Citat:
Ursprungligen postat av
0gKolhydrater
I Aftonbladet:
"Min lilla pojke som är rädd för mörkret"
- mamman
AB försöker framstå som att Acshmed är helt oskyldig, de skriver de själva samt alla i kommentarsfältet på Facebook.
Citat från AB:
- Ingen kan förstå varför 16-årige Ahmed sköts till döds på öppen gata. Alla som kände honom säger att han var en snäll kille utan kriminella kontakter.
Såklart. Varför skulle de säga något annat?
- I går kväll frågade Ahmed sina föräldrar om lov för att gå till gymmet. Han hade matematikprov dagen efter.
Här ska man försöka visa att han är snällaste pojken i stan. Plugghästen.
- Han hade köpt en miniräknare dagen innan. Han var så glad över den och skojade med mamma om att det skulle gå bra på matteprovet
Samma här som ovan.
Han var 'såå' glad över sin miniräknare. Total bullshit. För 15 år sen kanske.
- Han hade inga ovänner och var inte osams med någon. Ingen har någonsin varit ovän med honom.
Troligt.
"Sverige har aldrig varit naivare"
Du verkar veta mer om Ahmed. Beskriv gärna varför han inte var oskyldig samt vilka fiender han hade?
Sen det här pladdret om att han säkert var kriminell. Det kan man säkert inte utesluta. Men vad är kriminell, släppa några gram gräs eller sno cyklar eller snatta på ICA? Det är lustigt hur man kan benämna småkillar som ägnar sig åt småbrottslighet som kriminella när människor som ägnar sig åt mord, trafficking, vapenhandel, grov narkotikasmuggling, rån och utpressning får samma epitet.
Jag känner att vad spelar det för roll om det är så att grabben gjort sig skyldig till ett och annat brott, är det något man förtjänar att mördas för? Förtjänar man 10 skott i kroppen för att man i ung ålder beblandat sig med fel folk? Så klart inte. Jag själv gjorde dumheter i den åldern men skulle aldrig komma på tanken att döda någon. Det är först då man kan börja tala om att någon förtjänar att bli bragd om livet. Om man själv dödar och allvarligt skadar andra.
Presentera bevis för att Ahmed inte hade "rent mjöl i påsen" innan ni kommer med dessa påhopp. Annars kan ni gärna stå över. Ni förstör alla trådar ni är aktiva i och det är ni som gett detta forumet, som i grunden är ett väldigt bra forum, ett dåligt rykte.