2017-01-14, 12:45
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raqqabajsare
Censur av alla uppviglande rasse-troll vore en bra början. Fängelsestraff för alla som sitter och sprider lögner och drar Svea rikes namn i smutsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Raqqabajsare
Det jag tyckte skrev jag _på_ raderna. Du gör tafatta försök att läsa mellan raderna och tillskriva mig åsikter som jag inte har. Det blir mycket bättre om du låter bli det. Läs om inlägget en gång till så kanske, kanske polletten trillar ner för dig.
Du är för gullig ;-)

Nej ingen pollett trillade ner. Jag citerade dig och ställde faktiskt ett par frågor, de meningarna med frågetecken efter, du kunde försöka svara på dem.

On topic, vet man om det är någon av de som var vittne till mordet som vågat höra av sig till polisen? Jag vet att det stod att några var intagne för förhör men det behöver inte betyda att de berättar.
Citera
2017-01-14, 12:45
Medlem
Bananpyjamasens avatar
"Den här pojken förekommer inte i några sammanhang där det rimligen borde kunna finnas fara för att bli utsatt för det här kraftiga våldet."

Jag tycker att denna formuleringen är högst intressant.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-14/polisen-vi-vill-komma-i-kontakt-med-alla-som-vet-nagonting
Citera
2017-01-14, 12:46
Medlem
Någon skrev om bussen, att pappan brukade skjutsa till träningar, men inte just den kvällen när han sköts vid bussen. Antingen är han då slumpmässigt drabbad eller måste gärningsmännen haft kontakt med offer/familj och fått veta exakt när han skulle komma hem och varför inte skjuta utanför gymmet i så fall? Kanske gärningsmannen bor närmare busshållplatsen.
Citera
2017-01-14, 12:50
Medlem
"Jag ska inte behöva säga detta men subhanAllah det finns folk som inte tänker med hjärnan, sluta skicka runt den bilden, ni vet vad jag snackar om, ju mer den sprids ju säkrare det blir att den når hans föräldrar och syskon, bete er."

Från facebookgruppen "Vila I Frid Ahmed Obaid AO"
Citera
2017-01-14, 12:50
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Någon skrev om bussen, att pappan brukade skjutsa till träningar, men inte just den kvällen när han sköts vid bussen. Antingen är han då slumpmässigt drabbad eller måste gärningsmännen haft kontakt med offer/familj och fått veta exakt när han skulle komma hem och varför inte skjuta utanför gymmet i så fall? Kanske gärningsmannen bor närmare busshållplatsen.

Det vanligaste är väl att någon har sett honom och skickat vidare ordet till GM.
GM kan mycket väl haft kontakt med någon annan som satt på bussen.
Citera
2017-01-14, 12:51
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja, det är dyrt, han gillade märkeskläder ser man på bilder, men det gör många ungdomar, särskilt invandrare. Om han köpte kläderna för egna fickpengar/studiebidrag är det dock en varningssignal, för då kan det tyda på inflöde av svarta pengar.
Halva Malmö med den smaken ekiperar sig i hälerigodsbutiker som inretts i lägenheter på Nydala och liknande. Hyllmeter efter hyllmeter med märkeskläder. Saker som tjuvas i handeln säljs där. Känt fenomen i malmö
Citera
2017-01-14, 12:57
Medlem
Sorcars avatar
Hur mycket är egentligen känt om själva handlingsförloppet?

SDS skrev nånstans luddigt något om att "de två gärningsmännen angrep" BO "när han klev av bussen.
Hur vet artikelförfattaren det? Vem har vittnat om detta?

Och "angrep"? Hur angriper två GM sitt BO om EN bär pistol? Vad gjorde den andre? Knuffade? Var allmänt hotfull?

Och är det egentligen klarlagt, och vittnat om, att Ahmed verkligen åkt buss och klivit av vid busshållplatsen. Eller kom han gående från annat håll mot busshållplatsen.

Medias rapportering om fallet är som vanligt luddig och ofullständig, utan egentligen vilja tillstå detta.
Vad vet vi/man/någon egentligen om hur det gick till, när det inte verkar finnas några ögonvittnen som berättat.

Eller är det bara jag som fattar trögt?
Citera
2017-01-14, 12:58
Medlem
Blir man skjuten på detta sätt då är man mest troligt själv kriminell, hur många gånger har man inte hört "det kunde man inte tro om han". "han måste ha levt ett dubbelliv" .är det hans riktiga ålder tex?
Citera
2017-01-14, 13:08
Medlem
Det behöver inte ha funnits någon anledning alls till att han blev dödad, kriminella ungdomar vet om att de inte får några kännbara straff även fast de mördar någon, personen som dödade kanske bara kände för att ha lite roligt, eller bo kanske tittade på gärningsman, det räcker i ett mångkulturellt samhälle för att man ska bli mördad.

Sedan är den mest troliga förklaringen att han själv var inblandad i kriminalitet.
Citera
2017-01-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Enligt DN kom de 2007. Citat:"Ahmed Obaid var sex år gammal när hans familj 2007 flydde till Sverige och Malmö från Irak."
http://www.dn.se/nyheter/sverige/16-aringens-pappa-flydde-hit-for-att-jag-inte-ville-se-mina-barn-do/

Hur länge har du bott i Rosengård?
5 år
För ett år sedan

Källa
Senast redigerad av Meraki 2017-01-14 kl. 13:13.
Citera
2017-01-14, 13:16
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Blir man skjuten på detta sätt då är man mest troligt själv kriminell, hur många gånger har man inte hört "det kunde man inte tro om han". "han måste ha levt ett dubbelliv" .är det hans riktiga ålder tex?

En 16-åring som vuxit upp i en trygg sekulär miljö och fått uppfostran av en typisk svensk familj går inte att jämföra med dessa icke alpina 16-åringar.

Naiva PK-svenskar tror kanske att Obaid lurat av någon kamrat ett pokemonkort eller liknande. Dessa 16-åringar är ofta grovt kriminella, tungt beväpnade och insyltade i tungt kriminella miljöer. Deras ärvda värdegrund ger dem en enda fördel, ett hänsynslöst våldskapital, vilket de kommer att använda och utveckla under sina liv i Sverige.
Citera
2017-01-14, 13:33
Medlem
Verkar vara en brutalt avrättning, de kom tillbacks för an andra gång, vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in