Citat:
Alltså jag vet ingenting om varken felkoderna eller vad det sitter för låda i bilen mer att den är Automat. Och jag vet inte hur eller vart man beställer delar eller någonting.
Vad för info behöver jag från verkstaden för att kunna ringa någon annan verkstad eller ska jag bara köra dit bilen?
Och om jag skulle byta in bilen kollar inte firmor upp om den varit lagad och felkoderna osv? Har jag inga skyldigheter?
Efter alla inlägg och allt jag läst på internet ny så känns det som att jag blir blåst. Låter inte alls som en trasig automatlåda som måste bytas.
Frågade på verkstaden om de inte kunde sätta i en begagnad eller liknande för att få ner kostnaden men de påstår att de i princip aldrig fungera? Låter konstigt att man på en auktoriserad Audi verkstad inte klarar av det när uppenbarligen vissa klarar av att göra det själva..
Vad för info behöver jag från verkstaden för att kunna ringa någon annan verkstad eller ska jag bara köra dit bilen?
Och om jag skulle byta in bilen kollar inte firmor upp om den varit lagad och felkoderna osv? Har jag inga skyldigheter?
Efter alla inlägg och allt jag läst på internet ny så känns det som att jag blir blåst. Låter inte alls som en trasig automatlåda som måste bytas.
Frågade på verkstaden om de inte kunde sätta i en begagnad eller liknande för att få ner kostnaden men de påstår att de i princip aldrig fungera? Låter konstigt att man på en auktoriserad Audi verkstad inte klarar av det när uppenbarligen vissa klarar av att göra det själva..
Det du behöver veta nu är vad VAG har för felkoder på bilen, dem måste ju "kört" den i datorn eftersom de anser att växellådan behöver bytas.
Säg att du är missnöjd eftersom de redan misslyckats med att reparera den och därmed kräver du mer detaljerad information! Inget fel med det!
Försök inte fulsälja bilen eller ngt annat, det är inte bra.
Felet med att sätta in en beg (från skroten) är att det kan bli dyrt om den rasar efter garantin gått ut, (normalt 3 mån?) en chansning som Audi inte vill ta, vilket jag har förståelse för.
Bilens regnummer + ev. tillverkningsnummer + Audis felkoder är allt du behöver ha än så länge för att kontakta en seriös växellådsfirma.
Var arg och kräv av Audi att vara med och vara samarbetsvilliga och reda ut den här dyra misslyckade reparationen de varit delaktiga i då mycket pengar står på spel.