Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 16:35
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Om du tror att du kan utbilda idioterna om hur elector systemet fungerar så tror du fel.

Vi kan göra ett försök : eftersom Alaska har färre personer än California - så får Alaska fiktiva electorröster.

Jo, det är nog ett hopplöst projekt...
2017-01-12, 16:40
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
De flesta röstade på Clinton och färre på Trump.

Varför måste du så fort du får ta del av denna fakta tala om att Trump är president elect? Är du verkligen på den nivån att du vill diskutera vem som blev vald? Är inte det rätt utagerat vid detta laget? Varför vill du diskutera detta för? Vad är meningen för dig att diskutera VEM som blev vald? Är inte det rätt klart för dig nu att fler röstade på Clinton?

Men det spelar ju NOLL roll om Clinton fick mer röster iom att hon fick så mycket färre eloktorsröster - VAD ÄR DET DU INTE KAN FATTA???

Man kan tycka detta är ett dåligt valsystem, men det Demokratiska partiet har ALDRIG försökt förändra det och så väl som Clinton och Obama stödjer det till 100 %.

Vi har för övrig i delar ett liknande system i Sverige, det krävs mycket färre röster för ett riksdagsmandat på Gotland eller i Norrland än i Stockholm tex, valkretssystemet i kommuner fungerar tvärtom och ger å sin sida mer makt till stora än små partier än vad val innan valkretsarna gjorde..

Men som sagt, du kan ju bevisligen inget om politiska valsystem och beslutsprocesser.
Senast redigerad av XenaSupportGroup 2017-01-12 kl. 16:44.
2017-01-12, 16:43
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Om du tror att du kan utbilda idioterna om hur elector systemet fungerar så tror du fel.

Vi kan göra ett försök : eftersom Alaska har färre personer än California - så får Alaska fiktiva electorröster.

Vad är ett "elector system " och vad är "electorröster"?

Du uttrycker dig som en förortsblatte med ADHD, lär dig för fan att stava och bygga meningar på åtminstone (svensk) grundskolenivå innan du tar dig för med att kalla andra för idioter.
2017-01-12, 16:45
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Du uttrycker dig som en förortsblatte med ADHD, lär dig för fan att stava och bygga meningar på åtminstone (svensk) grundskolenivå innan du tar dig för med att kalla andra för idioter.

Glöm inte att skriva det till din kompis "blim" som skriver på samma sätt hela tiden.
2017-01-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Men det spelar ju NOLL roll om Clinton fick mer röster iom att hon fick så mycket färre eloktorsröster - VAD ÄR DET DU INTE KAN FATTA???

Man kan tycka detta är ett dåligt valsystem, men det Demokratiska partiet har ALDRIG försökt förändra det och så väl som Clinton och Obama stödjer det till 100 %.

Vi har för övrig i delar ett liknande system i Sverige, det krävs mycket färre röster för ett riksdagsmandat på Gotland eller i Norrland än i Stockholm tex, valkretssystemet i kommuner fungerar tvärtom och ger å sin sida mer makt till stora än små kommuner än vad val innan valkretsarna gjorde..

Men som sagt, du kan ju bevisligen inget om politiska valsystem och beslutsprocesser.

Vad är det som får dig att tro att jag inte vet vem som är president elect?

Drar du verkligen den slutsatsen att jag inte vet att Trump är president elect för att jag vet att fler röstade på Clinton än på Trump? Vi talade om att Trump är väldigt impopulär redan på detta stadie och jag menar att en del i det är att det var färre som röstade på Trump än på Clinton. Och sen så efter presskonferensen så har det troligtvis sjunkit rejält mycket eftersom det börjar visa sig att han inte ens klarar av att ha en riktig presskonferens utan spelar någon slags teater med sin familj och andra inhyrda handklappande dårar och att han inte säger ett vettigt ord. Det han sa var samma mantra som han rabblat tidigare.

Han rabblar samma som tidigare. Det är som att han inte har kommit fram till att han är president elect och måste börja formulera något om sina visioner som blivande president.
2017-01-12, 16:48
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att jag inte vet vem som är president elect?

Drar du verkligen den slutsatsen att jag inte vet att Trump är president elect för att jag vet att fler röstade på Clinton än på Trump? Vi talade om att Trump är väldigt impopulär redan på detta stadie och jag menar att en del i det är att det var färre som röstade på Trump än på Clinton. Och sen så efter presskonferensen så har det troligtvis sjunkit rejält mycket eftersom det börjar visa sig att han inte ens klarar av att ha en riktig presskonferens utan spelar någon slags teater med sin familj och andra inhyrda handklappande dårar och att han inte säger ett vettigt ord. Det han sa var samma mantra som han rabblat tidigare.

Han rabblar samma som tidigare. Det är som att han inte har kommit fram till att han är president elect och måste börja formulera något om sina visioner som blivande president.

Men du tar ju upp något som är HELT IRRELAVANT för valet gång på gång, det tyder ju på att du tror att det skulle spela någon roll för vem som vann vilket det inte har.

Det är möjligt att Clinton har fler vita strumpor än Trump också, och det kan du ju spamma ett flertal inlägg om också om du tror det har någon relevans.

Herregud, ni är ju SÅ patetiska.

Och vad det gäller hans stöd hos folket och marknaden så lär det ju bara ha ökat efter truimfen på pressträffen då de oseriösa fake-journalisterna fick på käften och förnedrades ordentligt (till jubel).
2017-01-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Ahhh personangrepp. Trevligt.

Elector systemet är inskrivit i amerikansk grundlag - om man inte hade electorsystem så skulle New York, Florida och California - ständigt ha all makt över USAs 50 stater.
2017-01-12, 16:51
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ahhh personangrepp. Trevligt.

Elector systemet är inskrivit i amerikansk grundlag - om man inte hade electorsystem så skulle New York, Florida och California - ständigt ha all makt över USAs 50 stater.

Jo, och ska man ge en historielektion till förlorarna så kan man ju berätta att USA aldrig ens kunde ha skapats utan just elektorssystemet (majoriteten av staterna hade aldrig gått in i USA utan det).
2017-01-12, 16:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Möjligen, men bevisligen tyckte du att det var intressant nog att ta upp hur presidenten äter kykling i en politisk debatt.

Jag struntar faktiskt hur Clinton äter fast food tex (och gjorde det innan hon blev irrelevant för all politik också).

Det var i svar till en kommentar om hans [Donald Trump] uttal om att han skulle ha fobi för baciller, försöker du aktivt att skapa strunt i denne tråd eller vad?
2017-01-12, 16:53
Medlem
Citat:
Men du tar ju upp något som är HELT IRRELAVANT för valet gång på gång, det tyder ju på att du tror att det skulle spela någon roll för vem som vann vilket det inte har.

Det är möjligt att Clinton har fler vita strumpor än Trump också, och det kan du ju spamma ett flertal inlägg om också om du tror det har någon relevans.

Herregud, ni är ju SÅ patetiska.

Och vad det gäller hans stöd hos folket och marknaden så lär det ju bara ha ökat efter truimfen på pressträffen då de oseriösa fake-journalisterna fick på käften och förnedrades ordentligt (till jubel).

Det själv ganska självklart att ta upp att färre röstade på Trump när jag skriver om att hans popularitet faktiskt är låg redan från början.

Varför du då måste skriva i tråden och skryta om att du förstår att Trump är president elect förstår jag inte. Tror du att du kommer med heta nyheter när du skriver detta eller vad fan är det som pågår?

Att hans popularitet är låg redan nu beror ju på att färre röstade på honom än henne. Och det är ju ändå vid den här tiden som presidenter brukar vara som mest populära och gillade säger ju en del. Framöver så kommer hans popularitet att sjunka DRAMATISKT. Trump framstår ju som en pajastomte rent av. Men humor är det!
2017-01-12, 16:55
Medlem
Citat:
Jo, och ska man ge en historielektion till förlorarna så kan man ju berätta att USA aldrig ens kunde ha skapats utan just elektorssystemet (majoriteten av staterna hade aldrig gått in i USA utan det).

Det förändrar ju inte det faktum att fler röstade på Clinton än på Trump.

Så han har en del att tampas med.
2017-01-12, 16:58
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Det själv ganska självklart att ta upp att färre röstade på Trump när jag skriver om att hans popularitet faktiskt är låg redan från början.

Varför du då måste skriva i tråden och skryta om att du förstår att Trump är president elect förstår jag inte. Tror du att du kommer med heta nyheter när du skriver detta eller vad fan är det som pågår?

Att hans popularitet är låg redan nu beror ju på att färre röstade på honom än henne. Och det är ju ändå vid den här tiden som presidenter brukar vara som mest populära och gillade säger ju en del. Framöver så kommer hans popularitet att sjunka DRAMATISKT. Trump framstår ju som en pajastomte rent av. Men humor är det!

Ja, Cliton fick fler röster i valet. Jag hade en kanin när jag var liten.

Det har PRECIS samma politiska relevans för politiken i USA.

Men jag har gett upp att få dig att fatta att 1 + 1 är 2 nu.

(sedan är som din kompis förklara de Trump inte "elect", han är Vald).

Nåja, marknaden och framtidsoptimismen visar att USA:s folk hade helt rätt när de valde den seriösa kandidaten. Att vissa förlorarfigurer inte kan acceptera är inte konstigt, i Sverige har vi ju Miljöpartister så....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in