Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 16:10
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Japp, samma källor som sa att Trump inte hade en chans i helvete att vinna.

Men hur gick valet nu igen???

Du vet väl att det är lättare om du inledningsvis skriver att du inte kommer att acceptera källor som inte styrker det du redan bestämt dig för, dvs att alla opinionssiffror/mätningar som inte gynnar Trump är lögner och felaktiga?

Eller för den delen inte slösar bort min och andras tid med att fråga efter källor över huvud taget.
2017-01-12, 16:12
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Nja, marknaden har inte gått bättre på över 20 år, förtroendet för Trump är nästan overkligt. Tänk då vad som händer efter han faktiskt tillträtt!
...suck. Fantasibubblan är ständigt närvarande. Personkulten är stark.

Trump har inte åstadkommit ett skit eftersom han som du säger inte ens har tillträtt än. Går ekonomin bra så är det för att Obama, med ansvarig ekonomisk politik, sett till att den gör det.

Något republikanska presidenter aldrig lyckats med. Vi får se hur lång tid det för 2008: Electric Bogaloo att sätta igång...
2017-01-12, 16:12
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du vet väl att det är lättare om du inledningsvis skriver att du inte kommer att acceptera källor som inte styrker det du redan bestämt dig för, dvs att alla opinionssiffror/mätningar som inte gynnar Trump är lögner och felaktiga?

Eller för den delen inte slösar bort min och andras tid med att fråga efter källor över huvud taget.

Men jag gav ju dig stor ära för dina källor.

Att de sedan är vatten värda är ju inte mitt fel.

Men visst, jag visste inte att dessa källor fanns (eller att någon skulle bry sig om dem om de gjorde det). Fel av mig!
2017-01-12, 16:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Gen. James Mattis förhörs i Senaten nu om positionen som Donald Trumps försvarsminister.
2017-01-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Visst ska en president fokusera på såna saker. Det är därför han är vald antar jag. Och de som röstat och de som gillar Trump gör nog det fortfarande. Men sent ska syndaren vakna ....!!!

Uppvaknandet kommer att bli hårt. Hans presskonferens var så genuint dålig att det faktiskt var oerhört komisk. Detta är ståuppkomedi när den är som bäst.

Som fd KGB agenter säger: Det tar 20 år att brainwash en ung generation.

Lika bra för Trump att börja tidigt.
2017-01-12, 16:16
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Men hur trovärdig är en källa som visat sig ha fullständigt fel tidigare?
Det samma gällde ju brexit.

Bara för att det är en källa måste den ju inte vara sann, eller hur?
Opinionsundersökningar är ett jäkla mög, inte minst för att man inte vet vilka som tillfrågats.

Ställer jag mina frågor till ett universitet eller en stadadel där majoriteten är trumpanhängare kommer ju svaren blir därefter också, eller vice versa.
2017-01-12, 16:16
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...suck. Fantasibubblan är ständigt närvarande. Personkulten är stark.

Trump har inte åstadkommit ett skit eftersom han som du säger inte ens har tillträtt än. Går ekonomin bra så är det för att Obama, med ansvarig ekonomisk politik, sett till att den gör det.

Något republikanska presidenter aldrig lyckats med. Vi får se hur lång tid det för 2008: Electric Bogaloo att sätta igång...

Jo, det var ju just detta smartskallar som dig sa på valdagen också.

Hur gick valet nu igen?

Sedan har ju Trump redan räddat och skapat mer jobb i USA än Obama lyckades med (han tog bort hundratusentals jobb i själva verket), och har inte ens tillträtt än.

Och det är ju så att ekonomin nu når rekordnivåer för att Trump kommer och Obama är historia, det förnekar inte ens Obama själv.
2017-01-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Gen. James Mattis förhörs i Senaten nu om positionen som Donald Trumps försvarsminister.

Lite tråkigt med Mattis killen kan alla svar och är expert på sin del. Inte lika stor cirkus där idag som igår från vänstern.

Lite tråkigt att Trump inte gjorde mer för att få bort McCain och Graham.
Senast redigerad av seeeg321 2017-01-12 kl. 16:20.
2017-01-12, 16:24
Medlem
Citat:
Det spelar ju noll roll när valsystemet är som det alltid varit i USA.

Faktum är att Trumps vinstmarginal var större än på väldigt många presidentval, rena krossen.

Vadå inte spelar någon roll? Vad menar du med det?
2017-01-12, 16:25
Medlem
Citat:
Men jag gav ju dig stor ära för dina källor.

Att de sedan är vatten värda är ju inte mitt fel.

Men visst, jag visste inte att dessa källor fanns (eller att någon skulle bry sig om dem om de gjorde det). Fel av mig!

Hur fan kunde du värdera källorna så fort när du inte ens visste att de fanns för två sekunder sen?
2017-01-12, 16:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Senatens minoritets ledare Chuck Schumer säger att han inte tänker rösta på Jeff Sessions som Donald Trumps AG:

Schumer opposes Sessions for AG

http://edition.cnn.com/2017/01/12/politics/schumer-opposes-sessions-for-ag/

Sen. Joe Manchin (D) säger att han tänker rösta på Sessions:

Sen. Manchin Says He'll Vote To Confirm Jeff Sessions as AG

https://www.youtube.com/watch?v=VAnRH1teGWw

Jeff Sessions kommer att bli AG.

Ted Cruz utfrågning av Sessions är ju klassisk vid det här laget:

Ted Cruz crushes Al Franken and Democrats at Senate hearing

https://www.youtube.com/watch?v=0p-8MLGHh7g

Man måste ju gilla Lyin' Ted ibland.
2017-01-12, 16:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag är verkligen ingen "Trump-fantast", sedan var det just ditt fokus på Trumps bordskick jag noterade, om du tycker illa eller bra om det är inte så viktigt för mig.

Det var en kommentar om att han äter KFC med silverbestick det är du som överanalyserar min kommentar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in