Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Om de förmedlar amerikanska fake news är det väl fortfarande fake news. Jag menar bara att det blir löjligt när media anklagar ryssarna för "brott" de själva har som affärsidé.
Fast nej, Aftonbladet är ett företag som inte har en statlig koppling, med ditt sätt att argumentera så måste vi förbjuda all form av nyhetsmedia eller åtminstone kraftigt begränsa den till att inte få vara kritisk eller skriva om vad den själv vill.
Du jämför äpplen och bananer, den ena är en frukt och den andra är en ört, de som hackade fick order om att göra det, de som spred fejkade nyheter spred det även i syfte för att det skulle nå de amerikanska väljarna, vilket Aftonbladets insändare, debattartiklar och nyhetsartiklar aldrig var menade att göra.
Det är absurt hur man påstår att Aftonbladet aktivt försökte påverka det amerikanska folkets val av en president när det inte finns någon som helst uppbackning för detta påstående, vad vi svenskar läser i vår kvällspress spelar absolut ingen roll för jänkarna eller dixikraterna då dessa inte kan och med största möjlighet inte vill lära sig läsa svenska.
(OBS FÖLJANDE ÄR ENDAST ETT PÅHITTAT EXEMPEL OCH HAR ALDRIG TILL MIN VETSKAP HÄNT)
Det är som att påstå att bara för att en vitrysk tidning skriver hur hemsk Åkesson är och hur han kommer att leda till Sveriges undergång genom att tvinga alla att ha sex med grisar på ryska så betyder det inte att de svenska väljarna kommer att vara intresserade just för att det är ett annat lands nyhetsmedia som skriver om sin åsikt samtidigt som det inte är på vare sig svenska eller engelska vilket i sin del betyder att en extrem majoritet av de svenska väljarna inte förstår vad de skriver om och därmed inte är intresserade av vad de skriver.
(OBS DETTA VAR ENDAST ETT PÅHITTAT EXEMPEL OCH HAR ALDRIG TILL MIN VETSKAP HÄNT)
Däremot om ovanstående exempel hade sket genom att man översatte artikeln till svenska eller engelska samt aktivt försökte få den att framstå som ren och skär fakta och därmed även lyckats få folk att inte rösta på SD utan på något annat parti så är vi uppe på samma nivå som att sprida falska nyheter för att påverka väljarna i ett demokratiskt val.