.
Citera
2017-01-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielb
Det är väl inte spå jävla konstigt. En jävla massa icke-användare kommer säkerligen snoka i tråden och då slipper de se skiten.

Typ hela malmö har redan bilden, antagligen hela Skåne och snart hela Sverige, men på flashback av alla ställen visar man hänsyn. Rätt så roligt ändå.
Citera
2017-01-14, 21:00
Medlem
en1kronas avatar
Kan nån förklara vad man ser på bilden iaf..?
Citera
2017-01-14, 21:01
Medlem
Bingo_Bingos avatar
Tips om kriminella

Den utpekade mannen har på kort tid fått en slags maktposition i Malmös undre värld. Hans namn har figurerat i ett flera mordutredningar men han har aldrig åtalats eller dömts för något grovt våldsbrott. Men trots det anser polisen i Malmö att den man Ahmed Obaids vänner pekar ut som mycket farlig.
Den tipsflod som polisen har att hantera kommenterar JB Cederholm så här:
I samband med mord får vi alltid en uppsjö av tips. Ofta nämns kända kriminella. Vi utreder alla sådana tips för att se om de är rimliga eller inte.
Kärleksmotiv är inte ovanliga i samband med mord. Under förra året inträffade i Malmö minst två skjutningar som direkt kunde kopplas till konflikter som handlade om svartsjuka.

http://www.expressen.se/kvallsposten/ahmed-16-fotades-efter-skjutningen/
Citera
2017-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Ja någon som inte ville ladda upp den direkt i tråden först pga respekt lär troligtvis göra det nu när någon ber om det eftersom dem vill se en "död blatte" ...
Detta jag var rädd för dela den bara med folk som är välkända på forumet och sånna som man inte ser skriva "döda blattar" osv.
Citera
2017-01-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Vad är det för fel på folk här?
Hur kan man tigga om att få se foto på en avliden person ??
Då har man troligtvis så liten livserfarenhet att man aldrig sett en död människa med egna ögon.

Även vid vissa olyckor tigger folk om att se bilder på de skadade...sjukt !!

Håller med, kan ju inte vara frisk om man vill se en bild på en kille som blivit skjuten i huvudet, killen verka ju ej vara kriminell,plugga ju NV, visa lite respekt för hans familj iaf.
Citera
2017-01-14, 21:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Uppklarningschansen/risken är lika med noll, just pga Rosengårdsbornas (icke) vilja att samarbeta med polisen.

Jag tror snarare att Polisen vid det här laget har namnen på en eller båda GM. Det har förmodligen anonyma tipsare sett till. Så polisiärt uppklarat tror jag det här mordet kommer att bli.

Däremot är jag tveksam till om någon kommer att kunna bindas juridiskt till dådet. Svårigheterna därvidlag är väl kända.
Citera
2017-01-14, 21:05
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingo_Bingo
Tips om kriminella

Den utpekade mannen har på kort tid fått en slags maktposition i Malmös undre värld. Hans namn har figurerat i ett flera mordutredningar men han har aldrig åtalats eller dömts för något grovt våldsbrott. Men trots det anser polisen i Malmö att den man Ahmed Obaids vänner pekar ut som mycket farlig.
I samband med mord får vi alltid en uppsjö av tips. Ofta nämns kända kriminella. Vi utreder alla sådana tips för att se om de är rimliga eller inte.
Kärleksmotiv är inte ovanliga i samband med mord. Under förra året inträffade i Malmö minst två skjutningar som direkt kunde kopplas till konflikter som handlade om svartsjuka.

Hela två skjutningar.....är det mycket i Malmö eller?
Citera
2017-01-14, 21:07
Medlem
Bingo_Bingos avatar
Tips om kriminella

Citera
2017-01-14, 21:09
Medlem
Ysumeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabarbFantast
Samma sak här, någon som inte ville ladda upp den i tråden pga respekt lär säääkert skicka den till någon som ber så som du gör.
Idioter, han var 16år och blev mördad. Bete er. Vet att detta är fb men även i era trånga skallar måste väl fan någon form av respekt eller empati för en mördad 16 åring finnas?

Dumt av mig att uttrycka mig så innan det kommer fram att han varit kriminell osv.
Citera
2017-01-14, 21:11
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Folk här som sitter och ber folk skicka bilder på den avlidne via PM - Det är INTE en rättighet att tillförskansa sig bilder av en för dig okänd, avliden människa. Många av er här beter er jävligt svinigt. Är ni så jävla emotionellt avtrubbade att ni har så lite respekt för ett människoliv? Skulle ni lägga ut bilder här på era egna familjemedlemmar också? Det tror jag knappast, men att sitta o titta på andras anhöriga njuter ni av. Ni är för fan perversa.
+1
Och jag tror ingen egentligen vill se den. Mycket skrämmande. Bilden är tagen av nära vän som ville hjälpa polisen och han vill nog inte att den sprids ännu mer heller.
Citera
2017-01-14, 21:14
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte säger att han är oskyldig. Men av allt att döma så är han ju det efter vad vänner, föräldrar och polismyndigheten säger. Så jag går på det till motsatsen är bevisad.

Du tar för givet att han måste vara grovt kriminell eftersom han blev avrättad på gatan som kriminella ibland blir. Du kan inte se några andra möjligheter. Jag tror av bakgrundsinformationen vi har att döma att Ahmed snarare trampat en grovt kriminell ungdom på tårna. Han är boxare, kanske har samma grovt kriminella individ försökt plocka den svindyra jackan av plugghästen Ahmed men blivit totalt förnedrad och sönderslagen? Hade han blivit det av en äldre kriminell hade han kanske rättat sig i ledet. Men det tar hårt på egot att bli det av en "vanlig" kille.

Har aldrig påstått att han är grovt kriminell eller att han förtjänar det gubbe lilla.

Jag påstår att han inte är oskyldig.

Jag menar vänner/familj påstår och AB själva väljer att publicera t.ex citatet: han har aldrig varit ovän med någon.

Jag ser oändligt med möjligheter, är inte trångsynt.

Du tror/påstår att han är oskyldig för vänner, familj och polis (och media) tror/påstår så och jag tror inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in