Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Settlin hade en väldigt bra tds helt klart... medans man hoppats betydligt mer på Wiken.. om de nu var skidorna som lyfte Wiken må vara men tycker nog man ska glädjas över de hon ändå gjorde den dagen...(inte leta ursäkter till att de var materialet som lyfte henne och hade hon jätte bra heller vad vet vi om de? fick vi någon chans att värdera de?troliga är att hon hade bra men ingen garati att hon har de bara för att Stina o Kalla har de) hon kan ju haft dåliga skidor någon dag åxå men de hade ingen uppmärksammat om så varit fallet....
20 sek tapp blir de ju heller inte riktigt heller eftersom hon inte var i rygg på Stina ...hon avslutar ju ändå helt i klass den gången med några topp tio åkare i totala tds i de loppet
Men det var som sagt det bästa loppet. 14 med dåliga skidor som bästa lopp hade inte varit mycket att skriva hem om heller. Vi kan nog utgå från att Wikén inte var bortvallad hela touren..
Settlin hade bra lopp, hennes tour som helhet hade en stor svacka(i Oberstdorf) som inte håller och kostade mycket. Men om man är så pass långt nere i totalen rankar jag några bra enskilda lopp som viktigare. Särskilt det i Val Mustair tyckte jag var bra, där hon var aggressiv och ett tag körde för topp6. Även om Toblach var en högre placering.
Rydqvist får en överkorsad geting, hon var av allt att döma inte kry. Illa för henne att inte kunna följa upp det hon byggde upp i La Clusaz, tillbaka på ruta ett.
Nordström gjorde en bra sprint men jag trodde att hon skulle ta för sig mer i masstartsloppen. Inte på Settlins nivå, men iaf en topp20. Hon har en tydlig nivå men saknar de toppar hon ibland visar upp nationellt.