Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Ja, självklart är det kränkande. Och handlar det om nakna barn i duschen och omklädningsrummet så är det ju helt uppenbart kriminellt.
Men om det handlar om barn han i egenskap av fritidsledare har följt med till badhuset och det bara är vanliga foton av lekande och simmande barn finner jag det inte lika uppenbart. Sverige har blivit överkänsligt mot fotograferande, i synnerhet av barn. Många skolor har slutat med skolkatalogen etc. Det var därför jag undrade om det finns någon förklaring.
Ja, det handlar verkligen om vilken typ av fotografier som personen har tagit?
I bakhuvudet så finns ju hela tiden att Sveriges curlingföräldrar har utvecklats till något synnerligen lättkränkt i vissa fall, samtidigt som de i andra fall synes ha skygglappar av enorma mått.
Lättkränktheten är synkroniserad med PK-medias rapportering och det kan få till följd att ett barns kommentar kan få föräldrar att gå i taket för ingenting, samtidigt som samma synkronisering gör att curlingföräldrarna gräver ned sig i TV-soffan samtidigt som deras ungdomar tar för sig på gatan utan närmare riskanalyser.
En fritidsledare som fotograferar barn under organiserade aktiviteter kan säkert tolkas av lättkränkta föräldrar som en sexualförbrytare av stora mått.
Visst, det är möjligt att det handlar om en riktig fuling samtidigt som jag hoppas att det inte är ett resultat av lättkränkta curlingföräldrar som har fått panik av ingenting......