Det låter lite som ett Nigeriabrev:
"För att driva detta projekt till fullo så behöver jag din hjälp på grund av en nyligen konstaterad sjukdom."
"Av erfarenhet så vet jag att detta fungerar, under nästa år räknar jag med en omsättning på ca: 10 miljoner, men det är bara en liten början, det kommer att omsättas mycket mer"
Jag sökte lite efter den här Christer Bengtsson (
http://www.coolfinans.se/), men det är lite för vanligt namn och för lite information för att veta vem han är.
Är bilden på honom ett foto på hans körkort? Känns underligt. Varför inte ta en ny bild? Bara en liten detalj jag reagerade på.
Han lovar väldigt mycket på kort tid. Har han någon affärsplan där han räknat på det?
Det låter lite konstigt kring bolagen. Det känns bäst om alla delägare går in med kapital i ett nytt gemensamt bolag som är egenanställningsföretaget. Hur ägarförhållandet ska fördelas blir en stor fråga. Arbetsinsatsen bör vara ganska avgörande eftersom han vill ha hjälp med olika delar.
Min åsikt är att om ni ska dela företaget och avkastningen rakt av så kräver det att alla delägare också drar sitt strå till stacken.