Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 23:37
Medlem
Hoppas han åker ut om han stannar kvar kommer Ryssen som är skitsur på oss att förslava oss.

Hoppas till gud att han inte blir president då är det kört och vi kommer och få ett h_lvete i vårt land inom en nära framtid.
2017-01-12, 23:47
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Nej, jag trodde att du skämtade först, men förmodligen så är du bara väldigt ung eller dum. Jag ser den själva ogenomtänkta impulsiviteten och bekräftelsebehovet som ett ofrivilligt skämt dock. Är väl mest intresserad över hur du tror dig ska lyckas lägga upp en säker plan. Jag förstår inte hur du har tänkt dig att bettingen ska gå till.
Ok, en enkel länk ger jag dig, det vi bettar på är vem som har sant uttav de två journalisterna i videon (denna videon har kommentarer också från en Bernie-supporter, som tycker helt olika med sina kollegor på TyT, den enda som inte är helt bortlurad-till-månen om du frågar mig. https://www.youtube.com/watch?v=Z9F-cHc5Qog
Jag har pengarna, har du? Är du redo ta det via PM? Har du en summa redo att förlora? (speletik men även basic ekonomi för sossar). Jag kommer fundera på saken om det ens går, fast vem ska vara auktoriteten av att bestämma vem som har rätt dock blir svårt.

Men för diskussionen skull så är det fascinerande att folk inte synar det, propaganda-kriget mot Ryssland alltså, som startades när Putin gjorde samma sak som vad Viktor Orban vill göra, och Putin gjorde det med två lagar 2012 och 2014. 2012 var Obama på två HELT olika sidor, och du ser inga alarm-signaler här?? Fascinerande.
https://www.youtube.com/watch?v=uap0GwBYdBA
Sen finns det alla de videos som är snarlika vid sidan att välja på som man kan se. Russian Today är inte fake-news och propaganda, det är CNN och DN som är det! Den är designad att vara det och det är designat att skylla RT för att vara "desinformation". And this message was approved by Donald Trump igår faktiskt, äntligen kan man säga. Tog sin lilla tid.
Fan va de försvann alla desinformations-troll! Skönt.
Senast redigerad av heis 2017-01-13 kl. 00:18.
2017-01-13, 00:27
Medlem
DoraFs avatar
Upplys mig, var dem tillträdande presidentens hustru närvarande vid presskonferensen?
2017-01-13, 01:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ganska klart att det måste rensas upp där, något extremt allvarligt har hänt hos underrättelsetjänsten det läcker uppgifter som aldrig förr. CIA, FBI, NSA ganska uppenbart att folket som jobbar där inte kan vara neutrala utan har valt parti under valets gång.

CIA är med demokraterna
FBI är med republikanerna
NSA vet inte vad dem gör

Totalt kaos som måste rensas av Trump.
Jo, vi såg ju detta med Hillary också, och sorgligt att dessa ska sida med Trump eller Hillary R eller D.
De ska hålla sig utanför partipolitik helt och hållet, de ska bara följda deras uppdrag och dess syfte.
Och det är inte att påverka politiken åt ena och andra hållet.
Så kanske dax att sätta ned foten för kommande administrationer och säga till dom att de ska skärpa sig.
Trump börja?
Eller är han för hämndlysten nu?
2017-01-13, 02:14
Medlem
Obama har bara en vecka kvar som president - men fortsätter fatta sakpolitiska beslut.
Nu skrotar han den policy som välkomnat exilkubaner, med omedelbar verkan, rapporterar AP.

Fan är det som händer i USA varför jobbar de för att försämra varandra möjligheter till röster.

Så mindre kubaner mindre chans att vinna Florida.

De måste ju börja sluta ta beslut efter vem som kan vinna val, landet kommer totalt kollapsa om man ska ta politiska beslut efter möjligheter att vinna val.
2017-01-13, 02:55
Medlem
Tarstans avatar
Trump kan andas ut nu?

"Senate Intelligence Committee Chairman Richard Burr (R-N.C.) said Thursday his panel’s investigation into Russia’s meddling in the presidential election would not look into possible contacts between Moscow and the Trump campaign."
“We don't have anything to do with political campaigns,” Burr said Thursday as he left a closed-door briefing with intelligence officials on Russian meddling. “We don't have any authority to go to any campaign and request information that one would need to do an investigation.”

http://www.politico.com/story/2017/01/senate-trump-russia-investigation-233572

Republikanerna i kongressen verkar lite cyniska, de vill inte avsätta Trump och hoppas få igenom sin politik gissar jag.
2017-01-13, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, vi såg ju detta med Hillary också, och sorgligt att dessa ska sida med Trump eller Hillary R eller D.
De ska hålla sig utanför partipolitik helt och hållet, de ska bara följda deras uppdrag och dess syfte.
Och det är inte att påverka politiken åt ena och andra hållet.
Så kanske dax att sätta ned foten för kommande administrationer och säga till dom att de ska skärpa sig.
Trump börja?
Eller är han för hämndlysten nu?

Jag tror inte att han är hämndlysten. Han verkar mer som en trött fader med ett fullkomligt oregerligt barn. Man vet att det måste åtgärdas och att det blir ett jäkla jobb, man är trött innan man börjar.
2017-01-13, 04:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Haha, ja det är precis sånt jag talar om Osannolik, bisarr, och otrolig ren smörja!

Ja, jag syftar faktiskt på en rysk teknik. Den utmärker sig genom att deras påståenden är fullständigt bisarra och orealistiska. Syftet tros inte vara att folk ska tro på det, utan för att skapa en allmän misstro.Den svenska försvarsmakten varnade om det för flera år sedan om jag inte minns fel. Jag ska se om jag hittar länk.

Inte för att jag bryr mig om Ryssland har med det att göra (vad spelar det för roll? Idioti som idioti). Jag tycker bara att det är ett utmärkande drag från deras sida i informationskriget
Charlie Brooker's 2014 Wipe - Non Linear Warfare by Media
https://www.youtube.com/watch?v=KOY4Ka-GBus

Det märks att Donald har lärt sig väl utav arbetsgivaren. Inte minst de senaste två dagarna...
https://twitter.com/mikeyface/status/819334956027695104
Citat:
The pages are blank.
2017-01-13, 04:43
Medlem
Trump är alls inte hämndlysten, han har verkligen satt sin heder på att reda ut saker och ting.. Det är Det som är så läskigt för er pk-globalist-liberaler, antar jag.

Hur han sedan lyckas, ja det får de närmaste 8 åren utvisa.
Skulle inte bli förvånad om Obama ställde upp igen om 4 år.
Just nu 75-25 på att Trump vinner re-election.
2017-01-13, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

CIA är med demokraterna
FBI är med republikanerna
NSA vet inte vad dem gör

Totalt kaos som måste rensas av Trump.

Du menar att den störste lögnaren av dem alla skall rensa och bestraffa dessa organisationer för att de sprider hemlighållna sanningar om just denne lögnare?
2017-01-13, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Trump är alls inte hämndlysten, han har verkligen satt sin heder på att reda ut saker och ting.. Det är Det som är så läskigt för er pk-globalist-liberaler, antar jag.

Hur han sedan lyckas, ja det får de närmaste 8 åren utvisa.
Skulle inte bli förvånad om Obama ställde upp igen om 4 år.
Just nu 75-25 på att Trump vinner re-election.

Han har inte ens tillträtt och slåss mot smutspåståenden ingen annan president har varit i närheten av och du bedömmer att han kommer att bli omvald?

Han blev inte ens vald en första gång utan hade betydande hjälp av ryskt valfusk
2017-01-13, 05:49
Medlem
heiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=mc6Dg5V7zJE
Dobbs: Globalism's failure is why we saw the election of Trump succeed
Oj det här kan vara intressant. Globalism ... lobbad av kineser. Första gången Kina ska medverka på detta möte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in