Citat:
Ni som faktiskt inte jobbar nämnvärt men sitter där med en anställning, vilka relevanta utbildningar har ni och hur ser ert samvete gentemot samhället ut? Tycker att lönen ska vara timbaserad oavsett anställningsform, då blir det rätt...
OnT: 5-7,5 timmar per 8 timmar. Söker mig till att jobba ty arbete skapar hälsa. Synd i kall ist. För hättan varm...
Det strider mot kollektivavtal och du kan arbetsvägra tills villkoren är säkrade, visst blir det vidrigt men om det krävs en till arbetare för att få schemalagd rast så krävs det. Låt inte kapitalistiska käftar styra dig. Då blir det likt SU i Göteborg...
OnT: 5-7,5 timmar per 8 timmar. Söker mig till att jobba ty arbete skapar hälsa. Synd i kall ist. För hättan varm...
Det strider mot kollektivavtal och du kan arbetsvägra tills villkoren är säkrade, visst blir det vidrigt men om det krävs en till arbetare för att få schemalagd rast så krävs det. Låt inte kapitalistiska käftar styra dig. Då blir det likt SU i Göteborg...
Funkar inte så i landsting. Är avtalat så. Vi får betalt för alla timmar. För det anses att ibland kanske du har en paus på några timmar och då får du betalt ändå. Avtal mm är godkända så av facket. Detsamma gäller för polis och räddningstjänst som arbetar natt.
Med polis o räddningstjänst får skäll av allmänhet o media OM de ertappas dricka kaffe/äta en macka sittandes ner, för då heter det: "polisen sitter o fikar heeela passet istället för att jaga kriminella".. man ser inte resten utan man ser bara just då.. händer hos oss också OM jag råkar sitta i "luckan", har en kopp kaffe och pratar i telefon med ngn orolig människa.. då har jag kanske sprungit arslet av mig, inte hunnit pinka, hinner just då ta en kopp kaffe, telefon ringer, jag svarar och ngn kommer in till akuten.. då knackas det på rutan o gapas:"hallååå, ska du bara dricka kaffe och babbla med älskaren eller ska du hjälpa MIG?!"