2017-01-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Säkert sk familjetragedi ... Frun ville skiljas och mannen iscensätter kollektivt självmord. Personen på golvet verkar ju vara GM. Alternativt en flyktingfamilj som fått avslag... Ja, en flyktingfamilj med fyra barn kan mycket väl få ett hus att bo i. Någonstans står det att mannen var tystlåten. Kan ju ha berott på språkförbistring?

Mannen ville skiljas och frun iscensätter kollektivt självmord?
Citera
2017-01-10, 12:55
Medlem
Det lutar nog åt familjen i nr 26. Fyra barn i det som ser ut som rätt ålder, mannens senaste post på facebook (från i høstas) handlar om återkommnde huvudvärk, ingen facebookprofil på hustrun efter det jag kan se. Alt ser normalt ut på äldsta dotterns facebookprofil.

Mycket tragiskt.
Citera
2017-01-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
.............kan det peka på att det är flyktingar?

Heldansk familj.
Citera
2017-01-10, 12:58
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Det lutar nog åt familjen i nr 26. Fyra barn i det som ser ut som rätt ålder, mannens senaste post på facebook (från i høstas) handlar om återkommnde huvudvärk, ingen facebookprofil på hustrun efter det jag kan se. Alt ser normalt ut på äldsta dotterns facebookprofil.

Mycket tragiskt.
Kan du länka till deras fb-profiler?

Edit: fick PM med mannens fb och bild på äldsta dottern. Heldanska.
Senast redigerad av Lifeisnow 2017-01-10 kl. 13:09.
Citera
2017-01-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust

Mycket tragiskt.

Kolmonoxidförgiftning?

Edit: Långsiktig alltså, som kanske akut förvärrats en dag.
Senast redigerad av Regentia 2017-01-10 kl. 13:23.
Citera
2017-01-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Kolmonoxidförgiftning?

Edit: Långsiktig alltså, som kanske akut förvärrats en dag.
Men kolmonoxid är väl luktfritt? Det luktade ju gas... Kanske är det en olycka trots allt.
Citera
2017-01-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är precis så man gör för att döda dig och sin familj genom kolmonoxidförgiftning.

Det farliga är alltså inte att syret "tar slut", det farliga är kolmonoxiden som kan bildas.

Den är färg-, lukt- och smaklös, den är tyngre än luft så den fyller rummet från golvet, den åker inte ut genom ventilationen eller ett öppet fönster.

Den får sina offer att först sova allt djupare för att till sist kväva dem.

Nej det tvivlar jag på, tror du och flera andra blandar ihop spjället i skorstenen med draget på kaminen? Stänger man draget på kaminen så är det ju ändå undertryck i skorstenen? Så hur skulle det då kunna komma ut kolmonoxid?
Citera
2017-01-10, 13:41
Medlem
Citat:
Men kolmonoxid är väl luktfritt? Det luktade ju gas... Kanske är det en olycka trots allt.

Ja det var kanske inte helt genomtänkt, andra gaser är väl också benägna att ge huvudvärk. Det är trots allt inte ett jätteovanligt symtom, så han kan ju haft det av andra anledningar också, bara en tanke...
Citera
2017-01-10, 14:06
Medlem
flekness avatar
Familjen heter Nielsen i efternamn. Älsta dottern studerade på Farskovs gym. i klass 1 G
Citera
2017-01-10, 14:09
Medlem
Citat:

Luktade det gas? Har inte läst allt i tråden, men vad jag läst från media så misstänkte man igår att det rörde sig om en gasläcka.

Kan för övrigt vara en iscensatt gasläcka.
Citera
2017-01-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Luktade det gas? Har inte läst allt i tråden, men vad jag läst från media så misstänkte man igår att det rörde sig om en gasläcka.

Kan för övrigt vara en iscensatt gasläcka.

Nej, nu hittar jag inget underlag för det så det kanske bara varit spekulationer pga att teknikerna öppnade alla fönster och dörrar för att vädra ut. Men det kan ju oxå vara liklukt... Tyckte jag läst att någon som passerade huset tyckte att det luktade konstigt, typ gas och därför gick fram och tittade in genom fönstret och såg en kropp på golvet. Om det varit döda en längre tid (1-2 veckor) kan det säkert också börja lukta konstigt ...
Citera
2017-01-10, 14:54
Medlem
Från barnens handbollsklubb:

https://www.facebook.com/groups/516862498327477/permalink/1564175530262830/?pnref=story

Mannens og dotterns fb:

https://www.facebook.com/morten.nielsen.5851?fref=ts

https://www.facebook.com/josefine.nielsen.716?pnref=friends.search

Dotterns ask (med bild på dom yngre syskonen):

http://ask.fm/JosefineNielsen1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in