2017-01-13, 18:57
Avstängd
Misstagen identitet är väl en möjlighet men som polisen i Malmö säger så finns det nästan alltid kopplingar till den kriminella världen i såna här skjutningar. Vad sydsvenskan påstår kan vi nog lämna därhän, de har ingen som helst trovärdighet.
Citera
2017-01-13, 19:03
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Mangsteorierna är bland det löjligaste jag hört. Vad är det för fåntrattar som på allvar tror det?

Kusinen till den här grabben verkar ju faktiskt vettig när man hör han snacka på manifestationen. Han säger bland annat att det har skett en del saker sedan de svenska lagarna först skrevs. Och han vill ha strängare lagar. Det är en politisk fråga säger han. Jag håller med han i väldigt mycket av det han säger om faktisk..

+1 till han!
Ja en laserman känns ju just nu jävligt avlägset om det inte handlar om nån svagbegåvad.
Även om den här grabben skulle varit ett enkelt mål, så känns det helt fel för en svensk hämnare.
Citera
2017-01-13, 19:04
Medlem
Citat:
Mangsteorierna är bland det löjligaste jag hört. Vad är det för fåntrattar som på allvar tror det?

Kusinen till den här grabben verkar ju faktiskt vettig när man hör han snacka på manifestationen. Han säger bland annat att det har skett en del saker sedan de svenska lagarna först skrevs. Och han vill ha strängare lagar. Det är en politisk fråga säger han. Jag håller med han i väldigt mycket av det han säger om faktisk..

+1 till han!

Tyvärr så lär varken manifestationer eller strängare lagstiftning hjälpa, om man som nu vill minska polisens resurser ännu mer.
Citera
2017-01-13, 19:05
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

+1 till han!

Alla är inte som laserturken direkt... men bara för att han kan yttra sig om att det borde vara strängare lagar, dagen efter hans kusin avrättats, säger egentligen ingenting om hur BO var eller varför han blev skjuten.

Hårdare lagar hjälper inte innan ett mord och framförallt inte när ca 15% eller vad det är i de senaste skjutningarna som blir uppklarade och leder till en fällande dom.

Manifestation, sött! Men det är dags att sätta krav på nykomna, få dem att förstå att gamla mönster inte funkar i Sverige. In med dom på SFI, ut med dem på praktik. Och börja fan registrera vilka det är som kommer in i landet. Jävla pajjas regering.
Citera
2017-01-13, 19:06
Medlem
MadeInWombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhiri040
Förmodligen ett av de vittne som först hitta Ahmed. Det är fotat med snapchat.

Lägg ut den då, det är ett anonymt forum och de som inte vill behöver ju inte titta.

Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Nej han ska inte lägga upp den

Ge mig en anledning varför, detta är FB och du är inte polis här.
Citera
2017-01-13, 19:06
Medlem
Signaturums avatar
Verkligen hemskt. Hela staden är i chock och diskuterar skjutningen häftigt.
Enligt en vän sägs mordet vara hedersrelaterat, men att man just nu ska ta alla rykten med en nypa salt.
Malmös kriminella verkar vilja spränga rekordet med antal mord/skjutningar i år.
Med tanke på att polisen knappt hinner med i dagsläget lär det bara bli värre. Malmö kommer snart att vara en laglös stad, sanna mina ord.

#Sverigeharaldrigvarittryggare.
Citera
2017-01-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
30% sannolikhet för en ny Mangs känns rätt väl tilltaget med tanke på hur sällan det visar sig vara en liknande förövare. Det är ju inte första gången folk misstänker en ny laserman så fort en invandrare mördas.

Tänker man med hjärnan istället för med hjärtat så är sannolikheten för en ny Mangs väldigt låg.

Nja detta kan vara en luring. En, NyMangs, skulle kunna passa på när de ändå håller på att skjuta ihjäl varandra.
Senast redigerad av Midsommardagen 2017-01-13 kl. 19:11.
Citera
2017-01-13, 19:09
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Verkligen hemskt. Hela staden är i chock och diskuterar skjutningen häftigt.
Enligt en vän sägs mordet vara hedersrelaterat, men att man just nu ska ta alla rykten med en nypa salt.
Malmös kriminella verkar vilja spränga rekordet med antal mord/skjutningar i år.
Med tanke på att polisen knappt hinner med i dagsläget lär det bara bli värre. Malmö kommer snart att vara en laglös stad, sanna mina ord.

#Sverigeharaldrigvarittryggare.

Fan snackar du om? Din granne och du som är i chock då.. jag skulle vilka påstå tvärtom, ingen är i chock med tanke på hur senaste tiden sett ut.
Citera
2017-01-13, 19:11
Medlem
Kobolds avatar
Jag misstänker att kriminella skjuter slumpmässiga personer (med lägre samhällsstatus) enbart för att hålla polisen sysselsatt, men jag har inga bevis för det. Att ta in papperslösa invandrare, utan att verifiera vare sig identitet eller bakgrund, leder till att oproportionellt många kriminella kommer in i landet. Dessa människor är inte bara farliga för den inhemska befolkningen, utan främst för andra invandrare med fredliga avsikter och legitima skyddsbehov. Om Sverige släpper in vemsomhelst, så kommer plågoandarna också hit och förföljer dem som har flytt just dessa personer.
Citera
2017-01-13, 19:14
Medlem
Det kan vara så att avundsjuka kriminella tog ut sitt hat på denne man som var ett exempel på att man kunde göra något bra med sitt liv. Och kriminella som gjort sig skyldiga till tidigare mord har en del att vinna på att polisens magra resurser nu ska räcka till ytterligare en mordutredning. Regering och riksdag behöver samla sig och komma med nytänkande och sätta stopp för den framväxande anarkin. Att erkänna att det är verkligen illa och att det behövs nya lagar och krafttag är en början för PK Sverige för att bryta mordutvecklingen. Upp till bevis, 2018 är det val.
Senast redigerad av Strommingen 2017-01-13 kl. 19:18.
Citera
2017-01-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag misstänker att kriminella skjuter slumpmässiga personer (med lägre samhällsstatus) enbart för att hålla polisen sysselsatt, men jag har inga bevis för det. Att ta in papperslösa invandrare, utan att verifiera vare sig identitet eller bakgrund, leder till att oproportionellt många kriminella kommer in i landet. Dessa människor är inte bara farliga för den inhemska befolkningen, utan främst för andra invandrare med fredliga avsikter och legitima skyddsbehov. Om Sverige släpper in vemsomhelst, så kommer plågoandarna också hit och förföljer dem som har flytt just dessa personer.

Jo så skulle det vara. Att knäppa lite annat folk för att det skall mindre poliser på en annan( mer kritisk) utredning. Knäppa några extra för att sprida polisens resurser.
Senast redigerad av Midsommardagen 2017-01-13 kl. 19:18.
Citera
2017-01-13, 19:18
Medlem
dannees avatar
bild på bo?
och länk till facebook?
tar gärna emot via PM.
Senast redigerad av dannee 2017-01-13 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in