Citat:
Ursprungligen postat av
Tiger-sounds
Man har sett på hans DNA att han mer specifikt kommer från Skandinavien. Det beskrivs ofta bara att han kommer från "Norra Europa". Dagens teknik kan se vilka etniska regioner man härstammar från och finnar, balter och ryssar har ett annat DNA än vi Skandinaver. Därför tror jag inte på Öststatsspåret.
Angående polacken så påstods det att hans fingeravtryck fanns på kniven, dock verkar den enda källan vara Expressen...
Asså, håller ju med dig angående det. Men vad jag menade med rökridå var att just att det inte nödvändigtvis behöver ha varit en balt som bodde där. Om du går igenom sidorna där detta spår framförs så är några användare väldigt aktiva. Den användare som presenterar spåret har fått det i PM av en annan användare, vars namn han inte nämner men som väl inte är så svårt att klura ut om man ser vilka som var aktiva just då. Denna person ger ett väldigt tvetydigt intryck, han är säker på vissa saker och utger sig för att ha insyn i polisutredningen, samtidigt som han några inlägg senare bedyrar att han ingenting vet. Ja, jag tror kanske inte att denna person är inblandad men att han kanske vet eller tror sig veta, och måhända vill styra polisen i fel riktning. Jag är ingen psykolog men man kan tänka att människor som vet om hemligheter har ett behov av att sprida vetskapen och dela med sig av hemligheten, dels för att den är tung att bära på men också för att det blir ett sätt att briljera på, samtidigt som de inte vill riskera att "outa" den de skyddar. Vad blir kontentan, eller vad skulle kunna bli kontentan? Att man säger hemligheten men förkläder den.
Jag är inte alls säker på att det är så, men det skulle kunna vara så. Användaren i fråga kan minst lika gärna ha varit förvirrad eller bara ha trollat, men hans korta men intensiva medverkan i tråden väcker vissa frågetecken.
Vill även betona att det är två olika användare, båda med god lokalkännedom, som talar om en inneboende som inte ska ha varit skriven på adressen. Baltspåret är den ena, den andra talar om en stockholmare, om jag inte minns fel. Jag vet inte om det går att få ihop dessa båda användares stories, jag har åtminstone inte lyckats. Ändå kan det kanske ligga något i att det var en person som var inneboende i området och som enligt uppgift ska ha levt ett undandraget liv, präglat av psykisk instabilitet.