Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-06, 14:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Som sagt Trump kommer ha en ganska tuff dag idag vilket kommer vara hans första misstag president elect. Ganska allvarligt och pinsamt misstag att prata innan han fått rapporter om något.

Så Trump försöker rädda upp det som går på twitter just nu.

Genom att såga Arnold i the Apprentice

Trumpen är verkligen ballistic idag, jag blir nästan sugen på att poppa mig en skål popcorn.
2017-01-06, 14:12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det finns skäl att anta att det media rapporterar nu om den 'intel report' som ska behandla 'Russia's involvement in the hacking' är korrekt. Nämligen det skälet att det som rapporteras är så ytterligt vagt och rentutav motsägelsefullt och korkat.

Hade man varit mer säkra på sin sak så hade ryktena varit mycket tydligare. Nu låter de som ett skämt, och då kan man utgå från att de inte är propaganda utan ganska trovärdigt.

Alltså, för att sammanfatta det komiska som CNN m.fl rapporterar:
- Julian Assange ljuger om att han inte fick informationen från rysk underrättelsetjänst, eftersom han .. inte fick den från rysk underrättelsetjänst, då de använde sig av 'go-betweens'
- Bevisen har ingen 'smoking gun' utan är en slutsats baserad på en rad indicier, av vilken den enda som rapporteras är att det existerar "Russian officials" som var glada över att Trump vann.

Betyder det att Assange har rätt, och att Trump har rätt i att tro honom och vara skeptisk om den ryska inblandningen? Nja, det kan ju också vara att pressen är medvetet duperad med dessa skämtsamheter, och att den verkliga rapporten vi snart får se har tydliga bevis.

Alltså att Biden har rätt:
"Vice President Joe Biden said in an interview with PBS NewsHour that an unclassified version of an intel report provided to him will be released "very shortly" and will "lay out in bold print what" the US knows about the hacking."

Om Biden har rätt och det är uppenbart att Julian Assange samarbetar medvetet med ryssarna, så är vi många som kommer att upphöra med vårt stöd för Wikileaks. Men jag tvivlar än så länge.

Oavsett utgången så visar hela denna konflikt vilket bra sinne Donald Trump har för riskfylld taktik som kan ge mycket stora vinster. Men en duktig taktiker kan vara en usel strateg.
Senast redigerad av BaalZeBub 2017-01-06 kl. 14:14.
2017-01-06, 14:13
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Woolsey säger just nu på TV att han inte haft något med Trump att göra på 2 månader, att att det är media som ljuger att han står Trump nära.

#Fakenews

Men, men, men, dom sa ju på förhören igår att det bara var Ryssland som ägnade sig åt fake news och hacking.
2017-01-06, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Vi kan bevittna en statskupp.
Trumps ställning skall undermineras så att han hindras eller inte kan tillträda som president.

Vet inte om jag skulle vilja gå så långt. De flesta i USA är skitless på debattklimatet. Till den grad att de knappt bryr sig om han nu sitter kvar, trots att de röstade emot honom.

Libtards är så otroligt kränkta att de i princip gör vad som för att få sina små röster hörda. Patetiska människor.

Celebrities Call for ‘Month of Resistance’ to Fight ‘Fascist’ Trump
http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/01/05/celebrities-call-month-resistance-fight-fascist-trump/

Chelsea Handler to Lead Anti-Trump ‘Women’s March’ at Sundance Film Fest
http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/01/05/chelsea-handler-lead-anti-trump-womens-march-sundance-film-fest/

You lost the election. Get over it!
2017-01-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det finns skäl att anta att det media rapporterar nu om den 'intel report' som ska behandla 'Russia's involvement in the hacking' är korrekt. Nämligen det skälet att det som rapporteras är så ytterligt vagt och rentutav motsägelsefullt och korkat.

Hade man varit mer säkra på sin sak så hade ryktena varit mycket tydligare. Nu låter de som ett skämt, och då kan man utgå från att de inte är propaganda utan ganska trovärdigt.

Alltså, för att sammanfatta det komiska som CNN m.fl rapporterar:
- Julian Assange ljuger om att han inte fick informationen från rysk underrättelsetjänst, eftersom han .. inte fick den från rysk underrättelsetjänst, då de använde sig av 'go-betweens'
- Bevisen har ingen 'smoking gun' utan är en slutsats baserad på en rad indicier, av vilken den enda som rapporteras är att det existerar "Russian officials" som var glada över att Trump vann.

Betyder det att Assange har rätt, och att Trump har rätt i att tro honom och vara skeptisk om den ryska inblandningen? Nja, det kan ju också vara att pressen är medvetet duperad med dessa skämtsamheter, och att den verkliga rapporten vi snart får se har tydliga bevis.

Alltså att Biden har rätt:
"Vice President Joe Biden said in an interview with PBS NewsHour that an unclassified version of an intel report provided to him will be released "very shortly" and will "lay out in bold print what" the US knows about the hacking."

Om Biden har rätt och det är uppenbart att Julian Assange samarbetar medvetet med ryssarna, så är vi många som kommer att upphöra med vårt stöd för Wikileaks. Men jag tvivlar än så länge.

Oavsett utgången så visar hela denna konflikt vilket bra sinne Donald Trump har för riskfylld taktik som kan ge mycket stora vinster. Men en duktig taktiker kan vara en usel strateg.

Varför det?
Det intressanta är ju om det är sanna dokument som släpps väl?

Sen tror jag på teorin att man har en indicie kedja som pekar mot Ryssland. Men antagligen kan man sätta indicie kedjan och byta ut Ryssland till Kina lika gärna. Det finns ingen teknisk bevisning.
2017-01-06, 14:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jagarbara skrev

Varför det?

Sen tror jag på teorin att man har en indicie kedja som pekar mot Ryssland. Men antagligen kan man sätta indicie kedjan och byta ut Ryssland till Kina lika gärna. Det finns ingen teknisk bevisning.

Om dom har teknisk bevisning så kommer Libtardens att kräva begränsningar av nätet. Det var ju så tydligt att dom lobbade för det igår under förhören.
2017-01-06, 14:31
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Varför det?

Den ev. bevisning som finns är inget du eller jag någonsin kommer få reda på. Tack vare Trumps "transparens" på twitter verkar folk tro att de plötsligt har full insyn i Amerikansk underrättelsetjänst.

I dag har Trump möte med den högsta säkerhetstjänsten i ryssland-frågan. Smet trump ut på en toalettpaus för att tweeta lite skit om Arnold Schwarzenegger? Jag förstår verkligen inte hur han fungerar, han ska bli president om 2 veckor FFS. Hur känns det för de han jobbar med, när de förstår att hans hjärna är någon annanstans, när han sätter sig med chefen för FBI och CIA som ser att han precis har tweetat om nån jävla TV-show.
2017-01-06, 14:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Varför det?

Problemet är att om det visar sig att informationen har kommit från ryssen är inte om den är sann eller inte utan att wikileaks faktiskt är en risk av att vara en springhund åt olika statsmakter som vill aktivt påverka demokratiska val osv. Sedan så kan det även ses som att vi inte heller kan veta om wikileaks sitter på information som de aktivt väljer att inte dela med sig för att det inte gynnar deras egna agenda.

Det finns helt enkelt för många negativa aspekter för att se mellan fingrarna kring en organisation som ljuger om vart de får sin information.

Däremot om det bevisas att de genuint inte har fått informationen utav ryssarna utan av en källa som har fått det av en annan källa som i sin tur kan ha fått det av ryssarna eller liknande så är det en helt annan femma då de inte nödvändigtvis har lurats till att vara en springhund eller rent av är en sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Om dom har teknisk bevisning så kommer Libtardens att kräva begränsningar av nätet. Det var ju så tydligt att dom lobbade för det igår under förhören.

De jag har sett vilja strypa nätet är de hårdkonservativa och extrem PK, även Trump har pratat om att man bör begränsa nätet, trodde du var för det med tanke på din idol?
2017-01-06, 14:42
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

De jag har sett vilja strypa nätet är de hårdkonservativa och extrem PK, även Trump har pratat om att man bör begränsa nätet, trodde du var för det med tanke på din idol?

Lika efterbliven som vanligt. Det var tack vare nätet som Donald Trump vann valet. Hade MSM fått styra så hade Häxan vunnit.

Dom begränsningar som Donald Trump har talat om är i samband med att hindra muslimska terrorgrupper att rekrytera genom nätet.
2017-01-06, 14:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ja det lär bli en great jävla show, en mormonsk kör, en 16-årig idol-vinnare och några dansare från New York. Uppesittarkväll!
HAHAHAHAHA: Så roligt med bitterheten som bara osar. Men väldiggt kul skrivet. Gillar sarkasmen. Han kommer nog få fram en grym show när det väl är dags.
2017-01-06, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Den ev. bevisning som finns är inget du eller jag någonsin kommer få reda på. Tack vare Trumps "transparens" på twitter verkar folk tro att de plötsligt har full insyn i Amerikansk underrättelsetjänst.

I dag har Trump möte med den högsta säkerhetstjänsten i ryssland-frågan. Smet trump ut på en toalettpaus för att tweeta lite skit om Arnold Schwarzenegger? Jag förstår verkligen inte hur han fungerar, han ska bli president om 2 veckor FFS. Hur känns det för de han jobbar med, när de förstår att hans hjärna är någon annanstans, när han sätter sig med chefen för FBI och CIA som ser att han precis har tweetat om nån jävla TV-show.

Hur skulle de se det? Menar du att de själva kollar Twitter medans de....
2017-01-06, 14:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Japan är oroliga nu efter Donald Trumps twitter om Toyota.

"Japanese government officials pushed back against Donald Trump’s criticism of Toyota as the attack on the country’s most powerful corporate name sent shockwaves across Japan Inc."

https://www.ft.com/content/06e7fc2c-d3dc-11e6-9341-7393bb2e1b51

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in