2017-01-13, 17:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Skulle kläderna dyka upp i utredningen så är det definitivt inget snack om att han blir dömd eller ej. Kläderna lär ju vara helt nedblodade eftersom en av de första som var på brottsplatsen till och med trodde offret var skjutet i huvudet pga av allt blod...
Dock lär kläderna vara förstörda alternativt väl gömda av föräldrarna.

Som jag nämnt tidigare i tråden är ena lampdelen hög intressant men som enligt fup'en inte var färdiganalyserad. Som jag har förstått det så kunde de inte vid första analysen hitta fingeravtryck tillräckligt bra för att de skulle vara bindande. Men skulle de få fram fingeravtryck på lampdelen skulle det naturligtvis vara ett mycket tungt bevis.

Tycker polisen skulle skicka filtret från föräldrarnas tvättmaskin till forensisktcentrum. Har dom försökt tvätta grabbens kläder borde det finnas dna att hämta.
Citera
2017-01-13, 17:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tycker polisen skulle skicka filtret från föräldrarnas tvättmaskin till forensisktcentrum. Har dom försökt tvätta grabbens kläder borde det finnas dna att hämta.
????
Om nu DNA:t skulle stanna kvar - vad vore då poängen med att tvätta överhuvudtaget? Filtret genomsköljs med vatten och tvättmedel liksom ... ..
Citera
2017-01-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
????
Om nu DNA:t skulle stanna kvar - vad vore då poängen med att tvätta överhuvudtaget? Filtret genomsköljs med vatten och tvättmedel liksom ... ..

Kläderna är tveklöst förstörda eller gömda. Det finns ett foto på Tommy den kvällen och t-shirten han bar då har inte återfunnits, bara det borde vara väldigt besvärande för den misstänkte.
Citera
2017-01-13, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Kläderna är tveklöst förstörda eller gömda. Det finns ett foto på Tommy den kvällen och t-shirten han bar då har inte återfunnits, bara det borde vara väldigt besvärande för den misstänkte.
Ja, det tror jag också -- kastade helt enkelt alternativt uppbrända.
Citera
2017-01-13, 18:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ja, det tror jag också -- kastade helt enkelt alternativt uppbrända.

Chansen finns ju att morsan inte tänker så jävla långt i skarpt läge.
Citera
2017-01-13, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Chansen finns ju att morsan inte tänker så jävla långt i skarpt läge.
Det spelar ingen roll - du kan inte få fram DNA ur tvättmaskinsfiltret. Skulle du kunna det så kunde du lika gärna ge fan i att tvätta dina kläder -- eftersom filtret liksom kläderna sköljs igenom med tvättmedel och sköljvatten...

Allt det där man ser på CSI och liknande program är inte verklighet ...
Citera
2017-01-13, 18:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det spelar ingen roll - du kan inte få fram DNA ur tvättmaskinsfiltret. Skulle du kunna det så kunde du lika gärna ge fan i att tvätta dina kläder -- eftersom filtret liksom kläderna sköljs igenom med tvättmedel och sköljvatten...

Allt det där man ser på CSI och liknande program är inte verklighet ...

De hade varit värt ett försök. Iallafall direkt efter mordet.
Citera
2017-01-13, 18:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De hade varit värt ett försök. Iallafall direkt efter mordet.
Nej, det hade inte det - eftersom det inte fastnar DNA rester där.
Citera
2017-01-13, 20:09
Medlem
Citat:
Nej, det hade inte det - eftersom det inte fastnar DNA rester där.

Har läst lite i tråden och Fup och håller med alla här ... helt otroligt att killen går fri. Är det så lätt att komma undan med ett mord så förstår man varför Polisen är helt chanslös att sätta dit allt drägg.Men man kan tydligen höra som MG här ... skylla på "Mollgan ( dom som inte vet Alfons Åbergs osynliga kompis) ser man bilder från hans hus (och även föräldrars) ser de ju ut att leva i en misär!! Skitigt stökigt och jävligt .Killen verkar ju även vara (enl förhörda bekanta )en riktig pajas och idiot när spriten gick in.Efter man läst FUP känns ju mordet och gärningsman redan utrett men tyvärr bara två små men ack så viktiga pusselbitar ... lampfoten och kläder!!! Kan tänka mig frustrationen hos många där i byn som kände offret och även MG ..... tyvärr.
Citera
2017-01-14, 04:13
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har läst lite i tråden och Fup och håller med alla här ... helt otroligt att killen går fri. Är det så lätt att komma undan med ett mord så förstår man varför Polisen är helt chanslös att sätta dit allt drägg.Men man kan tydligen höra som MG här ... skylla på "Mollgan ( dom som inte vet Alfons Åbergs osynliga kompis) ser man bilder från hans hus (och även föräldrars) ser de ju ut att leva i en misär!! Skitigt stökigt och jävligt .Killen verkar ju även vara (enl förhörda bekanta )en riktig pajas och idiot när spriten gick in.Efter man läst FUP känns ju mordet och gärningsman redan utrett men tyvärr bara två små men ack så viktiga pusselbitar ... lampfoten och kläder!!! Kan tänka mig frustrationen hos många där i byn som kände offret och även MG ..... tyvärr.
Frustrationen är stor, tro mig.
TK syns lite "överallt".
Mycket snack, liken verkstad tyvärr....
Dessutom Sveriges (?) sämsta "poliser" med huvudsak på detta.
Citera
2017-01-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Frustrationen är stor, tro mig.
TK syns lite "överallt".
Mycket snack, liken verkstad tyvärr....
Dessutom Sveriges (?) sämsta "poliser" med huvudsak på detta.

Jag förstår det😕 En undran TK kör han på som vanligt nu eller? Tänkte mest på hans leverne .Han verkar vara en person som festar och syns och hörs.Tänkte även på hans föräldrar... Vad är det för slags människor? Sådana som skulle kunna tex "skydda TK om något sådant här händer? Det är ju en sak för oss här FB att bilda oss en uppfattning om människor 😕 Men när jag tittar på bilder tagna så känns denna familj .... kanske lite udda och speciella? Förstår om du inte kan eller vill svara 😕 Men skulle vara intressant och höra lite om familjen .
Citera
2017-01-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jag förstår det😕 En undran TK kör han på som vanligt nu eller? Tänkte mest på hans leverne .Han verkar vara en person som festar och syns och hörs.Tänkte även på hans föräldrar... Vad är det för slags människor? Sådana som skulle kunna tex "skydda TK om något sådant här händer? Det är ju en sak för oss här FB att bilda oss en uppfattning om människor 😕 Men när jag tittar på bilder tagna så känns denna familj .... kanske lite udda och speciella? Förstår om du inte kan eller vill svara 😕 Men skulle vara intressant och höra lite om familjen .

När det gäller familjen tycker jag att vi ska skilja på föräldrarna och övriga familjen, dvs systrarna. Har själv klumpat ihop dem till "familjen" men anser att det är fel att blanda in systrarna, de är helt vanliga människor som har haft otur att få T till bror. Som jag har förstått det har åtminstone två av dem (de är 3) tagit avstånd till T. Visst, de förstår att föräldrarna är insyltade och att T är skyldig men de är inte lätt att gå till polisen och berätta allt de vet för att sätta dit föräldrarna också... Dessutom är jag 99,9 % säker på polisen vet att föräldrarna ljuger, men här ställer regelverket kring de anhörigas vittnesmål till det, vilket har diskuterats tidigare i tråden. Troligen vet syskonen inte heller detaljerna vad som hände med lampfoten eller kläderna så de har nog inga avgörande bevis att förmedla till polisen.
Senast redigerad av Drummelton 2017-01-14 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in