2017-01-05, 22:54
Medlem
Suntouchers avatar
Samhällskontraktet i Svea Rike, förefaller nu, anno januari 2017 vara brutet. Det avtal som sägs föreligga mellan stat och medborgare, som innebär att om du och jag som medborgare betalar skatt och följer regler, så administrerar och tillhandahåller Staten i gengäld ett brett utbud av allmänna tjänster såsom vård, skola och omsorg. I tillägg ska staten inom ramen för statsfinanserna upprätthålla lag och ordning samt säkra nationsgränserna från kränkningar och oreglerad invandring.

På område efter område fallerar nu staten med att upprätthålla sin del av avtalet. Hur ska medborgarna då förhålla sig?

Kan Sverige kalla sig för en rättstat, trots att det inte längre finns någon fungerande myndighet som kan förhindra samt utreda brott? Vi har en gris till rikspolischef som förutom att han helt uppenbart saknar kompetens för sitt uppdrag, heller inte agerar opolitiskt trots att han representerar en statlig myndighet med våldsmonopol. Hur ska en medborgare som har röstat på Sverigedemokraterna kunna känna förtroende för Eliasson som på sandlådeplattformen Twitter meddelar sin avsky för folkvalda partiledaren Åkesson, i stället för att ta aktivt ledarskap inom ramen för sitt myndighetsuppdrag? Hur rimmar det med polisens uppgift att tjäna HELA allmänheten?

Stenkastning, mordbränder, skjutningar, offentliga avrättningar på gator och torg, poliser som inte vågar gripa våldsverkare, ambulanspersonal som inte kör in i vissa områden utan eskort, snorungar som kastar sten från vägbroar, skjuter på tunnelbanetåg, drar in fyrverkeripjäser av scudmissilstorlek rakt in folksamlingar, smällare som kastas in i barnvagnar med sovande bebisar. Bibliotek som hemsöks av bajsande, rökande gaphalsar till män som gapar ”RASIST” när de ombeds lämna lokalerna. Åldringsbrott och kapade bilar mitt på blanka dagen i julhandeln.

En gruppvåldtäkt av en rullstolsburen kvinna på Gotland mobiliserar speciella enheten som på ett ögonblick flygs till den drabbade ön ute i Östersjön, men inte för att sätta dit afganerna inte. Nej, syftet är i stället att snabbt och effektivt strypa den folkliga ilskan över ännu en obeskrivligt grym jävla skändning av en oskyldig kvinna. Då jävlar finns det resurser, men tjejen som blev sexuellt torterad vid Fåfängan i Stockholm, också då av invandrare (som påstod sig vara barn); Inte fan fick hon ett specialteam dedikerat som säkrade spår och skipade rättvisa. Nej, för i Sverige är det skillnad på medborgare och invandrare.

Till hur allt detta ska stoppas är och förblir Rikspolischefen svaret skyldig. VAR FAN ÄR DÅ INRIKESMINISTEREN?!

Vårdsystemet går på knäna. Akutmottagningar måste låsa dörrarna för sin egen personals säkerhet, flera storsjukhus opererar i detta nu i stabsläge, och kostnaderna för nybyggda sjukhus är astronomiska, samtidigt som man hukar sig för den gigantiska vårdbomben. När den slår till, och när folket inser att Sverige saknar resurser att klara av trycket när 750 000 anhöriginvandrare stapplar in på vårdcentraler och folktandvårdsinrättningar med alla sina komplicerade allmäntillstånd, uppkomna tack vare en uppväxt utan fluortanter och barnavårdscentraler, kommer det att skapa inbördeskrig. Hur ska vi svenska ursprungsinvånare förhålla oss till Staten, när våra far- och morföräldrar får filmjölk till middag, samtidigt som bidragsförsörjda invandrare i hundratusentals flockar sig kring vårdgrytorna? Kommer det att kännas relevant och rättvist att betala mer än halva lönen i skatt då, borträknat arbetsgivaravgifter och moms?

Försvaret, som ska garantera medborgarnas säkerhet i ett globalt perspektiv, och som en gång i tiden, inte alls länge sedan, var en krigsmakt åtnjutande stor respekt utomlands, fokuserar nu på HBTQ-frågor, Pride-parader och politisk korrekthet. Man stänger ute ca en femtedel av väljarnas inflytande genom att Sverigedemokraterna inte tillåts delta i det årliga Folk och Försvar-seminariet i Sälen, och finner sig lojt i att utsättas för den ena besparingen efter den andra, i lika hög takt som man ser till att göra sig osams med sin bas av kompetenta, men dessvärre också allt mer åldersstiga seniorer.

Public Service, SVT och SR med alla sina lokala redaktioner intensifierar ständigt sin faktafiltrering och kör helt öppet med häpnadsväckande provokativa fulrekryteringar av semikaraktär. Hanna Stjärne som öppet gett sitt stöd till våldsbekande autonoma vänstern Antifacistisk Aktion (AFA) skapar snart inte ens en trådstart på Flashback trots hennes förflutna på invandringsagendastyrda Uppsala Nya Tidning (UNT).
Man sätter, utan att skämmas, in landsförrädaren tilllika Stridshingsten nummer ett, Fredrik Reinfeldt, som programledare på bästa sändningstid.

Fortsättning följer...
Senast redigerad av Suntoucher 2017-01-05 kl. 23:36.
Citera
2017-01-05, 22:58
Medlem
Suntouchers avatar
Fortsättning...

Man anställer Helin som i detta sammanhang inte behöver presenteras, och man sätter ultrakurden och SD-hataren Özz Nujen som programledare för kanske det mest svenniga som finns: ”Ring så spelar vi”. Så nu kan farfar inte längre slå på P4 på lördagsmorgonen och känna sig hemma en liten stund, utan nej för helvete, då ska det samhällssuppfostras såklart.

Studio Ett har hamnat helt i psykos och man nämner ordet Syrien var femte minut, mellan varven av snyftreportage om Syriska familjer som är tvingade att bo i campingstugor, noggrant synkat med inbjudna ”experter” av typen Ulf Bjereld, Röda Korset, Vingmuttern (Wolodarski) och andra agendastyrda individer.

Kommersiella medier handlar i samråd med regering och maktelit. Tillsammans bedriver man kampanj efter kampanj i syfte att hindra det folkliga missnöjet att en gång för alla koka över. Dagens Nyheter med sin nyttiga idiot Betnér drar igång sin ”Sverige har aldrig varit tryggare” kampanj dagen efter att en invandrare har gått bananas på IKEA och med hjälp av en kökskniv slaktat helt oskyldiga svenska medborgare som bara hade oturen att vara på fel plats vid fel tillfälle.Trots att det är helt uppenbart att Sverige aldrig har varit OTRYGGARE, envisas man med att fokusera på ovidkommande individperspektiv och känslomässiga vinklingar, och de svåra strukturella och konkreta frågorna, som handlar om ansvar, finansiering, konsekvens/riskanalys och åtgärder, lägger man åt sidan för ännu ett meningslöst reportage om mytiska syriska tandläkare som inte får jobb i Sverige på grund av strukturell rasism.

Dåd efter dåd, människor som knuffas ner på spåret i tunnelbanan, små pojkar som slås ihjäl med järnrör, kvinnnor i förorterna som oförklarligt ramlar ner från balkonger, hederskultur, kvinnoförtryck och allt annat osvenskt jävelskap. Det undviker man effektivt och konsekvent. Sånt skriver bara ”Hatsajter” om.

Man låter Sveriges kanske viktigaste säkerhetsmässiga fråga ledas av politiskt tillsatta klåpare. Samordningen mot våldsbejakande extremism, en otroligt viktig fråga som helt oåterkallerligt kan avgöra vilket land vi kommer att lämna efter oss till kommande generationer, leds av den ena stollen efter den andra. Att Sahlin, den andra och den tredje vad de nu heter, inte kan visa på någon historik som antyder att läget skulle förbättras, står helt klart. Samtidigt brinner förorterna och islamismen (som samordnarna inte tycker är värre än det ynka fåtal nassar vi har i landet) skall bekämpas med hjälp med svensk snällism såsom bidrag, samtal, bostäder, jobb och utbildning till de som kommer tillbaka till Sverige efter att i åratal lustfullt har halshuggit män utan skägg samt torterat kvinnor och barn till det inte fanns fler offer att angripa i Mellanöstern.

Sveriges statsminister saknar grundläggande högskolekompetens (bara detta ett häpnadsväckande faktum) och utrikesministern fick på ytterst tveksammaa grunder en fin innerstadslägenhet av Kommunal/LO och har gång på gång visat exempel på total diplomatisk tondövhet. Likt förbannat tilllåts hon vara Sveriges högsta utrikespolitiska representant.

Mona Sahlin fuskar gång på gång, men nog faaan är det lite synd om henne egentligen om man läser mellan raderna i agendablaskan Dagens Nyheter. För var annars är granskningen? Vad fan hände egentligen när hon hastigt och lustigt, än en gång, bara lämnade sin tjänst (som hon sista gången fick av sin vän ”Fredde” (Reinfeldt). Och Kaplan, vad faaan hände där? Mycket som mörkas. Varför? Tål inte folket sanningen?

Ärkenötter som smurfen Ullenhag (minns ni hans mytsida finansierad av skattemedel) fick såklart ett ambassadörjobb och den ena politikern efter den andra försvinner in ett moln av pensionsersättningar och glassiga hittepåjobb med garanterade livsinkomster, som tack för att de förstörde Sverige och trots att de utan undantag brunifierade alla som försökta belysa vad komma skulle. I stället för att med mössan i hand be om ursäkt, ta tag i problemen och jobba för en lösning, oavsett om de måste stå på en pall eller inte, så sitter de nu på ambassader och i sängkammare, och skriver biografier med inkomster styrda över till till egna firman - som man har skapat för att slippa se statsrådspensionen räknas av en gnutta.

Riksrevisionen fuskar själva och kör i sann regeringsanda med egna fulrekryteringar. Om man inte ens kan lita på riksrevisionen, vem fan ska man då lita på i myndighetssverige?

Systematisk asylaktivism bland personalen på Migrationsverket ledde knappt till en enda artikel i gammelmedia och hela frågan är ikke-existerande. Ingen blev avkrävd ansvar. Locket på. Hysh hysh.

Ursäkta all text. Jag ska ge mig nu. Dock finns det oändligt många fler saker att belysa. Histioriens dom kommer att falla hårt på Reinfeldt, Löfven, Ygeman/Eliasson, Sahlin, Helin, Stjärne, Malena Ernman och de andra.

Frågan lyder alltså: Om nu samhällskontraktet är brutet, vad gäller då? Kan jag sluta betala skatt? Kan jag köra hur fort jag vill utan körkort i oskattad bil? Kan jag vägra följa ordningsregler och myndighetskrav? Vem har rätt att fälla ett avgörande huruvida staten har brutit avtalet? Existerar ens avtalet, eller är det endast en filosofisk konstruktion utan bäring i verkligheten? Hur kan man som enkel medborgare motsätta sig detta påtvingade samspel om man upplever att avtalsrekvisiten har blivit inaktuella? Kan en företrädare för oss medborgare vända sig till Europadomstolen och stämma Staten Sverige för brott mot mänskliga rättigheter. Finns det några sanktionsmöjligheter man kan utnyttja sig av för att exempelvis tvinga Public Service att bli objektiva på riktigt?

Sverige behöver i vart fall minst fem saker som jag ser det:

1. Ett uppvaknat folk!
1. En haverikommision
2. En författningsdomstol
3. Återinfört tjänstemannaansvar. Retroaktivt!
4. En massiv ”Total Repratriering-kampanj”.Också här med retroaktiv verkan.

Ju förr desto bättre. Eller har jag fel?

Många frågor... Gott nytt jävla år kära Flashback!
Senast redigerad av Suntoucher 2017-01-05 kl. 23:35.
Citera
2017-01-06, 00:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher
Samhällskontraktet i Svea Rike, förefaller nu, anno januari 2017 vara brutet. Det avtal som sägs föreligga mellan stat och medborgare, som innebär att om du och jag som medborgare betalar skatt och följer regler, så administrerar och tillhandahåller Staten i gengäld ett brett utbud av allmänna tjänster såsom vård, skola och omsorg. I tillägg ska staten inom ramen för statsfinanserna upprätthålla lag och ordning samt säkra nationsgränserna från kränkningar och oreglerad invandring.

På område efter område fallerar nu staten med att upprätthålla sin del av avtalet. Hur ska medborgarna då förhålla sig?

Kan Sverige kalla sig för en rättstat, trots att det inte längre finns någon fungerande myndighet som kan förhindra samt utreda brott? Vi har en gris till rikspolischef som förutom att han helt uppenbart saknar kompetens för sitt uppdrag, heller inte agerar opolitiskt trots att han representerar en statlig myndighet med våldsmonopol. Hur ska en medborgare som har röstat på Sverigedemokraterna kunna känna förtroende för Eliasson som på sandlådeplattformen Twitter meddelar sin avsky för folkvalda partiledaren Åkesson, i stället för att ta aktivt ledarskap inom ramen för sitt myndighetsuppdrag? Hur rimmar det med polisens uppgift att tjäna HELA allmänheten?

Stenkastning, mordbränder, skjutningar, offentliga avrättningar på gator och torg, poliser som inte vågar gripa våldsverkare, ambulanspersonal som inte kör in i vissa områden utan eskort, snorungar som kastar sten från vägbroar, skjuter på tunnelbanetåg, drar in fyrverkeripjäser av scudmissilstorlek rakt in folksamlingar, smällare som kastas in i barnvagnar med sovande bebisar. Bibliotek som hemsöks av bajsande, rökande gaphalsar till män som gapar ”RASIST” när de ombeds lämna lokalerna. Åldringsbrott och kapade bilar mitt på blanka dagen i julhandeln.

En gruppvåldtäkt av en rullstolsburen kvinna på Gotland mobiliserar speciella enheten som på ett ögonblick flygs till den drabbade ön ute i Östersjön, men inte för att sätta dit afganerna inte. Nej, syftet är i stället att snabbt och effektivt strypa den folkliga ilskan över ännu en obeskrivligt grym jävla skändning av en oskyldig kvinna. Då jävlar finns det resurser, men tjejen som blev sexuellt torterad vid Fåfängan i Stockholm, också då av invandrare (som påstod sig vara barn); Inte fan fick hon ett specialteam dedikerat som säkrade spår och skipade rättvisa. Nej, för i Sverige är det skillnad på medborgare och invandrare.

Till hur allt detta ska stoppas är och förblir Rikspolischefen svaret skyldig. VAR FAN ÄR DÅ INRIKESMINISTEREN?!

Vårdsystemet går på knäna. Akutmottagningar måste låsa dörrarna för sin egen personals säkerhet, flera storsjukhus opererar i detta nu i stabsläge, och kostnaderna för nybyggda sjukhus är astronomiska, samtidigt som man hukar sig för den gigantiska vårdbomben. När den slår till, och när folket inser att Sverige saknar resurser att klara av trycket när 750 000 anhöriginvandrare stapplar in på vårdcentraler och folktandvårdsinrättningar med alla sina komplicerade allmäntillstånd, uppkomna tack vare en uppväxt utan fluortanter och barnavårdscentraler, kommer det att skapa inbördeskrig. Hur ska vi svenska ursprungsinvånare förhålla oss till Staten, när våra far- och morföräldrar får filmjölk till middag, samtidigt som bidragsförsörjda invandrare i hundratusentals flockar sig kring vårdgrytorna? Kommer det att kännas relevant och rättvist att betala mer än halva lönen i skatt då, borträknat arbetsgivaravgifter och moms?

Försvaret, som ska garantera medborgarnas säkerhet i ett globalt perspektiv, och som en gång i tiden, inte alls länge sedan, var en krigsmakt åtnjutande stor respekt utomlands, fokuserar nu på HBTQ-frågor, Pride-parader och politisk korrekthet. Man stänger ute ca en femtedel av väljarnas inflytande genom att Sverigedemokraterna inte tillåts delta i det årliga Folk och Försvar-seminariet i Sälen, och finner sig lojt i att utsättas för den ena besparingen efter den andra, i lika hög takt som man ser till att göra sig osams med sin bas av kompetenta, men dessvärre också allt mer åldersstiga seniorer.

Public Service, SVT och SR med alla sina lokala redaktioner intensifierar ständigt sin faktafiltrering och kör helt öppet med häpnadsväckande provokativa fulrekryteringar av semikaraktär. Hanna Stjärne som öppet gett sitt stöd till våldsbekande autonoma vänstern Antifacistisk Aktion (AFA) skapar snart inte ens en trådstart på Flashback trots hennes förflutna på invandringsagendastyrda Uppsala Nya Tidning (UNT).
Man sätter, utan att skämmas, in landsförrädaren tilllika Stridshingsten nummer ett, Fredrik Reinfeldt, som programledare på bästa sändningstid.

Fortsättning följer...

Så är det. I toppskiktet i världen när det gäller höga skatter men ingenting fungerar. Enda gången det finns rikligt med resurser är när staten ska skydda sig själv (mot medborgarna, inte mot utrikes hot) och sin kulturmarxistiska agenda. Medborgarna skiter man i.
Citera
2017-01-06, 00:45
Medlem
Hax.Pains avatar
Fantastisk text!
Citera
2017-01-06, 00:47
Medlem
Rickuzs avatar
Jag har länge ansett att samhällskontraktet är brutet, och därför förbereder jag mig nu på att spendera resten av min arbetskarriär i Norge, och betala norsk skatt.

Vad Sveriges regering håller på med, är ett folkutbyte och indirekt folkmord. Det som förvånar mest är hur en så stor del av befolkningen accepterar detta och fortsätter att rösta på sina bödlar. Men just därför så har jag resignerat från att vara nationalist, och jag bryr mig inte längre om vad som sker med det här landet.

Sverige förtjänar allt som sker och allt som komma skall.
Citera
2017-01-06, 00:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenError101
Våran regering försöker döda oss, har du inte fattat det ännu?

Det som gället nu, vilket var frågan i rubriken, är rädda sig den som kan eller söka sig till små överlevnadsgrupper. Alternativ 2, att söka sig till överlevnadsgrupper är att föredra.

Lär dig att överleva i skogen med en grupp människor. Det gäller nu.

http://www.wilderness-survival.net/ Lär dig denna överlevnadshemsida utantill nu. Annars kan du lika gärna ta den lätta vägen ut. Lycka till!

Det är nog bekvämare med en enkelbiljett till Sydostasien.
Citera
2017-01-06, 01:00
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag har länge ansett att samhällskontraktet är brutet, och därför förbereder jag mig nu på att spendera resten av min arbetskarriär i Norge, och betala norsk skatt.

Vad Sveriges regering håller på med, är ett folkutbyte och indirekt folkmord. Det som förvånar mest är hur en så stor del av befolkningen accepterar detta och fortsätter att rösta på sina bödlar. Men just därför så har jag resignerat från att vara nationalist, och jag bryr mig inte längre om vad som sker med det här landet.

Sverige förtjänar allt som sker och allt som komma skall.
Du förtjänar allt som komma skall! Sverige kommer skina igen vänta du bara. Förövrigt en mycket intressant tråd, väl skriven text.
Citera
2017-01-06, 01:09
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Du förtjänar allt som komma skall! Sverige kommer skina igen vänta du bara. Förövrigt en mycket intressant tråd, väl skriven text.
Det finns i dagsläget ingenting som pekar på det. Trots allt som händer och fortsätter att hända så ligger tandlösa SD kvar runt 20%, och folk fortsätter att trycka ner sina huvuden i sanden.

Samtidigt talar norska och danska politiker om att situationen i Sverige kan orsaka splittring mellan oss och våra grannländer. Vad dom menar med det kan man ju nästan ana.
Citera
2017-01-06, 01:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas

Man får hoppas att det överlever en tillräckligt stor spillra av etniska svenskar som kan återskapa civilisationen i framtiden, men det kommer att ta lång tid att göra det.

Som en jämförelse tog det ca nio hundra år från att Västrom föll till renässansen...
Citera
2017-01-06, 01:14
Medlem
Finns många länder med trasigt eller obefintligt samhällskontrakt. Det fungerar det också om man har de kontakter och det kapital som krävs.

Egentligen finns det inte mycket politikerna inklusive SD kan göra. Samhällskontrakt kan de inte lagstifta om eller köpa in för lånade pengar.
Citera
2017-01-06, 01:21
Medlem
FlamingBacons avatar
Ett mycket bra inlägg och jag håller helt med.

Jag kan bara rekommendera att man säkrar sig en framtid där eventuella närstående inte är beroende av fungerande offentliga institutioner för att överleva.

Att minimera det egna bidraget till staten och maximera uttaget bör också prioriteras. En lämplig metod är att utbilda sig i Sverige och sedan söka sig utomlands.

Jag vill passa på att påpeka att detta inte är en olycka orsakad av inkompetens, utan en medveten strategi. Staten ser dig som en lämplig skatteslav eller fientlig upprorsmakare och har inte ditt bästa för ögonen.

Glöm inte att staten ser detta som hatfakta och det dröjer inte många år innan personer som TS skulle lagföras och straffas om dennes identitet var känd.
Citera
2017-01-06, 01:27
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Det man kan göra som vanlig medborgare är väl att rösta på SD.

Man kan även dra ner sin konsumtion till ett minimum. Ta ut mer ledighet, klippa kreditkorten, flytta till mindre lägenhet, byta till billigare bil, säga upp TV-licensen, dra ner på utlandsresorna, krog- & restaurangbesöken.

Har man ett företag kan man flytta det till Luxemburg eller Lichtenstein.

Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Egentligen finns det inte mycket politikerna inklusive SD kan göra. Samhällskontrakt kan de inte lagstifta om eller köpa in för lånade pengar.
Den korrupta politikeradeln och deras kära massinvandring är roten till våra problem.

Avlägsna dem, och mycket är vunnet.
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-01-06 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in