2017-01-06, 22:37
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Oh my gosh you guys...
De där kommentarerna om KillRoom i Pegasus museum var inte uppskattade.

En kille, Ryan, som skrivit om det både på voat och gjort videor på youtube hade kontaktat James Alefantis för ett bra tag sen och bett om en intervju för voat eftersom att CNN inte frågade särskilt många frågor.
Alefantis hade inte återkommit. Men plötsligt efter att grabben gjort en youtube video och en tråd på voat om Killroom så börjar dock hans mobil fyllas av nya SMS - James Alefantis messar killen och ber honom ringa upp - Gäller det intervjun? frågar han förvånat. Ring bara ring. Inom de tio närmaste sekunderna, säger Alefantis.

När han ringer upp så blir han och hela hans familj dödshotad av Alefantis!!!
James A vill att Ryan raderar videon och tar bort tråden och att han ska skylla på "technical difficulties"; typ, du kan hitta på en bra ursäkt, det är ju "your culture".
Detta hände igår.

video:
https://www.youtube.com/watch?v=EZQxYQ49p0U&t=3s

Ryans Pegasus-video raderar han av ren rädsla för att som Alefantis säger, först ska han mördas och sen ska hans döda kropp stämmas på pengar... Och hans mamma och bror och son och flickvän hotas också...

Som tur är finns det folk som har kopierat hans videor och jag har redan postat en i tråden. Fler finns!
Här är en mirror:
https://www.youtube.com/watch?v=0SGk0CTI46I

Två intressanta kommentarer från Alefantis:
Om barn - They've got it all wrong, I don't even like children.
Om rummet - It's just a weird room.
Ooookej...

Har han dokumenterat samtalet? Går det att rekonstruera på något vis? Polisen?

När jag såg filmen du länkade, tänkte jag direkt på att det kunde vara livsfarligt att lägga ut den. Att killen som gjort den visade ansiktet osv. Fy f-n vad obehagligt det här är.

Edit: Nu har jag kollat filmen där Ryan beskriver hotet, och jag tror det är fake. Vore killen dödshotad skulle han inte rekommendera sin sida om Pizzagate och tröjförsäljning på slutet (eller också är han osannolikt enfaldig).
Senast redigerad av Passepartout 2017-01-06 kl. 23:11.
Citera
2017-01-06, 23:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Oh my gosh you guys...
De där kommentarerna om KillRoom i Pegasus museum var inte uppskattade.

En kille, Ryan, som skrivit om det både på voat och gjort videor på youtube hade kontaktat James Alefantis för ett bra tag sen och bett om en intervju för voat eftersom att CNN inte frågade särskilt många frågor.
Alefantis hade inte återkommit. Men plötsligt efter att grabben gjort en youtube video och en tråd på voat om Killroom så börjar dock hans mobil fyllas av nya SMS - James Alefantis messar killen och ber honom ringa upp - Gäller det intervjun? frågar han förvånat. Ring bara ring. Inom de tio närmaste sekunderna, säger Alefantis.

När han ringer upp så blir han och hela hans familj dödshotad av Alefantis!!!
James A vill att Ryan raderar videon och tar bort tråden och att han ska skylla på "technical difficulties"; typ, du kan hitta på en bra ursäkt, det är ju "your culture".
Detta hände igår.

video:

Ryans Pegasus-video raderar han av ren rädsla för att som Alefantis säger, först ska han mördas och sen ska hans döda kropp stämmas på pengar... Och hans mamma och bror och son och flickvän hotas också...

Som tur är finns det folk som har kopierat hans videor och jag har redan postat en i tråden. Fler finns!
Här är en mirror:
https://www.youtube.com/watch?v=0SGk0CTI46I

Två intressanta kommentarer från Alefantis:
Om barn - They've got it all wrong, I don't even like children.
Om rummet - It's just a weird room.
Ooookej...

Först blir han alltså hotad till livet av Alefantris, han själv, hans föräldrar, familj, flickvän - alla ska de dö.. Då tar han ner videon - fullt begripligt!

Det är det som kommer sen som är helt omöjligt att begripa..
En dag senare gör han alltså en video som rimligen bör utsätta honom för exakt samma fara igen?? Är han helt dum i huvudet tänker man då - varför går han inte till polisen istället om dessa hot var på riktigt??
Kan förklaringen ligga i avslutningen på filmen när han försöker kränga "pizzagate"-T-Shirts!!??
Citera
2017-01-06, 23:19
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Först blir han alltså hotad till livet av Alefantris, han själv, hans föräldrar, familj, flickvän - alla ska de dö.. Då tar han ner videon - fullt begripligt!

En dag senare gör han alltså en video som rimligen bör utsätta honom för exakt samma fara igen?? Är han helt dum i huvudet tänker man då - varför går han inte till polisen istället om dessa hot var på riktigt??
Kan förklaringen ligga i avslutningen på filmen när han försöker kränga "pizzagate"-T-Shirts!!??

En förklaring kan vara att han är i chock och sänder ut filmen för att rädda sig och sin familj. Det blir publikt, och om något skulle hända ligger bevisen ute, men det mest sannolika är en skicklig skådespelare; han ser lite väl glad ut på slutet när han gör reklam för tröjorna.

Citera
2017-01-06, 23:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det kan mycket väl vara så som ni säger. Att dödshota någon känns som världens mest korkade grej att göra om man heter James Alefantis.
Skumt dock att (se tidigare video jag postade länk till) de drog bort "builder's permit" bygglovet efter att folk började gräva efter sanningen i Pegasus...

Citat:

Ja kanske, han säger ju själv att hans grejer kommer bli nedtagna pga försäljning... Konstigt.

Han har gjort flera nya videor där han försöker bevisa allting.
Bl a denna men jag vet inte vad den förklarar.
https://www.youtube.com/watch?v=RqMMm52CWxE

Listningen för Smith Steel raderades från Pajama Factory efter att videon gjordes om killroom.
Varför, om man har rent mjöl i påsen?
Joe smith/Wills/corbin' s brors instagram jblairsmith har också tagits ner.
Kanske inte lika konstigt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-01-06 kl. 23:53.
Citera
2017-01-06, 23:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
En förklaring kan vara att han är i chock och sänder ut filmen för att rädda sig och sin familj. Det blir publikt, och om något skulle hända ligger bevisen ute, men det mest sannolika är en skicklig skådespelare; han ser lite väl glad ut på slutet när han gör reklam för tröjorna.

Kanske - mer konstigt dock.
När de skickade SMS'en till varandra står det att klockan är 12:55 PM (det är alltså fem i ett på dagen) ändå skriver Alefantis både "so go to sleep" och "night!"...

Visst kan det vara Alefantis som verkligen har ruttnat på det som händer runtomkring honom, eller så kan det ju vara helt fake, eller en kombination (äkta SMS men överdrifter angående vad som sades i telefon.)
Citera
2017-01-07, 00:09
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
När de skickade SMS'en till varandra står det att klockan är 12:55 PM (det är alltså fem i ett på dagen) ändå skriver Alefantis både "so go to sleep" och "night!"...

Visst kan det vara Alefantis som verkligen har ruttnat på det som händer runtomkring honom, eller så kan det ju vara helt fake, eller en kombination (äkta SMS men överdrifter angående vad som sades i telefon.)

Hade inte slutet varit så konstigt skulle filmen haft en helt annan trovärdighet. Här är en som analyserat den, Jesse Spots, (som säger sig inte tro på Pizzagate); han tolkar det som att sms-konversationen kan vara med en annan närstående till Ryan O'Neil, men att den också tyder på ett reellt hot. Spots undviker tyvärr att tolka slutet.
https://www.youtube.com/watch?v=JFCmPY5DCJw
Senast redigerad av Passepartout 2017-01-07 kl. 00:12.
Citera
2017-01-07, 02:40
Medlem
Klartos avatar
Citat:

Fast det där är väl klockan när han har screenshottat konversationen och inte klockan när sms:en har skickats?
Citera
2017-01-07, 03:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarto
Fast det där är väl klockan när han har screenshottat konversationen och inte klockan när sms:en har skickats?

Ge mig ett timestamp i videon där denna "klocka" visas, och jag kan förhoppningsvis ge er ett approximerat vittnesmål av vad denna klocka handlar om. Personligen orkar jag inte rota igenom 18 minuter äckelyoutube för att finna detta. Gimme a TimeStamp!
Citera
2017-01-07, 10:12
Medlem
Överliggarens avatar
Okej, har inte lusläst tråden för att se om det har tagits upp, men vad är det som säger att "pizzakoden" är en pedofilkod överhuvudtaget? Vem kom upp med denna idé och vad är källan?

Om inte detta på något vis kan fastslås så innehåller ju "Pizzagate" ingenting.

Har letat, men inte hittat något förutom listningar av termerna.
Senast redigerad av Överliggaren 2017-01-07 kl. 10:16.
Citera
2017-01-07, 10:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Okej, har inte lusläst tråden för att se om det har tagits upp, men vad är det som säger att "pizzakoden" är en pedofilkod överhuvudtaget? Vem kom upp med denna idé och vad är källan?

Om inte detta på något vis kan fastslås så innehåller ju "Pizzagate" ingenting.

Har letat, men inte hittat något förutom listningar av termerna.
  • En 4chan användare hittade på koden, källa 4chan (jag har länkat en skärmdumpsbild i ngt inlägg)
  • det finns inget som säger att den stämmer, troligast är det trolleri hela skiten
  • det enda vedertagna begreppet är cheese pizza och det förekommer inte öht i podesta-emails
  • Vad pizzagate innehåller ÄR just läckta emails från ett gmail med password "p@ssw0rd" och spridda IG-konton som knyter samman involverade människor.
Citera
2017-01-07, 11:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ge mig ett timestamp i videon där denna "klocka" visas, och jag kan förhoppningsvis ge er ett approximerat vittnesmål av vad denna klocka handlar om. Personligen orkar jag inte rota igenom 18 minuter äckelyoutube för att finna detta. Gimme a TimeStamp!
Mellan 1.35 - 4.20 ca i videon så är klockan på hans mobiltelefon 12.45 pm
Det visar inte vad klockan var vid sms:andet.
Citera
2017-01-07, 11:19
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
  • En 4chan användare hittade på koden, källa 4chan (jag har länkat en skärmdumpsbild i ngt inlägg)
  • det finns inget som säger att den stämmer, troligast är det trolleri hela skiten
  • det enda vedertagna begreppet är cheese pizza och det förekommer inte öht i podesta-emails
  • Vad pizzagate innehåller ÄR just läckta emails från ett gmail med password "p@ssw0rd" och spridda IG-konton som knyter samman involverade människor.

Okej, tack! "Roade" mig igår med att faktiskt läsa igenom Wikileaks-mejlen enligt sökorden "pizza" och "pasta". Då en del formuleringar är besynnerliga hittade jag åtminstone ett exempel på där "Pizzagate"-tolkningar helt enkelt hade missförstått ett utbyte om vanlig italiensk matlagning. Här framstod John Podesta mest bara som en typisk PK-hipsteraktig matlagningsbög, faktiskt.

Vad Alefantis beträffar så kan han mycket väl vara en homopeddobög av obehaglig sort, av den där överspända typen som gillar progg och äckelkonst. Det bevisar dock inte en pedofil anknytning till kompisen John Podesta, rituell barnmisshandel m.m., lika lite som äckelkonsten hos Tony Podesta i sig bevisar något.

Vad som krävs är att "kodorden" verkligen är kodord för det de anses stå för. Annars finns det inget case. Allt faller i så fall bara ihop i enskildheter som inte i sig är brottsliga.
Senast redigerad av Överliggaren 2017-01-07 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in