2017-01-06, 09:18
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pata79
Polis tillkallades nästan direkt, killen kommer in med handen nedstoppad i en väska (damväska enligt mig) och personalen trodde han döljde ett vapen i väskan... kan lova er att personalen, varenda en på varje avdelning ända upp till BB visste om detta direkt när de gick på sina pass fredagen.... en sådan händelse stoppar pressarna i lilla Hudik.... polis tillkallades och han vart bevakad under nästan hela tiden...

Det här har jag inte läst om tidigare, att personalen trodde han bar vapen och att polis tillkallades? Eller är det spekulation från din sida?
Citera
2017-01-06, 09:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x&y
vad gäller dna så får man snabbt ett muntligt besked vid träff medans man får invänta det skriftliga så Sammens vet givetvis.
I artikeln säger advokaten att det inte har kommit in något skriftligt analyssvar. Om det har kommit in muntligt positivt analyssvar hade sannolikt åklagare Glappkäft sin vana trogen basunerat ut det.
Citera
2017-01-06, 09:56
Medlem
matedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I artikeln säger advokaten att det inte har kommit in något skriftligt analyssvar. Om det har kommit in muntligt positivt analyssvar hade sannolikt åklagare Glappkäft sin vana trogen basunerat ut det.

Förlåt, men du är bara tröttsam när du hela tiden kallar åklagaren för Glappkäft. Lägg ner!
Han sitter inne med information som du INTE har och har säkerligen koll på vad han kan säga eller ej.
Citera
2017-01-06, 10:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Polis tillkallades nästan direkt, killen kommer in med handen nedstoppad i en väska (damväska enligt mig) och personalen trodde han döljde ett vapen i väskan... kan lova er att personalen, varenda en på varje avdelning ända upp till BB visste om detta direkt när de gick på sina pass fredagen.... en sådan händelse stoppar pressarna i lilla Hudik.... polis tillkallades och han vart bevakad under nästan hela tiden...

Jag kan föreställa mig något sådant ungefär.
Citera
2017-01-06, 10:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Det här har jag inte läst om tidigare, att personalen trodde han bar vapen och att polis tillkallades? Eller är det spekulation från din sida?

Varför skulle just sjukhuspersonalen vara totalt ignorant om vad som hänt och inte tro att han kan vara farlig och beväpnad när polis har gått ut i riksmedia redan kvällen det hände och talat om att de evakuerar ett område för att de letar en beväpnad man med psykiska besvär som precis haft ihjäl två personer? Vid den tiden vet nog i stort hela Sverige det, men inte personalen på akutmottagningen på den lilla ort det hänt, och där personen som eftersöks med hög sannolikhet kan väntas in?!?
Citera
2017-01-06, 10:55
Medlem
x&ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Så talar en riktig advokat nästa gång säger han att han inte har hunnit läsa analyssvaret
den här gången var det nog journalisten som var lite glappkäft
Citera
2017-01-06, 11:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Det här med damväska är något du själv tillfört. Det visar bara hur lätt det uppstår trådsanningar.
Av artiklar att döma handlade det om hans egen väska.

"Kvinnan reagerade inte nämnvärt på att mannens hand var alldeles blodig.
– Han dolde handen i sin väska, säger åklagaren. "

"Kvinnan släppte av 20-åringen vid sjukhuset i Hudiksvall. Sjukvårdspersonalen larmade senare polisen eftersom de tyckte att hans skador var misstänkta. När 20-åringen greps hade han fortfarande sin väska . Innehållet är nu en del av polisens bevisning.

"– Han hade blodiga kläder på sig och i väskan. Han hade också en Rubiks kub, en hammare, batterier och lite verktyg, säger Christer Sammens."

Jag tycker det låter som han kånkade runt på en rygga. Som många ungdomar gör. Det var ju en hel del prylar han hade med sig redan från början.

Här framgår ju även när polisen larmades:
"Sjukvårdspersonalen larmade senare polisen eftersom de tyckte att hans skador var misstänkta."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ve3o/aklagarens-bevis-mot-misstankte-dubbelmordaren
Citera
2017-01-06, 11:59
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det här med damväska är något du själv tillfört. Det visar bara hur lätt det uppstår trådsanningar.
Av artiklar att döma handlade det om hans egen väska.

"Kvinnan reagerade inte nämnvärt på att mannens hand var alldeles blodig.
– Han dolde handen i sin väska, säger åklagaren. "

"Kvinnan släppte av 20-åringen vid sjukhuset i Hudiksvall. Sjukvårdspersonalen larmade senare polisen eftersom de tyckte att hans skador var misstänkta. När 20-åringen greps hade han fortfarande sin väska . Innehållet är nu en del av polisens bevisning.

"– Han hade blodiga kläder på sig och i väskan. Han hade också en Rubiks kub, en hammare, batterier och lite verktyg, säger Christer Sammens."

Jag tycker det låter som han kånkade runt på en rygga. Som många ungdomar gör. Det var ju en hel del prylar han hade med sig redan från början.

Här framgår ju även när polisen larmades:
"Sjukvårdspersonalen larmade senare polisen eftersom de tyckte att hans skador var misstänkta."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ve3o/aklagarens-bevis-mot-misstankte-dubbelmordaren

Just det här: "– Han hade blodiga kläder på sig och i väskan. Han hade också en Rubiks kub, en hammare, batterier och lite verktyg, säger Christer Sammens."

Frågan är var ficklampan har tagit vägen, har han tappat den, varför har man batterier med sig om inte till en ficklampa?

Annars vittnar innehållet i väskan, enligt min mening på en kringvandrande inbrottstjuvs och biltjuvs(man behöver inte ta bilen utan bara saker i den) instrumentaluppsättning.

Hammaren krossar man rutor/slår sönder lås med, lås till bodar, cyklar mm... andra verktyg, ja vad kan en biobesökande ung man behöva...nej just det, han hade väl ingen EPA-traktor som han behövde meka med.

Ja jag tror att han brukade ha de grejorna med sig.Varför skulle han efter dådet plocka på sig verktyg, blir ju bara tungt att släpa på onödiga grejor, det var hans "yrkesverktyg".

Den här kompisen som han brukade ta sällskap med hem med kvällsbussen, han som bodde en bit åt samma håll hade han tillgång till bil eller körkort? Hur långt åt samma håll bodde han?

Naturligtvis visste gärningsmannen precis vart han skulle och till vilka, de här husen ligger lite speciellt.

Det mest skrämmande är gärningsmannens/den häktades, totala iskyla, påminner om Lisa Holm mördaren Nerjius Bilevicius (eller hur det stavas), totalt iskall och samtidigt beskrivs han av omgivningen som lugn, icke våldsam och normal.
Citera
2017-01-06, 13:31
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför skulle just sjukhuspersonalen vara totalt ignorant om vad som hänt och inte tro att han kan vara farlig och beväpnad när polis har gått ut i riksmedia redan kvällen det hände och talat om att de evakuerar ett område för att de letar en beväpnad man med psykiska besvär som precis haft ihjäl två personer? Vid den tiden vet nog i stort hela Sverige det, men inte personalen på akutmottagningen på den lilla ort det hänt, och där personen som eftersöks med hög sannolikhet kan väntas in?!?

Jag påstod på intet sätt att sjukhuspersonal är mer ignorant än andra. Jag ifrågasatte informationen att personalen på akuten ringt polisen pga att SN kom in med näven nertryckt i en väska och att de tolkade detta som att han bar vapen. Det är ju en jäkla skillnad jämfört med vad det stod i media, nämligen:

Citera
2017-01-06, 13:46
Medlem
5549s avatar
Kan ju vart så att polisen redan var på plats på akuten, att man misstänkte att GM skulle behöva ta sig dit så småningom. Man tyckte Simon såg misstänksam ut där han satt i väntrummet med ena handen i en väska så man höll honom under uppsikt. När det så var dags för en läkare att titta på handen så kände han genast igen skadorna som från en kniv, och meddelade polisen på plats.
Citera
2017-01-06, 13:59
Medlem
Allt jag har skrivit här kommer från direkta vittnen eller från tredje person... ett sådant är just damväskan och att sjukhuspersonalen kände olust att han hade näven i en väska... (varför har man det liksom?)

Att någon skulle ta bussen ut (med en massa vittnen) sedan ta taxi (ytterligare ett vittne) för att sedan åka ut och ha i syfte att mörda personer ser jag som jävligt långsökt. Självklart var detta en inbrottsresa (kan ju ta månader innan det upptäckts, samt hans jävla packning med typiska saker för inbrott) som gick sjuhelvetes fel.

Någon som vet hur sopbilen går där ute? Kanske VN träffade honom när hon ställde ut soptunnan på kvällen?
Citera
2017-01-06, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matedogg
Förlåt, men du är bara tröttsam när du hela tiden kallar åklagaren för Glappkäft. Lägg ner!
Han sitter inne med information som du INTE har och har säkerligen koll på vad han kan säga eller ej.
Han får säga så mycket han vill, men så länge han pratar vitt och brett ur förundersökningen kallar jag honom Glappkäft. Han riskerar att påverka vittnen och nämndemän. Det fanns en annan Glappkäft i spekerödsmålet. Han fick sluta, sannolikt för att han pratade för mycket med media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in