2017-01-13, 22:08
Medlem
Enydrions avatar
De verkar skriva att 16 åringen är ostraffad... Finns det någon typ 16 åring som får några straff i Sverige?

Annars brukar de väl köra med typ känd av polisen eller nåt...

Nu verkar de ju slutat spekulera i nån Mangs typ, men sköt Mangs några i Rosengård, eller liknande områden, för mig som inte vet nåt, skulle jag nog föredragit nåt område där det är glesare med invandrare och där de inte håller till utomhus i nån större utsträckning. Nån som vet vilka områden Mangs fann sina offer?
Citera
2017-01-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rosengårds problem kan bara lösas av Rosengårdsborna själva med visst bistånd av myndigheterna.
Själva förändringen måste de stå för annars blir det bara temporärt.

Minns ni Arminas i Broby som knivhöggs till döds för ett år sedan för försökte skydda en tjej från en arab.
Kan det vara likadant här?

Rosengårdsborna har med all tydlighet visat att dom är totalt ointresserade av att lösa problemen tyvärr.

Det finns ingenting som pekar mot att Ahmed skulle vara någon som har räddat en dam i nöd?

Kanske finns det annat som kanske inte stått rätt till? Hade Ahmed någon flickvän öht?
Citera
2017-01-13, 22:09
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Därför Malmö har gullat med ett visst klientel och detta drar till sig släkt, klaner, likatänkande och allt vad man vill kalla det.

Det finns visst stora problem i andra städer men Malmö är föregångaren, om 10-20 år kommer vi ha liknande stora problem i mindre städer tex Karlstad som du nämnt där man snart bygger en samlingsplats för liknande patrask.

Det som händer i Malmö är bara en kanariefågel i kolgruvan.

Lätt för dig att säga. Jag har hört samma dravel i 10 år. Det är fortfarande i framförallt Stockholm, Göteborg och Malmö som folk skjuts ned på öppen gata.

Det finns andra aspekter också. Jag tar aldrig en människa som har enkla lösningar på stora problem på allvar. Givetvis finns det en viss invandrarproblematik i det hela. Vi har importerat en ny underklass som söker sig till storstäderna. Men det är inte hela bilden. Det är självklart att en liten skara kommer göra pengar på brottslighet och beväpna sig till följd av sina karriärsval när de lever i den verkligheten. Det är ett globalt problem och inget speciellt för Sverige.
Citera
2017-01-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Tror inte att det här mordet är gängrelaterat utan en personlig hämnd för någon oförrätt GM anser sig blivit utsatt för. Om vänner till BO vågar tala med polisen kommer den skyldige och hans kumpan att åka fast. Förmodligen är GM i ungefär samma ålder som BO så att efter ett par lindriga år på någon ungdomsanstalt kommer han att vara tillbaka i sin kriminella tillvaro i Malmö igen.

Varför skulle de åka fast. Om inget vapen eller bildbevis återfinns så går det inte att bevisa något annat än möjligt motiv baserat på rykten. Skytten sitter lugnt så länge ingen vittnar.

Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Lätt för dig att säga. Jag har hört samma dravel i 10 år. Det är fortfarande i framförallt Stockholm, Göteborg och Malmö som folk skjuts ned på öppen gata.

Det finns andra aspekter också. Jag tar aldrig en människa som har enkla lösningar på stora problem på allvar. Givetvis finns det en viss invandrarproblematik i det hela. Vi har importerat en ny underklass som söker sig till storstäderna. Men det är inte hela bilden. Det är självklart att en liten skara kommer göra pengar på brottslighet och beväpna sig till följd av sina karriärsval när de lever i den verkligheten. Det är ett globalt problem och inget speciellt för Sverige.

Legalisera och förstatliga narkotikaförsäljningen så finns det mindre pengar och incitament för vapen
Citera
2017-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Besvikelse att även de ikke-kriminella i området ville inte samarbeta med Polisen.

Precis dessa "svenskar" vill inte beblanda sig de vill bara få sina bidrag en gång i månaden, så är alha nöjda. Tragiskt att 87% har röstat för detta. Men men snart sker det i er närhet med, det här med en ny laserman kan ni lägga på hyllan ett tag till. Finns inte en chans att en sådan skulle outa sig så, nä detta är en vredes skjutning.
Citera
2017-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Gör det själv.
👍
Citat:
Men vem f-n vill se det? Vad är anledningen att se en sönderskjuten människa? Och nu skiter jag fullständigt i om han är kriminell eller inte, vem vill se en sönderskjuten människa? Vad gör du när du tittar på honom? Nej, berätta helst inte...
Jag hade gärna sett skiten. Foton borde visas offentligt för alla medborgare i detta land. Så kanske kronan ramlar ner hos folket. Att folket ska förstå vad PK står för.
Att PK svinen ska se att en 16åring är sönderskjuten pga vår blindhet.
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Poliser jobbar inte. Dom tjänstgör. Dvs fikar, spelar innebandy, har utsättning. planerar och har fackliga aktiviteter. Polis och tull behöver knappast svettremmar i mössorna.

Detta var månadens bästa
Citera
2017-01-13, 22:14
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerr0
Bra skrivet, att hata löser ingen problem, vi alla i landet borde lära oss en läxa att våld, föder våld.
Så egentligen skulle vi inte ha börjat kriga när Hitler invaderade Polen, utan låtit honom hållas?
Accepterat Pearl Harbour?
Som F!, ett feministiskt försvar?
Idiot!
Visst våld kräver våld för att stävjas, Hitler var ett sånt, Stalin med, IS också.
Den legala makten har ett våldsmonopol vi givit den, om det utmanas så måste det försvaras, om vi inte vill ha anarki.
Citat:

en dikt av Pär Lagerkvist

Nya Vapen

Stryk grubblet från din panna
och gå i striden ut
att våldet övermanna
din tankes strid är slut
I andens vapenlekar
ej någon seger vinns
mot den som blint förnekar
att någon ande finns

Barbaren väljer vapen
du välja må som han
När vilddjur öppnar gapen
ej tanken tala kan

Res mäktigt andens fäste
i denna värld av hot
och krossa ormars näste
med människodjurets fot

Blått dåren tror det goda
ej fötts att bära svärd
om ondskan än må bloda
och söla ner en värld
Var viss! Om du ej värna
nu vill din tro i strid
skall ingen morgonstjärna
inviga en ny tid

Vill vi ha ett fungerande samhälle kan vi inte acceptera klanvåld, kriminella nätverk eller annat våldsutövande än polisens, och ju längre vi dröjer att åtgärda det, desto svårare blir det, och väntar vi för länge får vi istället Beirut, Medellin eller annan valfri laglös zon.

'våld föder våld', cry me a river, SWJ, våldet kom med de kriminella idioterna vi lät breda ut sig i vår godhet, dags att vakna nu.
Senast redigerad av mikaels 2017-01-13 kl. 22:18.
Citera
2017-01-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Ja om det nu finns bilder så lär de dyka upp men jag tror nog inte att de finns. För övrigt är det ju en tråkig händelse. Verkar som om det har blivit en lite tråkig kultur i den staden.

Elin Krantz hittades mördad och "stendöd" och då tar polisen bilder som sedan läckte ut.

I det här fallet var det ett akut livräddande ärende så eventuella bilder från platsen har tagits av allmänheten. Sedan tar polisen bilder på offret på bårhuset.
Citera
2017-01-13, 22:17
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Legalisera och förstatliga narkotikaförsäljningen så finns det mindre pengar och incitament för vapen

Agree.
Citera
2017-01-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Sant. Om det är något vi har lärt oss efter alla dessa fall så är det att ta sådana uppgifter med en nypa salt. Han "sa" till familjen att han skulle till gymmet. Men 16-åringar kan ljuga.

Ja det verkar lite märkligt eftersom han hade ett prov dagen efter och troligen behövde plugga.

Släkten verkar tro att det provet skulle göra honom till läkare men det finns ju en möjlighet att han inte alls var det där fantastiska ljushuvudet som många vill påskina, gick natur som om det var läkarutbildning?

Ahmed var säkert en ambitiös person, det borde han varit med tanke på vilken press familjen lagt på honom i efterhand. Fan vet, kanske var Ahmed bara en vanlig 16-åring som ville ha kul, inte alls visste vad han skulle bli men hade en stor press hemifrån? Det är inte säkert att han hade ens tillräckliga kunskaper i svenska språket för att ta sig vidare till högre utbildning.

Det är inte svårt att hamna i dåligt sällskap.

Vet vi vad resten av familjemedlemmarna arbetar med?
Citera
2017-01-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ja om det nu finns bilder så lär de dyka upp men jag tror nog inte att de finns. För övrigt är det ju en tråkig händelse. Verkar som om det har blivit en lite tråkig kultur i den staden.

Tror bara att det är en trådsanning och inget mer.

Citat:
Men vem f-n vill se det? Vad är anledningen att se en sönderskjuten människa? Och nu skiter jag fullständigt i om han är kriminell eller inte, vem vill se en sönderskjuten människa? Vad gör du när du tittar på honom? Nej, berätta helst inte...

Tror nog att det finns dem som vill ha det bekräftat att grabben är avrättad med ett skott i skallen.
Personligen skiter jag totalt i vilket, en svartskalle mindre är det ända jag tycker.
Citera
2017-01-13, 22:18
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Beskriv varför vi inte ser samma mängd skjutningar i andra städer? I typ Karlstad eller Uppsala. Det finns mycket bruna människor i andra städer än Malmö, GBG och Sthlm. Det finns tre orsaker som jag ser det i våra tre storstäder. 1. Stor andel av befolkningen som lever i socialt utanförskap. 2. Stor drogmarknad. 3. Stor medföljande vapenhandel.

Nu drar jag mig från att jämföra mindre landsorter från större storstäder av förklarliga skäl. Dels eftersom de mindre landsorterna har problem på sitt sätt (avfolkning) och är mindre attraktivt och dels för att dom inte kan jämföras med storstäder ifråga om kriminalitet vad gäller marknad, tillgänglighet och infrastruktur. Hade däremot landsorten haft samma antal kaosmänniskor, med samma tillgång till vapen och narkotikahandeln vore lika utbredd hade kriminaliteten varit jämförbar.

Jag protesterar inte mot beskrivningen av den utbredda narkotikahandeln som en delförklaring. Vad vi sett i särskilt Malmö är att man tagit emot en större mängd arga bruna män (utan att ha en aning om vilka de är) på kort tid som skapat obalans i en redan omfattande narkotikahandel. Nya aktörer som vill in och kräver sin andel med ökande uppgörelser som följd. Den gemensamma nämnaren är emellertid att det är just arga bruna män.

Citat:
Men visst. Det är skönt att vara arisk krigare och ha lösningen på alla problemen redan genom sin ideologi. Så enkelt livet kan vara ibland...

Fast enkla lösningar har ju aldrig varit ett problem för det här landet? Istället har här varit mer massinvandring som svaret på snart sagt varenda fråga. Nu delar jag inte bilden att jag står för enkla lösningar. Problemet skapades inte utav oss, istället ärvde vi det av Sverigest mest ansvarslösa generation genom tiderna och nu tvingas vi, dess ättlingar, stå inför valet att tvingas till en skoningslös åtstramningspolitik (som onekligen kommer vara bister för många) eller gå själva under av tyngden som ålagts oss. I situationen, som den är och kommer bli, kommer många tragedier att utspelas oavsett vilken sida av stängslet du sitter på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in