Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-07, 19:27
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och ingen bryr sig eftersom han bevisligen ljög efter han träffat underrättelsetjänsten.
Han påstod att det inte påverkat valet, och det står klart och tydligt i rapporten att det är inget dom tagit med. Stor lögn alltså att rapporten visar att det inte påverkade valet. Det finns inget sånt med i rapporten. Idioten leker vidare helt enkelt och oron växer. Sverige ser allvaret i vad Putin sysslat med, så här ser vi säkert över säkerheten. RT, Sputnik osv är också hängda i den här rapporten som propaganda troll fabriceringar.
Är detta lögnen du pratar om?

"Intelligence stated very strongly there was absolutely no evidence that hacking affected the election results. Voting machines not touched!"

Får jag fråga om du satt med på mötet i o m att du är så säker på din sak?
2017-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Alla dessa Tweet och dessutom dessa visar en sak:

Det är solklart att Ryssland HAR gjort vad man säger de har gjort, och att Trump inte kommer att säga emot eftersom han sett bevisen.

Uppenbart är det viktigt för Trump att förklara att han INTE vann med hjälp av Ryssland (varför skulle han skriva det om hackningen inte ägt rum enligt honom). Jag håller med; Trumps seger berodde troligen INTE på detta. Det antyds också i att Ryssland skulle respektera USA mer om Trump var president; detta skulle inte hända då.

Här tror jag på honom; Obama har varit oerhört vek som president. Trump skulle troligen ha ett helt annat ljud i skällan om Ryssland gav sig på honom, och det kommer han nog göra klart för Putin.

Men däri ligger också problemet med detta; den amerikanska inrikespolitiken har blivit så infekterad att det påverkar hur man ser på angrepp av främmande makt. Ett angrepp av Ryssland på demokraterna ses som positivt av republikanerna, och jag är säker på att det motsatta också gäller. V

Bevisen visar ju att intrånget inte rörde rösterna vilket jag tror var det viktigaste för Trump.

Men när det kommer till att Ryssarna förstört för demokraterna tror jag Trump skiter totalt i, han vädjade ju till Ryssarna att släppa resten av Clintons mejl i Juli förra året.
2017-01-07, 19:42
Medlem
heiss avatar
Citat:
Alla dessa Tweet och dessutom dessa visar en sak:
Det är solklart att Ryssland HAR gjort vad man säger de har gjort, och att Trump inte kommer att säga emot eftersom han sett bevisen.

Uppenbart är det viktigt för Trump att förklara att han INTE vann med hjälp av Ryssland (varför skulle han skriva det om hackningen inte ägt rum enligt honom).

Men däri ligger också problemet med detta; den amerikanska inrikespolitiken har blivit så infekterad att det påverkar hur man ser på angrepp av främmande makt. Ett angrepp av Ryssland på demokraterna ses som positivt av republikanerna, och jag är säker på att det motsatta också
Låt oss reda ut då, vem har gjort vad? Vem då i Ryssland, eller är det kort och gott allihopa med kopplingar till Kremlin?
Hackningen ägde rum, men som Trump har sagt tidigare kunde det ha varit en överviktig person i New Jersey eller bara somebody, laying in his bed someplace. Frukterna av hacket tystades hursomhelst ner av massmedierna världen runt, de ville istället falskt anklaga och antyda Trump för att vara ett kriminellt perverst vilddjur, eller minns jag fel??
Då sades det rakt ut att han i ensamt sällskap för 20 år sedan på en nattklubb, skulle ha antastat alla dessa lögnaktiga skådespelerskor avbetalda av Washington Post... Det var allvarliga anklagelser riktade mot honom och mot vår demokrati i syfte av att hjälpa crooked-Hillary till seger.
Samma nötter som köpte det då, köper idag Hillarys förklaring: Putins "personal beef" mot Hillary orsakade förlusten, och inte hennes totala frånvaro i rust-belt staterna eller hennes frånvaro av argument eller budskap.

Vänsterns korrupta ryssofobi orsakade henne valet, heed my call.
Senast redigerad av heis 2017-01-07 kl. 19:45.
2017-01-07, 19:43
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Bevisen visar ju att intrånget inte rörde rösterna vilket jag tror var det viktigaste för Trump.

Men när det kommer till att Ryssarna förstört för demokraterna tror jag Trump skiter totalt i, han vädjade ju till Ryssarna att släppa resten av Clintons mejl i Juli förra året.

Jag är rädd för att du har rätt där, och det visar ju det farliga med situationen och exakt det jag diskuterade.

Om republikanerna inte bryr sig när det drabbar deras politiska motståndare, vad hindrar demokraterna från att ta hjälp av Kina nästa gång? Detta kommer skada USA oerhört om man inte visar att detta är fullständigt oacceptabelt.

Trump verkade ytterst defensiv i sina senaste Tweets om Ryssland, och problemet är ju att demokraterna har satt honom i en situation där han inte kan acceptera att Ryssland försökte hjälpa honom för det skulle ge dem rätt i deras kritik; själva grundproblemet är att man inte kan ta itu med detta utan att vika ner sig för Clintonfalangen.

Det är därför Trump kommer agera på ett sätt som riskerar skada USA här om han inte håller tungan rätt i mun; jag hoppas han har rådgivare som kan förklara detta för honom. Om han vill ha en deal med Ryssland så ska han skaffa en sådan, men först måste han visa att USA inte tillåter liknande.
2017-01-07, 19:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Låt oss reda ut då, vem har gjort vad? Vem då i Ryssland, eller är det kort och gott allihopa med kopplingar till Kremlin?
Hackningen ägde rum, men som Trump har sagt tidigare kunde det ha varit en överviktig person i New Jersey eller bara somebody, laying in his bed someplace. :

Nej, det står ganska klart att Trump också anser det var Ryssland efter hans senaste Tweets, och det torde innebära att bevisläget är ganska starkt.
2017-01-07, 19:53
Medlem
heiss avatar
Citat:
Nej, det står ganska klart att Trump också anser det var Ryssland efter hans senaste Tweets, och det torde innebära att bevisläget är ganska starkt.
Detta är mycket bisarrt, för allt vi gör är att självmant delta i paj-kastning och värdelösa gissningar, och bevisläget går från 0 till ganska starkt bara för att man väljer tolka Trumps tweets som... bevis för Rysk koordinerad hacker-attack av PUTIN själv, som Rysslands befolkning har mycket tilltro i.. Det duger inte. Trivs vänstern alltför bekvämt i att vara mitt i träsket, eller vadå? Skamligt, lock em' up.
2017-01-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Ja du visste inte i går vem som mer fått del av hela rapporten utan frågade, och nu tror du att Trumps ord är något man ska lita på? Hahahhaah.. du kan sluta fråga och sätta dig in i saker och ting först.

Det står i ren text, men om det är så att du har svårt att läsa engelska eller text öht så kanske du får fråga om någon kan hjälpa dig.
Idiot, jag frågade vilka utanför Trumps team som skulle få ta del av den klassade foliern.

Tror du på fullt allvar att underrättelstjänst gör detta arbete utan att arbeta med frågan om någon påverkan skett av scenariot?
2017-01-07, 20:31
Medlem
Svärjes avatar
Nazister hyllar Trump. Förvånad?
www.youtube.com/watch?v=1o6-bi3jlxk
2017-01-07, 20:32
Medlem
Vi får nog ge Trump rätt, det var grovt oaktsamt av demokraterna som visst håller på att odla en dolkstötslegend i skammen över sin brakförlust.

Sen är det uppseendeväckande att PK helt och hållet negligerar den kommunistiska lögnpropagandan som fortfarande har stabila fästen på många håll. Tänk bara på DN kultur. Och inte bara där.
Erinrar mig moderatorn på SvD som tog bort en insändare som jag skrivit.
Det var en uppgift från " Herrar och lakejer" skriven av en sovjetisk dissident, Vaxberg, som för övrigt brukade medverka i SvD.

Under andra världskriget så hade Sovjet en bordell i Murmansk för de västerländska sjömännen. När kriget var slut så sattes de stackars hororna på en pråm som sänktes.
Den sanningen om den vänsterpartistiska feminismen fick inte visas! Tydligare än så kan man inte visa hur vänstern styr och ljuger i media.
2017-01-07, 20:37
Medlem
E.Merckxs avatar
Congressen certifierade Donald Trumps vinst igår, så nu är valet över:

Joe Biden SHUTS DOWN Democratic Congresswoman "It is Over". Gets Standing Ovation From GOP 1/6/17

https://www.youtube.com/watch?v=7iNrUDBhl5w

Slutresultatet, som kommer att stå inskrivet i historieböckerna för alltid:

Donald J. Trump (NY) 304 Electoral Votes
Hillary R. Clinton (NY) 227 Electoral Votes
Colin Powell (VA) 3 Electoral Votes
John R. Kasich (OH) 1 Electoral Vote
Faith Spotted Eagle (SD) 1 Electoral Vote
Ron Paul (TX) 1 Electoral Vote
Bernie Sanders (VT) 1 Electoral Vote
2017-01-07, 20:41
Medlem
SvartChilis avatar
Så. Nu ska då Trump försöka bygga den där muren får jag anta. Hur ska han lyckas med det?
Det blir dyrt. Han kan knappast tvinga Mexiko att betala.
2017-01-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Har man förstört för Clinton har man påverkat valet. Det är starkt av ett rysstroll att erkänna det

Ryssarna tvingade ingen att rösta på Trump punkt slut.

The New York Times publicerade Trumps tax returns utan tillstånd. Så demokraterna och vänstern är de sista som ska prata om att påverka val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in