2017-01-13, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Är aldrig ni som privatsurfar på arbetstid oroliga för att arbetsgivaren ska gå in och kolla ert datoranvändande? På mitt jobb har det talats om "stöld av arbetstid" om man blir påkommen.

Jo. Det har jag tänkt på faktiskt.

Dock brukar jag enbart ha uppe forumsidor och kan ha som ursäkt att jag läste om en konkurrent tex.

Sen har jag massa andra sidor som är jobbrelaterade på andra skärmen som jag uppdaterar nonstop så det ser ut som jag är aktiv där hela dagarna
Citera
2017-01-13, 11:08
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Dryga arbetsdagar va? Ett tips är att försöka få någon form av spetskompetens i vad du gör, om det finns möjlighet att vidareutvecklas. Studera på arbetstid är inte alla förunnat. Ta chansen isf.

När jag var yngre jobbade jag om städare och inom industrin, där man jobbar aktivt konstant utan avbrott. (Utom raster och lunch dvs). Så just nu är jag glad över att inte behöva göra det samtidigt som det känns sjukt onödigt att sitta och rulla tummarna halva dagen. Som du säger kanske man skulle prata med chefen och kolla på alternativ för att fylla ut dagen.
Citera
2017-01-13, 11:09
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trucker58
Just nu gör jag allt för att gå hem i tid och inte lägga för mycket extra tid så skulle säga 8-9 timmar.
Jobbar ganska ofta medan jag äter lunch också men räknar väl bort en 10-15 min pga att jag inte är lika effektiv då förstås. Börjat trappa ner mer och mer på det dock.

Har sakta men säkert börjat ta tag i mitt liv som påverkats negativt mer än jag tidigare velat inse av all arbetsstress...

Tidigare har jag kunnat jobba 12+ timmar på samma sätt. När jag började i den här branschen jobbade jag ofta över nätter också, ibland var jag inte hemma alls på tre dygn och snittade 3-4 timmar sömn på jobbsoffan. - värdelös snabbmatslunch/middag framför skärmen. Jävla hemskt att tänka tillbaka på egentligen...

Jämförelsevis har jag i alla fall gjort stora framsteg där även om det är en bit kvar.
Lastbilschaufför?
Citera
2017-01-13, 11:16
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
När jag var yngre jobbade jag om städare och inom industrin, där man jobbar aktivt konstant utan avbrott. (Utom raster och lunch dvs). Så just nu är jag glad över att inte behöva göra det samtidigt som det känns sjukt onödigt att sitta och rulla tummarna halva dagen. Som du säger kanske man skulle prata med chefen och kolla på alternativ för att fylla ut dagen.

Lägg fram det på ett bra sätt om han inte redan nu vet om att du inte har full sysselsättning. Risken är att du tvingas ner på deltid om det inte finns tillräckligt mycket uppgifter för dig att göra och chefen inte har samma syn på situationen som du har.
Citera
2017-01-13, 11:22
Medlem
Beror på dagen. Men cirka 5h i snitt per dag skulle jag tro.

Resterande tid är flashback, spel, snacka med kollegor etc.
Citera
2017-01-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gainsallday
Beror på dagen. Men cirka 5h i snitt per dag skulle jag tro.

Resterande tid är flashback, spel, snacka med kollegor etc.

Då är vi ganska lika på den fronten

Idag är jag uppe i 1 timme effektiv av 4 dock...
Citera
2017-01-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Lastbilschaufför?

Näpp, som tur är... vissa pass man hört om för lastbilschaufförer verkar helt galna...

Jag är grafiker inom IT.
Citera
2017-01-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevinScarlettes
Jag jobbar nattskift på psykhem. Alla mina pass är på elva timmar.

Aktiv arbetstid: Mindre än 30 min. Däremot har jag mycket att stå i om saker skulle hända - vilket inte sker så ofta.

Hur tänkte du nu?
Citera
2017-01-13, 12:52
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2016-10-07
Hur tänkte du nu?
Att han inte behöver göra något då alla patienter sover på nätterna. Men han ska finnas på plats utfall det skulle hända något.

Hur tänkte du?
Citera
2017-01-13, 12:54
Medlem
MartinStLouiss avatar
6 timmar i snitt per dag skulle jag gissa att det blir för min del.
Citera
2017-01-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Stämpelklocka tillhör 80talet, nu är det gps, pulsmätare och kameror som regerar! Nä helt ärligt vet jag inte. Finner ammunition lämplig på kontorsråttor som skriver i denna tråd. Tycker det är odrägligt att jobba en bråkdel och få orimlig lön för det medan andra sitter i skiten pga dem...
Ja, klarabella. Receptionsjobb kanske har ett annat regelverk. Kan garantera dig att du har rätt till schemalagd vila samt ska kunna ta ut vila när du känner att det krävs ... det är för ditt land lagstadgat. Klagar en vårdtagare så kan du väl hänvisa din överordnade "Arbetstidslagen § 17". Eller menar du att Stockholm stad bryter mot arbetsköpar-lagar? Då anmäler du till arbetsmiljöverket. Så har du gjort något som leder till att du inte måste må dåligt på jobbet. PMa så får du en facklig kontaktperson...
Må väl!

Jag sätter inte andra i skiten om jag skulle tex sitta inne på Flashback och skriver några inlägg.

Jag och mina kollegor är i det stora hela våran egen lyckas smed då vi jobbar med någon form av säljDock tjänar jag orimligt bra men det är ju inte mina kollegors fel eller tjänst heller
Citera
2017-01-13, 15:13
Medlem
Energiknippes avatar
Det varierar. Har rätt tunga analyser/räkneövningar emellanåt och då måste jag rensa huvudet. Vid deadline kan det bli 10h. Allt jämnar ut sig. Idag har jag lagt 4h obetald tid då jag är sjuk men har en deadline. På måndag är jag tillbaka men kommer knappt ha något att göra.

På årsbasis vinner företaget men det gör inte mig något. Skulle ej vilja byta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in