Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-13, 18:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Haha, ungefär hälften av hans meningar är osammanhängande dravel, räcker med två öron för att dra den slutsatsen.

Sedan undrar jag hur det är möjligt för någon som varit medlem ända sedan 2007 att inte lärt sig använda multicitat-funktionen. Visa lite etikett så inte 30% av varje sida är dina egna ord.
Multicitat funktionen är tidsödande och jag skiter i din etikett.

Okej, det var dravel. Bevisat av att du har två öron. Lustigt att inte ens CNN håller med. Kanske kan de förstå talad engelska bättre än du.
2017-01-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Som sagt, Anime finns INTE i rapporten.

Förresten är allt detta en icke-fråga, det intressanta torde ju vara om hemliga möten mellan ryssarna och Trumps team, det är ju detta man borde fokusera på att bevisa eller motbevisa.

För mig verkar det hela enkelt.

Om man vill påpeka faktiska hemliga möten mellan ryssar och Trumps folk, varför i hela världen skulle man då slänga in sagor om piss och anime?

Det går inte ihop.
2017-01-13, 18:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Friherr skrev

Vi får se vilken makt en president har gentemot the Deep state. Kennedy kämpade under hela sin presidenttid, vilken var för kort för att man ska kunna avgöra vilken framgång han hade. Han lyckades sparka CIA-chefen om jag minns rätt, men det var väl allt.

Trump är helt klart medveten om vilka han utmanar. I den beramade presskonferensen häromdagen så började han med att anklaga underrättelsetjänsten för att ha läckt rapporten. Han ser dessa som ett större hot än media. Detta kan förklara varför han föredrar att ha en egen säkerhetsdetalj och att inte lita på Secret service.

Här ett blogginlägg idag som diskuterar dessa saker. Mycket läsvärt.

http://www.anonymousconservative.com...on-team-trump/

Undra vad James Comey har sagt nu:

"A number of House Democrats left Friday's confidential briefing on Russian hacking fuming over the actions of FBI Director James Comey and convinced he's unfit to lead the agency."

http://thehill.com/blogs/floor-action/314161-dems-outraged-with-comey-after-house-briefing

Donald Trumps kommande CIA chef, om han blir nominerad, igår:

Mike Pompeo: Defeating ISIS is a priority

https://www.youtube.com/watch?v=DBg-4L80vHI

Mike Pompeo ger intryck av att vara en mycket kapabel person. Här frågar han ut Häxan:

Mike Pompeo Deeply Disturbed As Hillary Lies To Him Under Oath

https://www.youtube.com/watch?v=5KTDvFxok9A
2017-01-13, 18:18
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
För mig verkar det hela enkelt.

Om man vill påpeka faktiska hemliga möten mellan ryssar och Trumps folk, varför i hela världen skulle man då slänga in sagor om piss och anime?

Det går inte ihop.

Nu räcker det. Visa var i rapporten du kan läsa om anime, tack.

Länka INTE suspekta urklipp ur rapporten, utan hänvisa till korrekt sida.

Både du och jag vet att detta inte finns omnämnt där.
2017-01-13, 18:21
Medlem
Citat:
Nu räcker det. Visa var i rapporten du kan läsa om anime, tack.

Länka INTE suspekta urklipp ur rapporten, utan hänvisa till korrekt sida.

Både du och jag vet att detta inte finns omnämnt där.

Så nu har anime-biten plockats bort ur "rapporten" (som om den vore värd att kallas det). Jag förstår det, BÅDE piss och anime gör det hela alldeles för tydligt. Bara prostituerade och piss (Wilsons son) så går det att försöka med en bortförklaring.

Det säger allt.
2017-01-13, 18:31
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Så nu har anime-biten plockats bort ur "rapporten" (som om den vore värd att kallas det). Jag förstår det, BÅDE piss och anime gör det hela alldeles för tydligt. Bara prostituerade och piss (Wilsons son) så går det att försöka med en bortförklaring.

Det säger allt.

Ja det är synd att du måste ljuga om detta, det tar bort din trovärdighet helt och hållet.

Om Anime-biten någonsin hade varit med i rapporten, tror du seriöst inte att någon hade sparat ned den tidigare versionen innan jymdödlorna ändrade den?

Sanningen är naturligtvis den att detta aldrig funnits med i rapporten.
2017-01-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ja det är synd att du måste ljuga om detta, det tar bort din trovärdighet helt och hållet.

Om Anime-biten någonsin hade varit med i rapporten, tror du seriöst inte att någon hade sparat ned den tidigare versionen innan jymdödlorna ändrade den?

Sanningen är naturligtvis den att detta aldrig funnits med i rapporten.

Ja, naturligtvis. Annars vore det lite väl uppenbart.
2017-01-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump hade varit borta för länge sen men folk har inte lyckats.

Trump har pengarna och säkerheten för att inte gå samma öde som andra presidenter.

JFK och Reagan hade aldrig pengarna för egen säkerhet och behövde CIA och FBI för att klara sig.

Trump har ju redan haft två som försökt under valet utan att lyckas. Vilket är anledningen till att han valt sitt säkerhets team istället för att helt lita på secret service.
Jag talar inte primärt om att Trump skulle bli mördad av CIA (i samarbete med Soros) även om jag tror han är rädd för det, och att det är därför han vill ha livvakter som han anställt själv och som han kan lita på.

Vad jag är genuint intresserad av är hur stor makt en president egentligen har gentemot the Deep State. Kan den senare t.ex. se till så att Trump inte får igenom någon del av sin politik i kongressen? Jag vet inte, men det ska bli spännande att se. Finns det en "permanent regering" som folkviljan inte rår på? Är Trump i själva verket helt maktlös? Det är frågor som jag tror vi kommer att få svar på under det här året.
2017-01-13, 18:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ja, naturligtvis. Annars vore det lite väl uppenbart.

Vad är uppenbart?

Att du svamlat om Anime trots att det aldrig har varit del av rapporten? Att det falska urklippet om Anime kom till för att försöka kasta en skugga över resten av rapporten? Att det kom till för att försöka göra kopplingen till Wilson starkare än den var?

Hela idèn om att rapporten skulle ha något som helst med Wilson att göra är totalt snömos.
2017-01-13, 18:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, de verkar vänta tills Trump är president.

Gör så här: forska i vad Tom Price sagt om Obamacare och dess ersättning.
Visst är det konstigt att så många i denna tråd klagar på att Trump inte genomfört några förändringar än. Kan det vara så illa att de inte förstår att han måste tillträda som president först? Eller vad kan det bero på?

Samma sak ser vi alla frågor om hur Trump ska göra dittan och hur han ska göra dattan. Förstå de inte att det mesta finns redovisat? Bryr de sig inte? Föredrar de att leva i en värld de inte förstår?

Jag blir seriöst orolig för dessa människors framtid och, i förlängningen, Sveriges framtid. Att männsikor kan sitta dagarna ut i en tråd för att diskutera Trump, men inte bryr sig ett skvatt om att skaffa sig lite kött på benen först, är skrämmande. Iställer fokuseras det på att Trump äter kyckling med bestick, en rapport från 4chan och att det är omöjligt att bygga en mur (oklart varför).
2017-01-13, 18:57
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej, det var dravel. Bevisat av att du har två öron. Lustigt att inte ens CNN håller med. Kanske kan de förstå talad engelska bättre än du.

Två synpunkter har varit återkommande under hela valet.

Den första att Trump använder ett simpelt språk. Inga svåra ord, korta meningar och repetitioner.

Den andra synpunkten och den betydligt allvarligare har varit motstridiga svar, inte erkänt tidigare uttalanden och viftat bort frågorna.

Han gav klara besked gällande muren. Han viftade bort Rysslandfrågorna som skämt. Gällande tax returns och conflict of intrest gav var han otydligt svar minst sagt.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2017-01-13 kl. 18:58. Anledning: Glömt ett ord.
2017-01-13, 19:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Två synpunkter har varit återkommande under hela valet.

Den första att Trump använder ett simpelt språk. Inga svåra ord, korta meningar och repetitioner.

Den andra synpunkten och den betydligt allvarligare har varit motstridiga svar, inte erkänt tidigare uttalanden och viftat bort frågorna.

Han gav klara besked gällande muren. Han viftade bort Rysslandfrågorna som skämt. Gällande tax returns och conflict of intrest gav var han otydligt minst sagt.
I Rysslandsfrågan förklarade han att han var mycket engagerad i cyber security och att han skulle se till att stärka denna del av försvaret. Något han ansåg varit eftersatt av demokraterna. Blir Giulliani som ska leda detta arbete. Han är fullt medveten om att USA utsätts för olika former av cyberattacker från mängder av olika intressen och att det är viktigt att stärka arbetet mot detta. Vad tycker du var oklart?

Gällande tax return förklarade han att det inte blir någon redovisning innan granskningen är klar. Detta har han sagt hela tiden. Vad var oklart?

Gällande conflict of interest har han inga såna konflikter. Hans enda intresse är att stärka USA ekonomiskt och säkerhetsmässigt. Han förklarade att han gett upp kontrollen över sitt företagsimperium och att det inte föreligger någon konflikt här. Vad var oklart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in