Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Har ni lagt märke till vad Donald Trump säger i transcipet från hans senaste tal:

"I was in Russia years ago, with the Miss Universe contest, which did very well -- Moscow, the Moscow area did very, very well.
And I told many people, "Be careful, because you don't wanna see yourself on television. Cameras all over the place."
And again, not just Russia, all over.
Does anyone really believe that story?
I'm also very much of a germaphobe, by the way, believe me."

Germaphobe betyder att man är sjukligt rädd för bakterier (germs)

https://www.google.se/search?client=opera&q=germaphobe&sourceid=opera&ie =UTF-8&oe=UTF-8

från http://www.bbc.com/news/world-us-canada-38536671

Bacillskräck grejen är ju känd kring Trump ändå sen han slog igenom på 80-talet.
2017-01-12, 17:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men vad bra, då får de styra när de vinner nästa gång
Det var mycket enkelt och tro annat i den texten innan.
Och vems "moral" som enda som får existera, det vet vi ju redan.
Så analysen är fel, då du bara accepterar en moral och det är den Republikanska moralen, det gör du rätt tydligt även här.
Vi alla vet att Demokrater kommer ha en president inom ett eller ett par val, det är så det funkar i USA det svingar lite fram och tillbaka på detta område.
Det finns de som är för abort, homoäktenskap, samkönade omkäldningsrum, könsbyte på barn, förbjuda vapen, inskränka yttrandefriheten - de kallar sig demokrater. Jag kallar de för moraliskt förtappade.
Citat:
För svaret på vad han är skyldig som, är ointressant ur synvinkeln han beter sig som en skyldig.
Men visst kan man undra vad detta kan vara, inget jag lägger någon vikt på då detta är nått varken du eller jag kommer få reda på om nu han råkar ha gjort nått.
Dock hans beteende får en att undra, verkar som han inte har någon rådgivare som kan hjälpa honom här.
Jag tror många ser beteendet och undrar varför beter han sig så, så beter ju ingen som är oskyldigt anklagad.
Men förstår du vill jag ska precisera mig i vad han är skyldig till, hur ska jag veta det om ens han är skyldig till nått.
Det roliga är först brydde jag mig inte ens om denna, men sen satte han igång och bete sig som en man med handen i kakburken, och sen försöker låtsas som den inte alls var i burken.
Vad är han anklagad för? Vilken kakburk? Vem anklagar honom?
Citat:
Verkar ju som att Trump ska vara i skyddad verkstad, då man tydligen inte får kritisera Trump och nu pratar vi givetvis inte om fantiserade upplägg och Ryska horor.
Men förstår man försöker förstöra denna här, då det är uppenbart att Trump inte klarar av någon slags kritik.
Vilken kritik är det han inte klarat av? Vad är det du stör dig på när det gäller hans sätt att hantera kritik? Har du några exempel?
Citat:
Och då är Samhäll ett bra ställe, då de tar hand om människor med speciella behov.
Sen är det du som tycker men med ett frågetecken där bak, enda var att jag svara dig om att är det så känsligt att kritiseras, så kanske han inte skulle kandiderat.
Då kritik kommer med jobbet, och kritik klarar Trump inte av, det råder det noll tvekan om.
Så varför inte ett ställe som Samhall, de har ju trots allt en viss kompetens att ta hand om individer med behov som Trump har i detta område.
Vilken kritik är det han misslyckats med att hantera? Vilke speciell behov har Trump?
2017-01-12, 17:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump har precis hela tiden sagt att han inte offentliggör sin deklaration medans den är under "audit".

Vilket är en direkt lögn som han fortsätter vidhålla.. Han bara bidar sin tid och snart får han välja sin egen IRS chef som naturligtvis gör precis som Trump säger. Korruptionen är redan ett faktum och långt värre lär det bli.. Fy fan rent ut sagt
2017-01-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du vet väl att det är lättare om du inledningsvis skriver att du inte kommer att acceptera källor som inte styrker det du redan bestämt dig för, dvs att alla opinionssiffror/mätningar som inte gynnar Trump är lögner och felaktiga?

Eller för den delen inte slösar bort min och andras tid med att fråga efter källor över huvud taget.
Opinionsundersökningar är inget att hänga upp sig på i dagens värld. Anti-etablisemang personer, grupper, partier får alltid mycket lägre än vad sen verkligheten ger resultat.

Hmm min egen reflektion i frågan är att resultatet faktiskt inte mätts fel utan att det helt enkelt handlar om propaganda, man försöker sänka moralen hos den mätta och/eller anhängarna för den samma.
Jag tror inte på opinionsmakarnas egna förklaring att det är svårt att mäta rätt resultat. Eller ja jag förstår att det är svårt träffa exakt men fel i den storleken som varit i senaste Svenska Riksdagsval, Brexit, POTUS valet. Så fel kan det inte bli hos den som försöker vara seriös, det måste vara propaganda det handlar om.
2017-01-12, 17:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Detta hoppas jag att Trump fortsätter med. Han är känd för att inte glömma oförrätter och när det gäller MSM är det en extremt god egenskap. Dessa banditer är onda och ska krossas.

"We had a great News Conference at Trump Tower today. A couple of FAKE NEWS organizations were there but the people truly get what's going on"

Dra in pressackrediteringen!
Jag tror det är lite för mycket begärt att Trump ska engagera sig i att knäcka CNN. Det få mediakonsumenterna göra. Tycker det passar ganska bra att CNN-reportrar får gå på presskonferenserna. Det ger Trump möjlighet att totalt ignoerar dem, alternativt förnedra dem offentligt.

Presskonferensen var helt fantastik. Många frågor som fick sig ett svar. Han kommer göra om AC så den blir billigare och vård kommer erbjudas alla medborgare, vilket ju kan vara positivt för samhällsmoralen. Men jag hoppas verkligen att det kommer erbjudas enkla, billiga försäkringar som täcker grundläggande vård, lite dyrare som täcker in all akutvård och ännu dyrare som täcker in cancervård och annat kostsamt. Alternativet kan ju vara nån sorts budgetsjukus med inhyrda och billiga läkare med utbildning från tredje världen, men det lär ju bli svårt med den stämningskultur som finns i USA vad gäller felbehandlingar och sånt.
2017-01-12, 17:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finns de som är för abort, homoäktenskap, samkönade omkäldningsrum, könsbyte på barn, förbjuda vapen, inskränka yttrandefriheten - de kallar sig demokrater. Jag kallar de för moraliskt förtappade.

Vad är han anklagad för? Vilken kakburk? Vem anklagar honom?

Vilken kritik är det han inte klarat av? Vad är det du stör dig på när det gäller hans sätt att hantera kritik? Har du några exempel?

Vilken kritik är det han misslyckats med att hantera? Vilke speciell behov har Trump?
Så du använder en liten grupp som det vore alla, ett vanligt fel en del gör när de försöker ha en poäng.

Anklagad?
Bryr mig inte om det, även om det är nått som de har hållhake på, så är det mycket uppenbart jag aldrig komerm få reda på detta.
Utan det är hans beteende som signalerar för att han är skyldig, har inte en susning varför han beter sig så.

Om du inte vet vad kakburkliknelsen är, så orkar jag inte förklara för dig, för så rolig är du inte.

Finns det någon kritik han klarar av?
Oftast beter han som en barnunge och börjar twittra kl3-4 på natten, och svingar vilt.

Jag vet inte vad det är för speciella behov han behöver, men Samhall har kunskaper i området.
Men nått är det som inte stämmer när man gör utfall så fort någon kritiserar.
2017-01-12, 17:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Att Trump inte ens bemöter den där sliskiga journalisten är fan riktigt illa. Argumentera ner den där jäveln. Besvara frågorna du ställs inför "mr.herr President"! Jävla idiot. Blir förbannad. Kommer bli underhållande 4 år med den där jäveln vid makten.
Varför skulle han besvara frågan. Det här var ett nydanande och oerhört effektivt sätt att visa var skåpet ska stå. Tycker du verkligen att USAs president ska stå och "argumentera" med representanter för fake news? Varför?

Men att det blir underhållande de kommande 4 - 8 åren håller jag med om. Det här har varit den bästa valkampanjen någonsinn. Den bara fortsätter att ge och ge och ge.
2017-01-12, 17:51
Medlem
Citat:

Gen. James N. Mattis är så sjukt kompetent.

En minst sagt intelligent människa - en äkta person på något sätt. Påminner om kanske om min idol Ted Gowdy.

https://www.youtube.com/watch?v=v4aYVSgylks
2017-01-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Verkar dricka kaffe i Trump Tower:

Katherine Miller @katherinemiller

Le Pen sitting in front of a little soft pretzel is really one of those the mundane reality of life things

https://twitter.com/katherinemiller/status/819582303261298689

Verkar vara photo ops så det ska lyfta henne i Frankrike.

Tror inte det blir möte.
2017-01-12, 17:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nu när Goldman-Trump har anställt alla judar och bankirer är du tyst om det, fåne?
Har han anställt alla judar? Hur ska det nu gå för Hollywood? Men jag har hört att de planerar att gå i strejk.

Han är uppenbarligen inte "literally Hitler" och det var ju skönt. Han har ju en hel del i administrationen som vare sig är judar eller bankirer. Kan du nämna ett par stycken eller är din okunskap för djup?
2017-01-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Verkar vara photo ops så det ska lyfta henne i Frankrike.

Tror inte det blir möte.
Hon åker inte till New York och Trump Tower för att dricka kaffe. Det vore något som skulle skada hennes egen kampanj.

Hon kommer att träffa någon. Inte säkert det blir Trump men det kommer med säkerhet vara någon av de högsta hönsen. Allt annat vore ett självskadebeteende av Le Pen.
2017-01-12, 17:59
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hon åker inte till New York och Trump Tower för att dricka kaffe. Det vore något som skulle skada hennes egen kampanj.

Hon kommer att träffa någon. Inte säkert det blir Trump men det kommer med säkerhet vara någon av de högsta hönsen. Allt annat vore ett självskadebeteende av Le Pen.

Givetvis är hon där av en anledning, inte får att en motståndare skall kunna ta ett dåligt mobilfoto i smyg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in