Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Finns ingen som kan lova nått om oljepriset.

Mexiko är inte så fattigt som du inbillar dig, de har en parallell ekonomi på $200-$750 miljarder per år.

På ditt påstående kan jag satsa en krona och få ett odds med oändligt antal nollor, och aldrig vara nära få in det spelet.
Men du är välkommen och säga "I told you so"
För det kommer jag

Att ligga på 63e plats med världens rikaste land bredvid sig och det demokratiska partiet i sina händer är inget annat än totalt misär.

Men du verkar runka till landet så kanske flytt för dig vore bra.
2017-01-14, 15:10
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Trump validerade hennes åsikt genom adressera nått det fanns noll logik att bemöta.
Förstår att du inte kan greppa detta.

Så nu börjar man peka i alla väderstreck igen, funkade inte innan och funkar inte nu heller.
Så för Trump har inget ändrat sig, oavsett hur mycket du pekar på Hillary.

Jag har inte pratat om några exempel, utan Trumps beteende när folk inte håller med eller har annan åsikt.
Och det lär mer eller mindre alltid ske när man ska diskutera nått mellan länder.
det är väl bara allierade som kan vara på samma sida.

Som du säger nu, så räcker det med att min granne säger nått om Trump.
Så ska han kommentera detta för att han måste försvara sig.
Som president står man över rykten och grundlösa utfall, men Trump visat att så är det inte alls.
Vilket åter för mig in på det agerandet, och om han är rädd nått obekvämt ska komma fram.

Vad är min verklighetsuppfattning?
Att Trump ger sig på småsaker, check är rätt.
Du och ett par andra har försökt detta innan, det funkade inte då heller.
Din förklaring säger allt, jag blev faktiskt glad när Trump vann valet för jag fick lite hopp i kroppen men han känns allt mer farlig än bra i nuläget.

Vill samarbeta med Putin som i min mening är en mycket farlig man.

Kollade lite på det här klippet under förmiddagen, https://www.youtube.com/watch?v=ADb3uSZBii4 där ryska killar försöker få bukt på trafiken, och det kanske inte har med topic att göra men det är mycket Ryssland måste ändra om i hemlandet för att ens räknas som trogna oss i väst.
2017-01-14, 15:12
Medlem
Ramón Saúl Sanchez, president of the Democracy Movement in Miami, also suggested that Obama changed the 22-year-old policy to spite the pro-Trump Cuban-American community in the United States. He told a Spanish-language newspaper, Diario Las Americas, that the outgoing president may be resentful because a large number of Cubans voted for Trump.

Florida är i händerna på Trump 2020.

Flytta in 30 000 ryssar i Nevada så är den staten hans också.
2017-01-14, 15:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Lockheed Martins CEO Marillyn Hewson sa igår efter förhandlingar med Donald Trump att Lockheed Martin kommer att skapa 1000 tals nya jobb i USA, direkt 1800 jobb i Ft. Worth:

CNBC Now @CNBCnow

BREAKING: Lockheed Martin CEO says company will add 1800 jobs at its Ft. Worth operation

https://twitter.com/CNBCnow/status/819961026577891328
2017-01-14, 15:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Att ligga på 63e plats med världens rikaste land bredvid sig och det demokratiska partiet i sina händer är inget annat än totalt misär.

Men du verkar runka till landet så kanske flytt för dig vore bra.
Aldrig runkat till något land någonsin.
Och för återgå till ämnet igen, så har du en del fantasier om Trump och vad du inbillar dig ska ske på en vecka.
Synd bara att jag inte kan lägga detta spel(då att det inte kommer ske som du säger), men ock andra sidan 1.00 i odds är inte mycket till spel.

Så du menar Trump ska sänka råoljapriset?
Vilket jag inte kan säga är fel eller rätt, då detta till stor del lever ett eget liv och är en direkt påverkan i hur många fat man väljer att lägga ut för försäljning.

Varför ignorerar du den parallella ekonomin på $200-$750 miljarder?
Och visst är är Mexiko rätt fattigt, deras naturtillgång är ju droger, och den når inte in i staten mer än på mutor.

Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Din förklaring säger allt, jag blev faktiskt glad när Trump vann valet för jag fick lite hopp i kroppen men han känns allt mer farlig än bra i nuläget.

Vill samarbeta med Putin som i min mening är en mycket farlig man.

Kollade lite på det här klippet under förmiddagen, https://www.youtube.com/watch?v=ADb3uSZBii4 där ryska killar försöker få bukt på trafiken, och det kanske inte har med topic att göra men det är mycket Ryssland måste ändra om i hemlandet för att ens räknas som trogna oss i väst.
Det som är besvärande för Trump, det är hans oförmåga att tänka först agera sen.
Sånt beteende kanske funkar på gamla avdankade skönhetsmissar, men suveräna stater inte så mycket.
Visst kan Trump skicka bombland/drönare, men det kommer han bara undan med på vissa länder.
2017-01-14, 15:24
Medlem
Något Trump borde göra är att ge kurderna ett land i Syrien/Irak.

Det skulle sätta en extremt lång nål i Turkiets och Rysslands relation och skulle vara ett extremt bra geopolitiskt beslut.

Turkiet skulle nog bli gå över till Ryssland med 100% men bättre att ha en 100% allierad i kurderna än att ha en i Turkiet som byter sida 24/7.
2017-01-14, 15:27
Medlem
Såg någon rubrik att författaren till "rapporten " var något av en "James Bond "! Nu med SVD framför mig för första gången på länge läser jag att han är rädd och gått under jorden ". Inte den James Bond jag lärt känna! 😨
2017-01-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det måste först sjunka in att verkligheten ser totalt annorlunda ut. Bara det kan ta en vecka av förnekelse. Sen blir det ilska, demonstrationer och upplopp när Mexikanarna märker att pengaöverföringarna från USA stoppats. I kombination med ökad arbetslöshet lär det nog bli ett försök att förhandla. De kommer böna och be Trump att ge dem nånting, kanske kan de betala halva muren.
Efter förhandlingen följer acceptansen. De skriver på ett avtal och relationen normaliseras. Muren kanske kan heta El Muro del Pepe.

Det följer samma mönster som bland liberalerna i USA:

Förnekelse - Trump kommer ALDRIG bli president
Ilska - Vi ska stoppa honom från att bli president
Förhandling - Rösträkning och krav på elektorerna
Depression - Gråt, gemensamma kramträffar, mer gråt, mer kramar, safe spaces, målarfärg och gosedjur.
Acceptans - Vi börjar närma oss detta stadie.

Bra sammanfattning som stämmer in på flera av stjärnorna i tråden. Tror dock att stadiet av acceptans ligger en bra bit framåt för många. De särskilt rabiata lär aldrig nå dit..

Om sex dygn så är det dags för dagen med stort D. Inte enbart för oss som vill se en stark västvärld som reser sig från geggan. Det är även en stor dag för såna som Michael Moore och ( i smyg ) John McCain samt deras anhängare. Dagen då cuckservatives, liberaler och alla tänkbara minoriteter kommer att marschera i armkrok..

Det kommer gråtas, det kommer skrikas, det kommer bråkas och inte minst så kommer det att tas miljoner selfies med snabb uppläggning på facebook för att visa hur duktiga dom är. I slutänden så spelar inget av detta någon som helst roll. När klockan slår vid tolvslaget så har USA fått en ny president och det är dags att rensa upp skiten..
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lockheed Martins CEO Marillyn Hewson sa igår efter förhandlingar med Donald Trump att Lockheed Martin kommer att skapa 1000 tals nya jobb i USA, direkt 1800 jobb i Ft. Worth:

CNBC Now @CNBCnow

BREAKING: Lockheed Martin CEO says company will add 1800 jobs at its Ft. Worth operation

https://twitter.com/CNBCnow/status/819961026577891328
Ska Trump beställa nått till militären eller?
För svårt och se att Lockheed Martin bara anställer 1800 för vara trevlig.
Då är det bara 14998201 jobb kvar att gå om Obama i antal nya jobb.
Men det är väl lugnt Trump har ju 8år på sig.
Medlem
Citat:
Aldrig runkat till något land någonsin.
Och för återgå till ämnet igen, så har du en del fantasier om Trump och vad du inbillar dig ska ske på en vecka.
Synd bara att jag inte kan lägga detta spel(då att det inte kommer ske som du säger), men ock andra sidan 1.00 i odds är inte mycket till spel.

Så du menar Trump ska sänka råoljapriset?
Vilket jag inte kan säga är fel eller rätt, då detta till stor del lever ett eget liv och är en direkt påverkan i hur många fat man väljer att lägga ut för försäljning.

Varför ignorerar du den parallella ekonomin på $200-$750 miljarder?
Och visst är är Mexiko rätt fattigt, deras naturtillgång är ju droger, och den når inte in i staten mer än på mutor.

Det som är besvärande för Trump, det är hans oförmåga att tänka först agera sen.
Sånt beteende kanske funkar på gamla avdankade skönhetsmissar, men suveräna stater inte så mycket.
Visst kan Trump skicka bombland/drönare, men det kommer han bara undan med på vissa länder.

Höja priset 20% har inget med Olja att göra Mexiko har extrema oljetillgångar. Pengar måste in till staten när Trump ska börja omförhandla handelsavtalen. 86% av deras export går till USA, allt de säljer till USA är från Amerikanska företag så de har inget eget att sälja om de här företagen försvinner.

Mexiko är så illa ute att Trump borde avstå från sina planer eftersom landet lär explodera. Han borde istället titta mot Asien.
2017-01-14, 15:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Mexiko är så illa ute att Trump borde avstå från sina planer eftersom landet lär explodera. Han borde istället titta mot Asien.

Självklart tittar han mot dom kommunistiska diktatorsvinen i Kina.
2017-01-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Självklart tittar han mot dom kommunistiska diktatorsvinen i Kina.

O ja skiter i om Trump så bygger ett fårstängsel mot Mexiko fixar han Kina så får vi byta ut Lincolnmonumentet till ett Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in