2017-01-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Aftonbladet flash: Skytten gömde sig bland vittnen efter mordet
Om detta stämmer, kan det ha varit skytten som tog fotot som tydligen finns när han ligger och blöder ur örat?
Citera
2017-01-13, 22:58
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Familjen är importerade raketforskare.

Det är helt irrelevant vad föräldrarna jobbar med. Killen gick i första klass. Vad säger att han skulle lyckas att nå dit han önskar att komma?

Det vet vi naturligtvis inte men det verkar troligt. Vi vet från flera källor att han var målinriktad, karismatisk, flitig och tog skolan på allvar. Även resten av hans familj verkar vara goda samhällsmedborgare. Jag gissar att GMs CV är mindre lovande...
Citera
Medlem
inkognytos avatar
Finns det inte en hel del likheter med mordet på Rami Amin på Söderkulla i början av december. Båda två verkar vara skötsamma killar som hade ambitioner att lyckas komma in i det svenska samhället. Även där väntade mördaren på mordoffret. Media skrev en del att det var fel kille som blivit skjuten men efter det som hänt nu kan man vänta på fler sådana här avrättningar om inte polisen eller någon annan lyckas att ta fast mördaren/mördarna.
Senast redigerad av inkognyto 2017-01-13 kl. 23:11.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
Bild på ansiktet cirkulerar bland ungdomarna i Malmö. Kan bekräfta detta då jag sett bilden. Ingen vacker syn.

Hur får man tillgång flera som rapporterat de sett kan folk inte försöka få fram?
Citera
2017-01-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Vad är det för misslyckat skräpfolk som får ut något av att nedvärdera ett 16-årigt mordoffer och dennes familj med diverse insinuationer? Grovt patetiskt. Samhällsförpestare med starkt behov av att se ner på andra för att känna sig dugliga, vilket för övrigt är omöjligt om man själv är bottenskrapet av mänskligheten. Ta stark medicin istället, ni är inte välkomna någonstans.

Gubben lille, vi ifrågasätter medias glorifierande av killen. Men du köper det rakt av eller?
DET är patetiskt.
Citera
Medlem
Det finns ett gym 24seven som han kankse besökte ligger 1 km från brottplatsen. Polisen borde kolla övervakningskamerona i gymmet och andra områden. övervakningskamera från bussen. Samla in data från mobilmaster i närheten, osv

Jag tror att polisen kommer klara upp detta fall.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Jo, Bennet 33 om jag minns rätt. Mer eller mindre rakt bakom busskuren. Han kan ju ha tränat borta på t ex borta på Enighet vid Lantmannagatan.

35:an kommer från Södervärnshållet och där ligger inte några boxningsklubbar längs dess väg vad jag kan komma på. 5:an går ju förbi Enighet med ca 200 meter.

Du kan ha rätt, jag utgick ifrån att tränade i MBK eftersom det är närmast.
Citera
2017-01-13, 23:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Man behöver ju inte vara breivik för att bli mördad nu för tiden. Han kan ju varit skyldig någon 500 spänn eller så har han spöat fel person eller snackat skit om någon och sånt verkar räcka för att dö nu för tiden.
Citera
2017-01-13, 23:02
Medlem
Nu verkar det oklart om han skulle till- eller från gymmet, men har någon sett honom på gymmet om han nu sagt att han var där?
Citera
2017-01-13, 23:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Aftonbladet flash: Skytten gömde sig bland vittnen efter mordet

Står det verkligen så ?
Det är ju ett direkt påstående så då har väl Aftonhoran bevis för att det är så.
Annars hade de skrivit att " Skytten kan ha gömt sig bland vittnen efter mordet"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Om detta stämmer, kan det ha varit skytten som tog fotot som tydligen finns när han ligger och blöder ur örat?

Ja det är ju mycket möjligt. Intressant vore att veta om uppgiften kommer från ett vittne som faktiskt börjat prata eller om man har något som pekar mot det hållet.

Eftersom ingen är gripen får man nog anta att det inte är så många som bryr sig.
Citera
Medlem
Citat:
Gubben lille, vi ifrågasätter medias glorifierande av killen. Men du köper det rakt av eller?
DET är patetiskt.

Media skriver det som anhöriga har berättat, vilket du av alla lågpannade individer inte har det minsta att argumentera mot då du vet absolut ingenting. Spekulera vilt kan du göra någon annanstans där du inte skämmer ut dig för mängder av människor och förstör en tråd som handlar om något relevant.

DU och dina gelikar är patetiska och jag är övertygad om att du inser det själv. Tillbaks till dimman, här är du inte välkommen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in