2017-01-14, 11:46
Medlem
Polisen misstänker släktfejd som trolig orsak till skjutningen.Killen kan ju ha varit en skötsam studieinriktad tonårig och haft en del blonda tjejer rund sig . Kusiner velat ha hjälp med att komma nära paradiset men han vägrat.Nyligen rapporterades om en annan fejd mellan arabiska klaner som ju gällde en "intelligent" blond tjej.
Citera
2017-01-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickilisnack
Som jag fattar det så finns där en kvinna med samma namn som BO's mamma som var ägare till en bil som hade en misstänkt bilbomb 2009. Det skrevs att där fanns ett par stycken i Malmö med samma namn. Någon menade att det kanske var BO's mammas bil.

En släktfejd var motivet till att bilens ägare kontaktade polisen om misstanke om bilbomb. Det var ingen bilbomb men polisen undersökte familjens alla bilar. Detta ska ha hänt i närheten av den adress som BO bodde på.

Släktfejden ska enligt någon annan va mellan helt andra grupper.

Vissa menar att BO med familj kom hit 2009 och någon skrev 2007.

Det måste väl ändå gå att ta reda på om släktfejden 2009 gällde någon annan familj. Finns det kanske någon tråd här på fb från 2009 om den misstänkta bilbomben.

BO bar en svindyr jacka, boxades och enligt någon här så kanske han kände bröderna som mördades 2015 och 2016. De bröderna var inte direkt hederliga. Det snackades här om att storabrorsan som mördades 2015 ska ha dödats av en viss A.M. sen att lillebrorsan skulle ha sagt att han skulle hämnas och därför valde A.M att döda honom med. A.M och BO håller båda på med boxning eller har jag fel?

Jag tror att någon av BO's brorsor är inblandad i fishy business men inte blivit dömd och att brorsan sköts pga det. Eller har BO bråkat med fel person.

Känns också som att den misstänkta bilbomben inträffade för väldigt länge sedan, kan det verkligen varit så att man väntade i så många år med att döda någon ur familjen? Tror bilbombsincidenten kan ha gällt nån annan.

Och hur dyr jacka pratar vi om? De flesta, oavsett inkomst, kan köpa enstaka dyra plagg, fast finns ju gränser förstås.
Senast redigerad av Potifar2 2017-01-14 kl. 12:00.
Citera
2017-01-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
En mycket oroande utveckling i ett Malmö där den MENA-relaterade våldsspiralen ständigt eskalerar och når nya ofattbara höjder. Är Malmö på väg att bli ett nytt Aleppo? Eller kommer vi snart att få se samma typ kaos som en gång pågick i Beirut och Belfast? Vad kan göras? Militära insatser, utegångsförbud, noll tolerans och järnnäve mot alla typer av kriminalitet(även småbrott) samt omgående utvisning av alla invandrare som inte är laglydiga och skötsamma?

Polisresurserna måste omfördelas. Situationen är helt sjuk. Malmöpoliser ska stå och göra ID-kontroller på flyktingar, medan Malmö rasar ihop. Kan verkligen inga andra göra dessa ID kontroller?
Citera
2017-01-14, 12:15
Medlem
Titianas avatar
Vissa saker som jag funderar på.
Om GM väntade på BO vid busshållplatsen så måste ju denne har en god kännedom om hans liv och vad han här för sig och vilka tider. Tog han alltid denna buss tex? Hur går det ihop med att pappa alltid skjutsande honom till träningen...för att enligt kusinen (SVT) var han på väg till träningen.

Bilden på avliden BO som finns i omlopp tror jag inte ett ögonblick
Kommer från polisen...någon annan GM eller vittne måste ha tagit detta. Tippar på GM, bilden borde spåras....
Citera
2017-01-14, 12:18
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Polisresurserna måste omfördelas. Situationen är helt sjuk. Malmöpoliser ska stå och göra ID-kontroller på flyktingar, medan Malmö rasar ihop. Kan verkligen inga andra göra dessa ID kontroller?

Sedan Ådalen verkar man inte få använda hemvärnet till annat än naturkatastrofer och vid ett teoretiskt krig mot Ryssland.
Citera
2017-01-14, 12:23
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raqqabajsare
Ursprungligen postat av Arkiater
En mycket oroande utveckling i ett Malmö där den MENA-relaterade våldsspiralen ständigt eskalerar och når nya ofattbara höjder. Är Malmö på väg att bli ett nytt Aleppo? Eller kommer vi snart att få se samma typ kaos som en gång pågick i Beirut och Belfast? Vad kan göras? Militära insatser, utegångsförbud, noll tolerans och järnnäve mot alla typer av kriminalitet(även småbrott) samt omgående utvisning av alla invandrare som inte är laglydiga och skötsamma?

Censur av alla uppviglande rasse-troll vore en bra början. Fängelsestraff för alla som sitter och sprider lögner och drar Svea rikes namn i smutsen.
Nu drar Arkiater saker ganska långt men tycker inte du att utvecklingen är oroande i Malmö? Tittar du på de senaste skjutningarna så har de en sak gemensamt och det är en koppling till MENA-länder. Tycker du det är rasistiskt att påpeka denna koppling på ett forum som ska vara för det öppna ordet?

En del av problemet är den slutna värld med egna lagar och regler som bildas i områden som Rosengård. Det verkar finnas vittnen till händelsen och du kan vara ganska säker på att i många kretsar så vet man vem som sköt.

Tycker du verkligen det ska vara fängelsestraff för att skriva det du citerar? Var är lögnen? Det enda som är ett påstående är kopplingen till MENA och den är ingen lögn. Sedan resten är spekulationer om en utveckling och ett förslag till lösning.
Citera
2017-01-14, 12:25
Medlem
Väldigt lite känt om motiv än så länge i den här tråden. Det talar väl för att BO i sig var hederlig.

Kanske någon i hans familj som rör sig i kriminella sfären. Mordet kan då vara en hämnd som tas ut mot en familjemedlem.
Citera
2017-01-14, 12:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det talar för att det inte var ett misstag och att motivet är personligt. DVS inte någon serieskytt eller misstagande av identitet. Antagligen har offret retat upp någon eller så är det en släktfejd där alla medlemmar är brickor i ett spel.
Tillvägagångssättet talar varken för eller emot misstagen identitet. Om du tycker det får du gärna förklara hur.
Citera
2017-01-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Känns också som att den misstänkta bilbomben inträffade för väldigt länge sedan, kan det verkligen varit så att man väntade i så många år med att döda någon ur familjen? Tror bilbombsincidenten kan ha gällt nån annan.

Och hur dyr jacka pratar vi om? De flesta, oavsett inkomst, kan köpa enstaka dyra plagg, fast finns ju gränser förstås.

Jag menar inte att de väntat alla år utan snarare att bilbomben kan va bevis på en pågående fejd som fortfarande finns. Men den där bilbomben kan som sagt va riktad till en helt annan familj.

När jag söker på jackan hittar jag direkt en herrmodell parkas likn som kostar 8900:-
Det är dyrt om du frågar mig. Nu vet jag inte vilken modell han hade. Jag spekulerar mest.

Ser nu att den jackmodellen han har kostar typ 4500:-
Senast redigerad av Snickilisnack 2017-01-14 kl. 12:42.
Citera
2017-01-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Nu drar Arkiater saker ganska långt men tycker inte du att utvecklingen är oroande i Malmö? Tittar du på de senaste skjutningarna så har de en sak gemensamt och det är en koppling till MENA-länder. Tycker du det är rasistiskt att påpeka denna koppling på ett forum som ska vara för det öppna ordet?

En del av problemet är den slutna värld med egna lagar och regler som bildas i områden som Rosengård. Det verkar finnas vittnen till händelsen och du kan vara ganska säker på att i många kretsar så vet man vem som sköt.

Tycker du verkligen det ska vara fängelsestraff för att skriva det du citerar? Var är lögnen? Det enda som är ett påstående är kopplingen till MENA och den är ingen lögn. Sedan resten är spekulationer om en utveckling och ett förslag till lösning.

Det jag tyckte skrev jag _på_ raderna. Du gör tafatta försök att läsa mellan raderna och tillskriva mig åsikter som jag inte har. Det blir mycket bättre om du låter bli det. Läs om inlägget en gång till så kanske, kanske polletten trillar ner för dig.
Citera
2017-01-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Väldigt lite känt om motiv än så länge i den här tråden. Det talar väl för att BO i sig var hederlig.

Kanske någon i hans familj som rör sig i kriminella sfären. Mordet kan då vara en hämnd som tas ut mot en familjemedlem.

Hedersvåld vet vi förekomer, men vet nån hur vanligt blodshämnd är bland muslimer/irakier?
Citera
2017-01-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickilisnack
Jag menar inte att de väntat alla år utan snarare att bilbomben kan va bevis på en pågående fejd som fortfarande finns. Men den där bilbomben kan som sagt va riktad till en helt annan familj.

När jag söker på jackan hittar jag direkt en herrmodell parkas likn som kostar 8900:-
Det är dyrt om du frågar mig. Nu vet jag inte vilken modell han hade. Jag spekulerar mest.

Ja, det är dyrt, han gillade märkeskläder ser man på bilder, men det gör många ungdomar, särskilt invandrare. Om han köpte kläderna för egna fickpengar/studiebidrag är det dock en varningssignal, för då kan det tyda på inflöde av svarta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in