Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 15:42
  #613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Jag växlade mellan Liverpool (SD) och Barca (HD) igår och upplevde inga direkta problem. (Å andra sidan kanske inte de matcherna lockade så många tittare..?)

Ni som testat IPTVking en lite längre period, hur har det funkat? Både vanliga kanaler (typ TV4) och sportkanalerna.


Det fungerar oftast utan problem, dock så kan man ha i åtanke att 98% av det kanalerna fungerar bra.
2017-01-12, 16:53
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtAschberg
Så varför inte testa en alternativ site?
http://www.camdserver.com/
Då får du HD på Viasat Sport Premium HD
http://www.camdserver.com/en/9-iptv-service.html#a1
HD kanalerna ligger i kanallistan under VIP Norway.

Har kört en MAG254 i 3 månader ua.
Ok priser dessutom.
Går att betala med Paypal


Kunde du testa innan du bestämde dig?
2017-01-12, 18:27
  #615
Medlem
druttaners avatar
Blir till att testa genom att offra 200:- på 1månads abbo
__________________
Senast redigerad av druttaner 2017-01-12 kl. 18:36.
2017-01-12, 18:42
  #616
Medlem
Varför betala för något som bara är m3u listor? 10-15 minuters googlade per vecka ger dig samma kanaler .

Alla dessa kanaler finns på riplistorna.
2017-01-12, 20:01
  #617
Medlem
Men det funkar ju inte lika bra !
__________________
Senast redigerad av telgetokar 2017-01-12 kl. 20:12.
2017-01-12, 20:50
  #618
Medlem
Någon som testat detta på en VU+ SOLO2 box?
Kör med OpenPLI på den nu, finns det möjlighet att få det att funka på den imagen?
Vet att det finns nått som heter Blackhole som man kan köra in på boxen och om jag fattar det rätt så ska Kodi följa med där som ett plugin och där ska det väl funka kanske?
Vad är enklaste sättet?
2017-01-12, 22:29
  #619
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
Någon som testat detta på en VU+ SOLO2 box?
Kör med OpenPLI på den nu, finns det möjlighet att få det att funka på den imagen?
Vet att det finns nått som heter Blackhole som man kan köra in på boxen och om jag fattar det rätt så ska Kodi följa med där som ett plugin och där ska det väl funka kanske?
Vad är enklaste sättet?

Har man bara en m3u-fil eller lista med länkar så fungerar det med en VU+ Solo2. Har en likadan själv. Använder Openpli utan kodi eller andra plugins. Jag har iptv-kanalerna i en vanlig favoritlista precis som kanalerna som jag tar emot via satellit.
2017-01-12, 22:54
  #620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Har man bara en m3u-fil eller lista med länkar så fungerar det med en VU+ Solo2. Har en likadan själv. Använder Openpli utan kodi eller andra plugins. Jag har iptv-kanalerna i en vanlig favoritlista precis som kanalerna som jag tar emot via satellit.


Hur får du in listan i boxen och favoitkanalrna?
2017-01-12, 23:15
  #621
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzole
Hur får du in listan i boxen och favoitkanalrna?

Jag tar en lista med kanaler från exempelvis en m3u-fil och lägger in dessa i en fil som jag har skapat och döpt till "userbouquet.iptv.tv". Sedan så ftp:ar jag över filen till /etc/enigma2 i boxen. Man kan dock inte kopiera in länkarna rakt av utan formatet måste ändras så att det är kompatibelt.

Det finns converters på nätet för detta, annars så kan man fixa det manuellt. Därefter så är det bara att starta om Enigma2 eller hela boxen så skall listan dyka upp bland de vanliga favoritlistorna. Använder man inte Openpli så måste man kanske göra det på något annat vis.
2017-01-12, 23:22
  #622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Jag tar en lista med kanaler från exempelvis en m3u-fil och lägger in dessa i en fil som jag har skapat och döpt till "userbouquet.iptv.tv". Sedan så ftp:ar jag över filen till /etc/enigma2 i boxen. Man kan dock inte kopiera in länkarna rakt av utan formatet måste ändras så att det är kompatibelt.

Det finns converters på nätet för detta, annars så kan man fixa det manuellt. Därefter så är det bara att starta om Enigma2 eller hela boxen så skall listan dyka upp bland de vanliga favoritlistorna. Använder man inte Openpli så måste man kanske göra det på något annat vis.


king tack måste testa.!
2017-01-12, 23:39
  #623
Medlem
hagsatras avatar
Jävlar vilken grej. Provade precis 24-timmars versionen via Kodi och allting fungerade smärtfritt. Blir en rejäl kostnadsminskning från att ha haft både viaplay+cmore tidigare.
2017-01-12, 23:54
  #624
Medlem
Hur får man en testversion?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback