Citat:
Ursprungligen postat av
osamahcoder
har märkt en lymfkörtel i armhållan som är lite svullen och gör lite ont om jag sträcker armen uppåt eller något.
Det enda jag kan tänka på är en cyst i armen eller något liknande .. det var en fine för ungefär ett år sen på armen som jag trodde skulle försvinna .. men nu är det bara en liten hård obehaglig knöl .. kan det vara därför ? hur länge borde jag vänta tills jag söker hjälp ? jag tvekar på att gå till vårdcentralen för dem aldrig något åt saken .. så om jag har en cyst kommer dem ens kunna operera bort den eller ?
PS : Använder deo minst 1 gång om dagen .. kan det vara drf ?
Det är inte ovanligt att få svullna lymfkörtlar, ofta i samband med förkylningar eller andra infektioner i kroppen samt kring mens(om man är tjej).
Man kan också få en ganska otrevlig värk om man använder fel deo. Jag fick svinont i just lymkörtlarna när jag använde Niveas spraydeo och det gick över nästan direkt när jag bytte.
Om du fortsätter ha ont så är det en god idé att be en läkare titta på det, OM det är något annat så kan de förmodligen ta hand om det.
En sak till; det är lätt hänt att man klämmer och petar på armhålan om man har ont vilket kommer göra det ännu ömmare så försök att inte peta! =)