2017-01-06, 13:53
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
=rotebro-conny|59512828]Det var till stora delar socialdemokraterna som skapade det samhället och som nationalisterna nu drömmer sig tillbaka till så självklart är S också bäst på att återskapa det.
Absolut.
Socialdemokraterna skapade samhället vi har idag.
Citat:
Hade högern regerat under alla dessa hundra år hade många av dagens akademiker fortfarande gått runt med en potatishacka, bugat för patron och bott i ett statartorp.
Går inte att bemöta det här då det är Astrid Lindgren, bröderna Grimm och Tolkiens domäner.

Citat:
Ja till stor del, det gick alldeles utmärkt uppenbarligen att på åtta år rasera stora delar av det som tog 70 år att bygga upp.
Man ändrade på mycket ja.
"Rasera" är ett uttryck man använder sig av om det man tycker fanns först var bra.
Jag tycker inte det var bra, och jag tycker inte det Alliansen var något vidare heller.

För mig är Moderaterna Sossar light, och det rör mig inte i ryggen när moderater och sossar står dagarna innan valet och utmålar sina alternativ som STORA skillnader.

"-OOOOOh, vi vill ha ett skattetryck på 43%, då bevarar vi välfärdsstaten, allt åt alla, och inte som Borgarna som med sina 42% bara ser till dom rika!! Klasskamp! Hemglass!"

"-OOOOOh, vi vill sänka skatten till 42%, vi vill också få det att låta lika bra, så vi vill få fram att alla har det lika bra eller bättre om vi sänker skatten!"

"70 år att bygga upp"..jaja.
Glad för din skull att du var nöjd där.

Citat:
Tycker du själv att Sverige gick åt rätt håll under alliansens tid är det väl bara du ger sd-moderaterna förtroendet att slutföra projektet.

Se ovan.
Citera
2017-01-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Får jag fråga hur det kan komma sig att det inte finns några akademiker som går runt med potatishacka och bugar för patron i vår omvärld trots att det enbart är i Sverige som det Svenska socialdemokratiska partiet fört sin politik?

Svaret är att det du skriver är skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Så du är alltså nöjd med regeringens politik och med hur samhället utvecklas?

Då behöver du ju bara luta dig tillbaka i soffan och invänta socialdemokraternas majoritets-seger i det kommande riksdagsvalet!

Grattis!

Dom har ett knepigt läge, mycket emot sig och en rejäl uppförsbacke men jag hör dagligen små små pusselbitar som tillsammans och på sikt kommer kunna ge oss tillbaka något som påminner om det Sverige vi är vana vid.

Beklagligt att inte ens Sverigevännerna kan ge dom sitt stöd när dom i vissa delar kör deras politik rakt av.

Det är som om dom hatar S mer än dom älskar det här landet.

Jag undrar om det inte är en hel del gammelmoderater som sitter här inne och som när lösningar på blatteproblematiken presenteras går över till att kicka igång sitt gamla traditionella sosse-hat.
Citera
2017-01-06, 14:03
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jag har avsagt mig lojaliteten till den svenska staten sedan staten satsade 100% på massinvandring från tredje världen, och inte oss medborgare som bor och verkar här. Det är svårt att ens betala en enda krona i skatt!
Citera
2017-01-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Att skylla på "högern" eller "vänstern"...idag! 2017!
Det är ren och skär idioti. Alla politiker har i stort sett sålt ut landet och brutit samhällskontraktet.
.
.

Är inte det där med vh-polarisering något av massmedias och sjuklöverns paradgren?

De vill att ALLT ska handla om vänster-höger.
Och ev nykomlingar ska också placeras in på denna idiotskala.
Jag är sedan flera år sååå trött på denna sandlådelek som ALDRIG kan leda fram till en stabil regering som ser till samhällets väl i dess helhet.

Högern - allt ska säljas ut till privata intressen för en spottstyver.
Vänstern - vård skola o omsorg ska ske utan konkurrens i statlig/kommunal regi och det finns inget övre tak för skatterna.

När SD växte sig allt starkare hoppades jag på att detta parti kanske kan finna en balans mellan klassisk vh-politik och använda sunt förnuft mer än ideologi. Det vore trevligt om de fick en mandatperiod i regeringen. Jag menar, hur skulle det kunna bli sämre än regering Reinfeldt eller regering Löfven...
Citera
2017-01-06, 14:07
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Det är ren och skär idioti. Alla politiker har i stort sett sålt ut landet och brutit samhällskontraktet.

Det här har pågått sedan 60-talet för att eskalera för varje år och har nu nått rena galenskaper.

Reinfeldt stängde affären så att säga, han avslutade jobbet med uppehållstillstånd för alla syrier och allt annat han gjorde.
Men han och hans parti är inte ensamt ansvariga.
Reinfeldt satte sista spiken i kistan på Moder Svea.

Det är politikernas fel, alla politiker, som en enda stor massa, som ett enda stort köttberg som måste bort.

Skillnaden det du kallar höger och vänster är dessutom i ankdammen Sverige extremt liten.

Fel fel fel!!
Reinfeldt beslutade inte om fri PUT för alla Syrier. Det gjorde Migrationsverket på egen hand som en fristående myndighet. I Sverige har vi en ganska unik tudelning mellan politiken och förvaltningen, vilket bland annat innebär att ministerstyre är förbjudet. Läs gärna på mer här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5634316

http://www.statskontoret.se/globalassets/publikationer/2000/200020a.pdf

Med vänlig hälsning,
Läraren
Citera
2017-01-06, 14:08
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Dom har ett knepigt läge, mycket emot sig och en rejäl uppförsbacke

Hur kan ett parti som enligt dig dagligen levererar åtgärder i exakt rätt riktning ha hamnat i denna situation? Den enda lösningen måste ju vara att folk har blivit dumma i huvudet, för politiken kan det väl inte vara något fel på?

Det största problemet för partiet är att det knappt finns någon arbetarklass kvar att vända sig till med högst daterad 1900-talsideologi.

Vad kommer att hända när de generationer som röstar som sina föräldrar dör ut/hamnar på dysfunktionell åldringsvård och därför slutar att rösta på S?
Bör vi införa gode män som genomför S-röstning "för allas bästa"?
Citera
2017-01-06, 14:29
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Men snälla rara, när fan ska folk förstå att SD är kontrollerad opposition?! Det blir INGEN skillnad med dom idioterna vid rodret, tvärt om. Citera gärna detta inlägg om fyra år när alla undrar vad fan som hände..
Klart som fan att det blir skillnad. Varför tror du att Sjuklövern inte tar i SD med tång? Jo, för att de anses vara alldeles för disruptiva eftersom de inte anammat kulturmarxismen, vilket alla andra gjorde 1975 (utan folkomröstning).

Bara för att SD inte är perfekta behöver de inte vara lika värdelösa som 7k. När SD etablerat sig kan de bana väg för nya partier som är mer i din smak.

Citat:
SD är kontrollerad opposition.
Kristendom är en jävla ökenreligion, EXAKT som Islam. Den hör inte hemma här.
Detta landet, tillsammans med resten av Norden, har varit påväg nedför i över 1000 år, Internet fick det hela och accelerera. Alldeles för enkelt och ta reda på fakta idag, om man verkligen vill...
Hur kom vi in på kristendomen?
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-01-06 kl. 14:34.
Citera
2017-01-06, 14:38
Medlem
Blingons avatar
Ett fantastiskt välskrivet inlägg, och många intressanta kommentarer.

Huvudfrågan är: "Hur kan jag bryta det imaginära samhällskontraktet, från min sida?"

Så här har jag personligen resonerat och agerat:

Staten är bara intresserad av en sak: Skatt via pengar. Om de tryckta papperslapparna och digitalpengarna i sig själv hade något värde, hade de lika gärna kunnat trycka upp dem i lämplig mängd och själva dela ut till alla myndigheter och institutioner direkt, utan omvägar.

Men som vilken underbegåvad treåring som helst förstår, så är ju så inte fallet, utan monopolpengarna måste ut i samhället, omvandlas till gratis arbete av medborgarna för ännu fler värdelösa papperslappar, och sedan tillbaka in i systemet igen, via något som kallas skatt. Staten skiter igentligen i papperslapparna, det är det sekundära gratisarbetet de vill åt. Vi hade lika gärna kunnat arbeta för grankottar. Solklart.

Man måste alltså minimera slaveriet och gratisarbetet åt staten, och minimera användandet av pengar. Det är där som DET SLÅR HÅRDAST och svider mest.

Staten är som en heroinist efter suget på sina jävla papperslappar, det är det som de vill ha. De är inte intresserad av att sätta dig i fängelse eller något annat straff. Det är därför de hellre dömer "statens fiender" till böter, och de som de dömer hårdast är de som är potentiella skattebetalare.

Varför tror ni att stenkastande utfattiga våldtäktsmän i förorten kommer undan? Det är ju självklart, de har inget som staten vill ha! Varför tror ni mellanchefen på företag X får 40 dagsböter och ett års indraget körkort för att han inte skrapat rutorna på bilen? Jo, han skall lära sig att hålla sig på mattan, sättas på plats och bli rädd, så att han betalar sin skatt. Var alltså laglydig där det egentligen inte spelar någon roll. Varje böter är en ny statlig heroinfix. Bryt mot lagen när staten inte ser och det gynnar dig själv.

Precis som har berörts tidigare i tråden, så gäller det att lära av våra nysvenskar: Maximera samhällsuttaget omedelbart och minimera din egen insats, för den får du aldrig tillbaka. MEN du måste också bygga upp ett, som jag kallar det, eget privat parallellsamhälle, eller community.

Du måste alltså växla över till detta. Detta är något som nysvensken har med sig i blodet: Där är familjen det primära samhället. För oss är familjen sekundär. Därför kommer de också att stå starkare än oss när samhället havererar. Där ser jag den stora faran just nu, det är inte idioter som kastar sten på brandkåren, det är att de redan har en parallell uppbyggd samhällsorganisation, färdig och klar.

Alltså, skifta över din lojalitet från det statliga samhället, till de i din omedelbara omgivning. Lägg mer fokus på din familj, dina vänner och grannars väl och ve. Bygg upp ditt eget välfärdssystem.

Skaffa saker som staten ALDRIG vill ha. Staten vill ha pengar. Staten vill inte ha din gamla S80, eller din sunkiga hyreslägen, dina Snap-On-verktyg eller din vältränade jakthund som är värd hundratusentals kronor. Inte så länge de inte går att lösa in mot pengar.

Varför tror ni guld är statens största fiende? Jo, det går inte kontrollera. Det kan grävas ner och behöver inte bytas in senast september 2017 för att det är nya glada porträtt på papperslapparna. Måste du använda pengar? Gör som större delen av världen: Välj en annan valuta. USD, EUR fungera i Mongoliet, Afghanistan och Somalia. Varför skulle det inte fungera här? Staten är livrädd för att vi slutar använda de svenska papperslapparna.

Så, hur kan man då leva rent praktiskt?

Det du måste göra är att rent mentalt ställa om ditt tänkande och alltid i alla lägen fråga dig: "Hur kan jag motverka statens mål att förinta mitt land, med det jag nu tänker göra?" Det blir som en light-variant av norska motståndsrörelsen under kriget, med ett land som styrdes av Quisling.

Naturligtvis, jobba svart så mycket som möjligt, men inte för mycket så att du får ögonen på dig, utan precis lagom. Det här kriget kommer att ta tid. Något som är trevligt, är att registrera företag för att maximera statsuttaget, slippa moms och öka andelen avdrag. Jordbruksfastighet är strålande. Gör inget om det går minus, momsen är avdragsgill ändå. Än så länge...

Att säga upp sin TV-licens är naturligtvis ett självklart val. Sluta köpa propagandamedia på papper eller klicka på digitalmedia. Sluta röka likaså (eller bara köpa smuggel). Jag själv valde att också sluta handla på Systembolaget. Det var alltså ett helt politiskt beslut!!

Från att tyckt att det var trist att inte köpa en flaska vin, har det gått så långt att jag ler när jag går förbi bolaget, eftersom jag vet med mig att staten inte kommer få en krona. Smuggel från Tyskland? Helt ok.

Sjukvården. Ett kapitel för sig. Vi som är långvariga patienter och därmed har lång erfarenhet av eländet har sett hur systemet kraftigt försämrats under de sista åren. Det är bara att se vart tangenten pekar. Min uppskattning är att om tio år kommer du bara få vård för akuta livshotande skador, inget annat. Men det kan du få även vilket valfritt U-land som helst. Inte ens i USA blir du utslängd med brutet ben om du inte kan betala.

Mitt råd är att maximera ditt vårdutnyttjande NU. Arbeta förebyggande, sköt din hälsa. Verka sämre än du är, när du är hos läkaren så att du får dubbel dos mediciner och kan bygga upp dina medicinförråd och lägga på hög. De kommer vara högvaluta när högkostnadsskyddet höjs till 15000 kr.

Självhushåll. Naturligtvis. För att minska statens beroende av cirkulerande papperslappar, försök att i mesta mån fixa allt själv. Reparera bilen, byt tjänster med grannar (=lokalt samhällssbyggande), odla så mycket du kan, lär dig jaga och fiska. Tjuvjaga. Staten skiter fullständigt djuren, det är pengarna genom avgifter, licenspengar, fällavgifter, jaktkort och jaktbrottsböter som de vill åt.

Sparande. Spara i vettiga saker som har ett värde för DIG och inte för staten. En gammal traktor? Splitter ny vedspis? Okänd jaktstuga på utskiftet i skogen?

Vafan, börjar du bli gammal, handikappanpassa ditt hus redan i förväg? Kommer du bli av med körkorter pga. ålder? Bygg redan upp ett skyddsnät med någon lokal syrisk förmåga som kan köra dig till ICA och köpa mjölk. För någon hemtjänst eller färdtjänst kommer du inte att få. Aldrig i helvete jag skulle spara i en pensionförsäkring, inte ens privat, som staten med ett penndrag kan konfiskera. Antingen genom rent beslag, eller genom inflation.

Fullständigt minimera din kontakt med staten. Försök i första hand hitta alternativa vägar. Se dem som de Ebola-smittade politikerparasiter som de är. Sky dem som pesten. De är inte dina vänner. De är dina fiender.

Slå där det slår som hårdast: Skattepengar i alla dess former, framför allt moms.
Citera
2017-01-06, 15:01
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Det här har pågått sedan 60-talet för att eskalera för varje år och har nu nått rena galenskaper.

Reinfeldt stängde affären så att säga, han avslutade jobbet med uppehållstillstånd för alla syrier och allt annat han gjorde.
Men han och hans parti är inte ensamt ansvariga.
Reinfeldt satte sista spiken i kistan på Moder Svea.

Det är politikernas fel, alla politiker, som en enda stor massa, som ett enda stort köttberg som måste bort.

Skillnaden det du kallar höger och vänster är dessutom i ankdammen Sverige extremt liten.

Absolut är det så. De som troget stödjer sin traditionella höger- eller vänsterallians är verkligen nyttiga idioter. De borde ägna all sin tid att försöka reformera sina egna partier istället för att försöka värva röster åt dem utan att de reformeras.
Citera
2017-01-06, 15:14
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Fel fel fel!!
Reinfeldt beslutade inte om fri PUT för alla Syrier. Det gjorde Migrationsverket på egen hand som en fristående myndighet. I Sverige har vi en ganska unik tudelning mellan politiken och förvaltningen, vilket bland annat innebär att ministerstyre är förbjudet. Läs gärna på mer här:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5634316

http://www.statskontoret.se/globalassets/publikationer/2000/200020a.pdf

Med vänlig hälsning,
Läraren

Du har vid första anblick rätt:

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/automatiska-permanenta-uppehallstillstand-for_H11013
"Den 2 september fick Sverige beskedet att en icke vald tjänsteman på Migrationsverket beslutat att alla syrier som söker asyl ska få bifall och dessutom att uppehållstillstånden ska vara permanenta."

Om din teori stämmer, vilket Ted Ekeroth verkar också vara inne på 2013.

Så innebär det att Anders Danielsson på Migrationsverket var ensamt ansvarig för att till slut rycka ur slangarna på det då redan halvdöda Sverige:
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2016/2016-09-16-Anders-Danielsson-gar-vidare-till-nytt-uppdrag.html

Varför motsatte sig inte Tobias Billström Migrationsverkets beslut utan fullt backade upp det?

Det är självklart att Anders Danielsson fick instruktioner från Reinfeldt och gänget.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-01-06 kl. 16:09.
Citera
2017-01-06, 15:19
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Är inte det där med vh-polarisering något av massmedias och sjuklöverns paradgren?

De vill att ALLT ska handla om vänster-höger.
Och ev nykomlingar ska också placeras in på denna idiotskala.
Jag är sedan flera år sååå trött på denna sandlådelek som ALDRIG kan leda fram till en stabil regering som ser till samhällets väl i dess helhet.

Högern - allt ska säljas ut till privata intressen för en spottstyver.
Vänstern - vård skola o omsorg ska ske utan konkurrens i statlig/kommunal regi och det finns inget övre tak för skatterna.

När SD växte sig allt starkare hoppades jag på att detta parti kanske kan finna en balans mellan klassisk vh-politik och använda sunt förnuft mer än ideologi. Det vore trevligt om de fick en mandatperiod i regeringen. Jag menar, hur skulle det kunna bli sämre än regering Reinfeldt eller regering Löfven...

Stämmer! Parlamentarisk demokrati samt den falska vänstern och högern skalan är bara en rökridå och så varit de senaste 100 åren sedan allmän rösträtt inbördes.
Det har varit ett sätt för några få, politiker, banker och industrimagnater att tillskansa otrolig makt på bekostnad av folket, som tror att de röstar på två ideologier och att de, folket, har någon makt.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-01-06 kl. 16:08.
Citera
2017-01-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Det har aldrig funnits något samhällskontrakt.

Det har bara funnits en massa blåsta idioter som gav bort sina pengar och barns framtid till tjuvar som Mona Sahlin mot fagra löften.
På tal om Mona Sahlin ja. Hur är det med samhällskontraktet contra rättsstaten! I maj månad förra året började åklagare titta på Sahlinskans senaste svindleribedrägerier. Inget har hänt - men det är klart - en sosse bör och ska inte åtalas. Så hur ska Sahlin slippa undan detta? Om det tvistar nu de rättslärde. Det är länge sedan samhällskontraktet bröts av lagvrängarna. Lagar tillämpas och följs inte och om de mot förmodan följs så gäller lagen bara svenskar undantagandes politikeradeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in