2017-01-14, 11:45
Medlem
Har lyssnat på samtalet,
Jag tror att Magnus redan fått smällen innan samtalet börjades spela in.
Så Magnus ringde 03.33 och då har första smällen redan skett och gasbindan är på, därför säger MGM
Ser ut som du har huvudvärk...
Vet någon när den sista gästen gick från festen förutom mördaren?
Citera
2017-01-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
När det gäller familjen tycker jag att vi ska skilja på föräldrarna och övriga familjen, dvs systrarna. Har själv klumpat ihop dem till "familjen" men anser att det är fel att blanda in systrarna, de är helt vanliga människor som har haft otur att få T till bror. Som jag har förstått det har åtminstone två av dem (de är 3) tagit avstånd till T. Visst, de förstår att föräldrarna är insyltade och att T är skyldig men de är inte lätt att gå till polisen och berätta allt de vet för att sätta dit föräldrarna också... Dessutom är jag 99,9 % säker på polisen vet att föräldrarna ljuger, men här ställer regelverket kring de anhörigas vittnesmål till det, vilket har diskuterats tidigare i tråden. Troligen vet syskonen inte heller detaljerna vad som hände med lampfoten eller kläderna så de har nog inga avgörande bevis att förmedla till polisen.

Håller med dig sbsolut😕 Hade tyvärr ingen tanke på att han har systrar😕 Fel av mig då jag inte läst tråden riktigt. Syskon som i detta fall ska absolut inte ta ansvar över en annan familjemedlem.Tänkte mest på föräldrarna ... om det varit min son /syskon så hade jag definitivt inte skyddat denne. Och som anhörig om det är föräldrar eller syskon så tyvärr så hade jag inte kunnat leva med att skydda en mördare ! Men där kanske vi alla till mans tänker helt olika och med tanke på vad T är kapabel till ... misshandel flickvän och mord på en kompis skulle jag absolut se till ( om jag vetat något) att denna kille inte går ute som en fri människa.Han hade ju skrytit om att misshandel på sambo skulle han bli friad ifrån.... klarar han sig även denna gång så är det absolut inte sista gånger han kommer att hamna i en utredning om mord/ misshandel
Han anses som instabil och farlig iallafall i mina ögon och ingen jag skulle vilja ha springande lös i byn 😕
Citera
2017-01-14, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Har lyssnat på samtalet,
Jag tror att Magnus redan fått smällen innan samtalet börjades spela in.
Så Magnus ringde 03.33 och då har första smällen redan skett och gasbindan är på, därför säger MGM
Ser ut som du har huvudvärk...
Vet någon när den sista gästen gick från festen förutom mördaren?

Håller med .Har ochså lyssnat på samtalet och tolkar det ochså som han redan fått en/fler smällar har hämtat bandage i ryggsäcken ( som på en bild visar att sakerna i facket för första hjälpen var öppnat) sedan hör man på bandet när BO säger något liknande m helvete ?? kanske han inte förrens dess hade märkt hur illa det var och hur mycket det blödde!! Och det är där MG säger..... ser ut som du har huvudvärk!! Det uppfattar jag som ett slags hånfullt tilltalande.Killen verkar vara en riktig psykopat han låter iskall på samtalet😕
Citera
2017-01-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Håller med .Har ochså lyssnat på samtalet och tolkar det ochså som han redan fått en/fler smällar har hämtat bandage i ryggsäcken ( som på en bild visar att sakerna i facket för första hjälpen var öppnat) sedan hör man på bandet när BO säger något liknande m helvete ?? kanske han inte förrens dess hade märkt hur illa det var och hur mycket det blödde!! Och det är där MG säger..... ser ut som du har huvudvärk!! Det uppfattar jag som ett slags hånfullt tilltalande.Killen verkar vara en riktig psykopat han låter iskall på samtalet😕

Ja exakt.
Det är ju en hel del blod på toaletten också, troligtvis har Magnus rört sig dit efter smällen.
Och sen tillbaka till sovrummet...
Han inser hur illa det är och ringer en vän,

Har man hittat Magnus tröja? Byxor M.m fanns ju under sängen

Det verkar ju som han har klätt av sig först, sen får han en smäll?
Skulle MGM sova över tro?
Citera
2017-01-14, 12:47
Medlem
Är det ingen som sett MGM gått hem?
Alltså sett han på vägen?
MGM bör ju ha burit på lampan,,, tänkte jag...
Har läst fup men minns inte tiden när MGM ringde mamma
Han kanske blev upplockad?
Senast redigerad av Ka7700 2017-01-14 kl. 12:52.
Citera
2017-01-14, 13:06
Medlem
Citat:
Är det ingen som sett MGM gått hem?
Alltså sett han på vägen?
MGM bör ju ha burit på lampan,,, tänkte jag...
Har läst fup men minns inte tiden när MGM ringde mamma
Han kanske blev upplockad?

Ingen har sett honom gå hem.
Det är bara själva lampfoten som saknas, övriga delen av lampan var kvar nedblodad och återfanns i M's hem. Ska man spekulera lite slog han Magnus med hela lampan först tills lampfoten lossnade. Sedan slog han enbart med lampfoten och tog den med sig eftersom han visste att den var full med fingeravtryck. I samband med det glömde han den övriga delen av lampan som kan bli ett mycket tungt bevis bara de får fram finger avtrycken på den.

Allt tyder på att föräldrarna mötte upp honom och tog hand om hans kläder och lampfot. Vittne finns när föräldrarna var ute med bil tidigt den morgonen, minns inte tiden som står i fup'en men det var nog runt 6-tiden..
Citera
2017-01-14, 13:24
Medlem
Citat:
Det är bara själva lampfoten som saknas, övriga delen av lampan var kvar nedblodad och återfanns i M's hem. Ska man spekulera lite slog han Magnus med hela lampan först tills lampfoten lossnade. Sedan slog han enbart med lampfoten och tog den med sig eftersom han visste att den var full med fingeravtryck. I samband med det glömde han den övriga delen av lampan som kan bli ett mycket tungt bevis bara de får fram finger avtrycken på den.

Allt tyder på att föräldrarna mötte upp honom och tog hand om hans kläder och lampfot. Vittne finns när föräldrarna var ute med bil tidigt den morgonen, minns inte tiden som står i fup'en men det var nog runt 6-tiden..

Ja detta låter som ett troligt scenario.
Framkommer det om lampan fanns kvar i sovrummet?
Jag måste nog läsa fupen igen..
Ja hoppas de kan få fram något, hårstrå från MGM eller något om inte fingeravtryck.

Men hur fan fungerar MGM moder?
Hon måste ju förstå att hennes son är en mördare,,,?!
Pressar polisen henne så tror jag hon inte orkar hålla emot.

Hela bygden lär ju vara emot henne nu, kan tänkas.

Jag tror att mamman plockade upp MGM som hade lampan med sig
Säkert hade mamman med sig kläder till sonen och bytet av kläder och skor sker i bilen?
Eller utanför i skogen?

Men borde det inte finnas massa små blodstänk på MGM i hår? På ansiktet?
Eller hinner han duscha?
Kanske MGM som duschat hos Magnus?? ( det är ju en massa blod i duschen)
Tagit Magnus kläder?
Och burit med sig sina egna?
Och lampfot?

Spekulationer från min sida....

Vart blev han upphämtad tro?
Är det ingen granne som är morgonpigg? Såg på bilder på Magnus hus att det fanns grannar runt omkring...
Stänger MGM av sin mobil på natten?
Någon som minns?

Som sagt, dags att läsa fupen igen

Personligen tror jag MGM åker dit
Senast redigerad av Ka7700 2017-01-14 kl. 13:28.
Citera
2017-01-14, 13:33
Medlem
Citat:

Han ringde sin mor 04.38 ( tror jag var första gången och sedan ytterligare 4 samtal till. Om man lyssnar på samtalet säger BO något om .... ta fick kniven ? Kan dem ha hamnat i slagsmål och BO hade en kniv för att skydda sig? Han verkar ju gått runt blödande i huset och då vore det väl ganska troligt att han hittat något ( en kniv ) att försvara sig med? Hur tolkar ni andra just dessa ord som sägs om fick kniv??
Citera
2017-01-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ja detta låter som ett troligt scenario.
Framkommer det om lampan fanns kvar i sovrummet?
Jag måste nog läsa fupen igen..
Ja hoppas de kan få fram något, hårstrå från MGM eller något om inte fingeravtryck.

Men hur fan fungerar MGM moder?
Hon måste ju förstå att hennes son är en mördare,,,?!
Pressar polisen henne så tror jag hon inte orkar hålla emot.

Hela bygden lär ju vara emot henne nu, kan tänkas.

Jag tror att mamman plockade upp MGM som hade lampan med sig
Säkert hade mamman med sig kläder till sonen och bytet av kläder och skor sker i bilen?
Eller utanför i skogen?

Men borde det inte finnas massa små blodstänk på MGM i hår? På ansiktet?
Eller hinner han duscha?
Kanske MGM som duschat hos Magnus?? ( det är ju en massa blod i duschen)
Tagit Magnus kläder?
Och burit med sig sina egna?
Och lampfot?

Spekulationer från min sida....

Vart blev han upphämtad tro?
Är det ingen granne som är morgonpigg? Såg på bilder på Magnus hus att det fanns grannar runt omkring...
Stänger MGM av sin mobil på natten?
Någon som minns?

Som sagt, dags att läsa fupen igen

Personligen tror jag MGM åker dit

Han ringe sin mor 5 ggr m första samtalet 04.38 (tror jag). Han tvättade säkert av sig hemma hos BO med tanke på allt blod i dusch och handfat /golv.
En bekant till familjen var väl ute och promenerade och mötte förälder/föräldrarna som kom åkades i bilen .Han reagerade inte speciellt på det eftersom dom körde mot deras sommarstuga. Undrar om Polisen sökt i stugan ? Eldat nyligen där eller grävt ! Endast mina funderingar att när dem plockat upp MG i bilen så for dom till stugan och gömde sakerna.
Jag funderar på varför BO var naken ? Hann han lägga sig och MB kom tillbaka senare ? Eller är det MG som klätt av offret naken ? Och isåfall varför?
Citera
2017-01-14, 14:19
Medlem
Citat:
Han ringe sin mor 5 ggr m första samtalet 04.38 (tror jag). Han tvättade säkert av sig hemma hos BO med tanke på allt blod i dusch och handfat /golv.
En bekant till familjen var väl ute och promenerade och mötte förälder/föräldrarna som kom åkades i bilen .Han reagerade inte speciellt på det eftersom dom körde mot deras sommarstuga. Undrar om Polisen sökt i stugan ? Eldat nyligen där eller grävt ! Endast mina funderingar att när dem plockat upp MG i bilen så for dom till stugan och gömde sakerna.
Jag funderar på varför BO var naken ? Hann han lägga sig och MB kom tillbaka senare ? Eller är det MG som klätt av offret naken ? Och isåfall varför?

Kan det gått till såhär? BO och MG börjar bråka BO ramlar får en smäll i huvudet hår sedan till ryggsäcken och tar fram bandage som fanns där( enl bild i FUP) tvättar av sig blodet på toaletten hämtar en kniv att försvara sig med... går ut ringer en vän och inspelnings funktionen sätter igång ... sedan börjar misshandeln som blir BO död. Det hade ju varit lite irriterad stämning mellan de två m pikar och sånt och båda var säkert ganska full.
Citera
2017-01-14, 14:19
Medlem
Citat:
Han ringde sin mor 04.38 ( tror jag var första gången och sedan ytterligare 4 samtal till. Om man lyssnar på samtalet säger BO något om .... ta fick kniven ? Kan dem ha hamnat i slagsmål och BO hade en kniv för att skydda sig? Han verkar ju gått runt blödande i huset och då vore det väl ganska troligt att han hittat något ( en kniv ) att försvara sig med? Hur tolkar ni andra just dessa ord som sägs om fick kniv??

Det där med fickkniven har jag också funderat på. Min gissning är att M inte tror att T ska slå ihjäl honom trots att han fått några slag mot huvudet. M säger bara "ta fickkniven" för att han tror det bara är tomma ord från T. Ni vet hur det kan låta om tex någon blir hotad men man vet att det bara är snack, typ "slå mig då".. Om han verkligen kännt fruktan för sitt liv så hade han nog backat på att göra anmälan som antyds i samtalet åtminstone i det läget.

Vad gäller samtalen är det även värt att notera att dessa raderades från mobilen!!!
Senast redigerad av Drummelton 2017-01-14 kl. 14:25.
Citera
2017-01-14, 16:17
Medlem
Efter att ha korrat igenom FUP:en så är det ju självklart vem som är GM. Den ända som sökte bråk hela kvällen, sjukt att han blev friad.

Då när tjejen kommer tillbaka första gången för att hämta väskan, så säger TK att BO inte är hemma hon Skiter i det då säger han istället att han ligger och sover och följer med henne in. För mig är det ett solklart tecken på att han redan slagit ihjäl han men inte hunnit röja upp och dragit därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in