2017-01-13, 04:08
Medlem
distanss avatar
Citat:
Enligt infon jag har så hängde de avlidna bröderna Bajrami Qendrim & Shkembim i dessa områden, vilket var deras bostadsområden.

Nattens skarpaste slutledning? Man rör sig kring sin bostad..
Citera
2017-01-13, 04:22
Medlem
9009042335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Fyfan, va hemskt. Hoppas verkligen att GM åker dit.

OT: Är att döda någon under 18, alltså i juridisk mening ett barn, värre? Rent straffmässigt dvs.

Nu är jag ingen jurist så rätta mig gärna om jag har fel men;

Åldern har ingen betydelse i sig. Däremot kan graden av försvarslöshet från offrets sida bedömas som högre ju yngre offret är. I detta fall spelar det inte så stor roll då offret troligen hade varit lika försvarslöst om han var 26 eller 36.

Det som spelar roll vid bestämmelse av påföljd och initial rubricering är bl.a. grad av våld, dödsångest från offrets sida, om offret befunnit sig i en försvarslös situation etc, etc.

När det rör sig om rena avrättningar som denna så är praxis livstids fängelse sålänge GM är över 21 och anses frisk nog för kriminalvård på anstalt. Är GM mellan 18-20 så ska man enligt lag, om ingen förmildrande omständighet finnes, hamna på mellan 10 till 18 års fängelse.

//

Jag hoppas med att alla som vart delaktiga i det här vidriga mordet åker dit. I såna här fall tycker jag inte det ska spela någon roll hur gammal man är - if you can do the crime you can do the time.
Citera
2017-01-13, 04:44
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p8p7o/lagenhet-beskjuten-med-flera-skott

Vad händer i Malmö!? Vem fan är denna galning? Förlåt om jag tar förgivet att det finns en koppling. Tio stycken skott på brottsplatsen tidigare och nu sju mot en lägenhet... Han har troligtvis slut på skott snart. Jag hoppas han sätter det sista i munnen.
Senast redigerad av misterellersir 2017-01-13 kl. 05:02.
Citera
2017-01-13, 05:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Albanerna har väl en sådan hederskodex? Där någons son dödas så hämnas de genom att döda en son hos de andra?

Jag tippar dock på att han varit skytt i något annat fall.
Citat:
Enligt Stefan Sinteus är det mycket ovanligt att allmänheten drabbas av det kriminella våldet.
– Det är i princip alltid kriminella som attackerar kriminella. Att utomstående skulle utsättas för det här våldet förekommer nästan aldrig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JeEmX/mycket-ovanligt-att-allmanheten-drabbas-av-skottlossning

Så BO var kriminell eller var han ett undantag?
Citera
2017-01-13, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Sanslöst.. andra dödsskjutningen iår och vi är bara inne på 13:e januari. Jösses säger jag

Skottlossningar/mord tenderar att komma i skov då det handlar om två sidor som hämnas/positionerar.

Rip hur som. Sällan jag mer än suckar djupt åt sådana här nyheter. Men detta? Fy fan. En riktigt jävla iskall avrättning. Ingen drajvbqj eller villt kulregn.

F.ö vill jag påstå att när dammet lagt sig något kommer man rätta rapporten till att tio skott AVLOSSADES, , inte träffade (i huvudet).
Senast redigerad av Kent-Herbert 2017-01-13 kl. 05:20.
Citera
2017-01-13, 07:02
Medlem
Vad pysslar den mördade 16-åringens anhöriga och släkt med ?
Får en känsla att detta handlar om blodshämnd. Praktiseras bland albaner och romer och vilka fler ?
Kvinnor och flickor har hitintills varit förskonade från dessa mord men snart är vi där.

Vi behöver inte militär pga Putin utan pga det inre våldet i landet. Kan sätta mitt huvud på att detta inte blir den sista dödsskjutningen i Malmö detta år.
Citera
2017-01-13, 07:16
Medlem
Nu vill inte jag vara sån.... men;

1, tittar man på bilder på minnessidan får man snabbt uppfattningen av att ungen var kriminell eller iaf viljan, målet att vara.
2, Om man är 16 har man FAN inte råd med en parajumper jacka!!! Speciellt inte om man är hemmahörande på rosengård!
3, Härstammar från Iran. Inte nyinflyttad till rosengård från Dalarna.

PS. Smått roligt med "bruden" i minnesgruppen som skriver dikter om 4 gram 😂 Kan det vara en fb:are i farten?
Citera
2017-01-13, 07:22
Medlem
En nära vän till BO berättar för Aftonbladet att han var en snäll och lugn kille som aldrig ville ha jag några problem. Det verkar som att BO var på fel plats vid fel tillfälle.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G62X/basta-kompisen-allt-var-som-vanligt
Citera
2017-01-13, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Nu vill inte jag vara sån.... men;

1, tittar man på bilder på minnessidan får man snabbt uppfattningen av att ungen var kriminell eller iaf viljan, målet att vara.
2, Om man är 16 har man FAN inte råd med en parajumper jacka!!! Speciellt inte om man är hemmahörande på rosengård!
3, Härstammar från Iran. Inte nyinflyttad till rosengård från Dalarna.

PS. Smått roligt med "bruden" i minnesgruppen som skriver dikter om 4 gram 😂 Kan det vara en fb:are i farten?
Har du möjlighet att lägga upp prints för oss som inte har facebook/sitter på jobbet
Citera
2017-01-13, 07:36
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
En nära vän till BO berättar för Aftonbladet att han var en snäll och lugn kille som aldrig ville ha jag några problem. Det verkar som att BO var på fel plats vid fel tillfälle.

Du har blivit lurad, bara en ytterligare snyfthistoria av Aftonblaskan.
MSM följer sedvanligt sina alla likas värde ideologi.

Har svårt att tro att han är helt oskyldig.
Citera
2017-01-13, 07:40
Bannlyst
Citat:

Fast så låter det ju alltid.
Citera
2017-01-13, 07:50
Medlem
Citat:

Som ett brev på posten. Sjävklart var offret världens snällaste och gulligaste. Han skulle aldrig komma på att göra något kriminellt. På fritiden sålde han majblommor och jultidningar och donerade vinsten till scouterna. På kvällar och helger var han volontär i kyrkan och på det lokala ålderdomshemmet där han var mycket omtyckt. Han var känd som ärlig, sympatisk och helt enkelt en bra medmänniska.

Hahahahhahahha, så brukar det låta när vidriga kriminella blattar ska beskrivas. Kom igen nu, vi vill se hämnd på detta mord så att ännu fler kriminella babbar försvinner. Kommer hämnden innan helgen? Hans kriminella kompisar är väl inte fega?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in