2017-01-05, 14:55
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Men varför orkar du inte läsa vad jag länkar till?

Vad är det mer er vänsternollor och ert förhållande med förnekande och/eller läsförståelse?

Jag har läst båda artiklarna.

Jag förstår däremot inte hur du tolkar det som att de bilderna man eftersöker för "tävlingen" skall publiceras.

Tävlingen gick alltså ut på att man ville ha in bilder från demonstrationen på personer som inte hängts ut på hemsidan och därtill fick man poäng för annan relevant information gällande personen på sagda bild.

Ingenstans står det att dessa inskickade bilder senare ska publiceras på hemsidan. Kan du inte läsa eller har du problem med att bearbeta det du läst?

Såhär skrev du i ditt ursprungliga inlägg;

Citat:
AFA skulle "hänga ut" människor som helt öppet gick i NMR:s marsch i Sthlm, det var två månader sedan och fortfarande inte ett ord.

Det du nu citerar så framgår det öht ingenstans att man ämnar att publicera dessa bilder, därför är det komiskt att du suttit i två månader och väntat på det för att sedan grina på internet om att det aldrig kommer.
Citera
2017-01-05, 15:13
Medlem
AFA har bedrivit olaglig åsiktsregistering i samband med NMR:s demonstration, infon kommer användas om någon registrerad blir dömd, får en chefstjänst i framtiden, blir politiker eller dylikt. Att AFA går ut offentligt med infon om att det bedrivit olaglig åsiktsregistering handlar om uppmärksamhetsbehov och ett tillfälle att få flexa sina muskler.
Senast redigerad av huminten 2017-01-05 kl. 15:18.
Citera
2017-01-05, 18:13
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huminten
AFA har bedrivit olaglig åsiktsregistering i samband med NMR:s demonstration, infon kommer användas om någon registrerad blir dömd, får en chefstjänst i framtiden, blir politiker eller dylikt. Att AFA går ut offentligt med infon om att det bedrivit olaglig åsiktsregistering handlar om uppmärksamhetsbehov och ett tillfälle att få flexa sina muskler.

Det är olagligt först när det förs i ett register, enligt tidigare domar så krävs det kompletterande information, alltså således inte enbart bilder på personer.

Om du anser att något olagligt ägt rum så finns polismyndigheten som du kan vända dig till.
Citera
2017-01-05, 18:21
Medlem
prolapse89s avatar
Varför denna fokus på "soldiers of odin", måste fan vara en av landets största hatare och har aldrig sett,hört, eller läst något skrivet av dom, vilka är dom?

Förstår verkligen inte afas och föredetta rf:s prioriteringar, han adam sa ju själv med egna ord i Markus och Malcoms pod att dom slutade ge sig på folk om dom hade reellt inflytande, varför förstår jag inte, men, uppenbarligen är det bara intressant med någon kvarlämnad naziskin från typ Säffle.
Citera
2017-01-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Varför denna fokus på "soldiers of odin", måste fan vara en av landets största hatare och har aldrig sett,hört, eller läst något skrivet av dom, vilka är dom?

Förstår verkligen inte afas och föredetta rf:s prioriteringar, han adam sa ju själv med egna ord i Markus och Malcoms pod att dom slutade ge sig på folk om dom hade reellt inflytande, varför förstår jag inte, men, uppenbarligen är det bara intressant med någon kvarlämnad naziskin från typ Säffle.
AFA attackerar människor som saknar våldskapital, därför lätta targets, det är ett taktiskt övervägande. Det vill ju inte själva ge en smäll och två smällar tillbaka
Citera
2017-01-05, 20:52
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
AFA attackerar människor som saknar våldskapital, därför lätta targets, det är ett taktiskt övervägande. Det vill ju inte själva ge en smäll och två smällar tillbaka

Ja, eller att dom helt enkelt är svin. Tycker att vi ska vara lite snälla bara, dom har trots allt förlorat och människor gör som dom vill nu för tiden, förr med men finns inget hot öht nu. Däremot vill vi inte reta någon wuhran eller vad han heter så han går ut och sticker ner någon sjukpensionär som har tryckt "gilla" på någon rasistisk facebook-sida, bara för att bevisa att dom fortfarande finns.
Citera
2017-01-05, 23:45
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ja, eller att dom helt enkelt är svin. Tycker att vi ska vara lite snälla bara, dom har trots allt förlorat och människor gör som dom vill nu för tiden, förr med men finns inget hot öht nu. Däremot vill vi inte reta någon wuhran eller vad han heter så han går ut och sticker ner någon sjukpensionär som har tryckt "gilla" på någon rasistisk facebook-sida, bara för att bevisa att dom fortfarande finns.

Varför skulle jag sticka ner någon sjukpensionär?

Om du med ditt inlägg vill antyda att jag skulle vara organiserad i AFA eller för den delen någon annan vänsterorganisation så har du fel, jag skriver på ett diskussionsforum då och då. Har inget intresse av att bruka våld mot någon, oavsett dennes åsikter.
Citera
2017-01-06, 04:22
Medlem
Citat:
Som företeelse så har AFA tappat i renommé och varumärke rejäl jämfört med 10-12 år tillbaka. Att som en viss individ här i tråden förneka att AFA bedriver olaglig åsiktsregistering är dock gulligt och patetiskt, särskilt när AFA själva öppet skryter om att de bedriver inhämtning av människors åsikter genom fotografering av mötesdeltagare med mera.
Citera
2017-01-06, 07:39
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Som företeelse så har AFA tappat i renommé och varumärke rejäl jämfört med 10-12 år tillbaka. Att som en viss individ här i tråden förneka att AFA bedriver olaglig åsiktsregistering är dock gulligt och patetiskt, särskilt när AFA själva öppet skryter om att de bedriver inhämtning av människors åsikter genom fotografering av mötesdeltagare med mera.

AFA kan inte göra sig skyldig till åsiktsregistering då det endast är myndigheter som kan det, menar du att AFA är en myndighet?

Du kanske syftar på brott mot personuppgiftslagen?

Om inte mitt minne sviker mig så sist någon dömdes för brott mot PUL med politiska förtecken var det Simon Olsson, en nynazist. Ett exemplar av registret han förde hittades hos Hampus Hellekant, en av de nazister som dömdes för mordet på Björn Söderbergs. Simon Olsson fick betala 10000kr per namn i skadestånd till personer vars namn fanns i registret och krävde skadestånd. Han har idag ca 2 miljoner kronor i skuld till KF.

http://www.dn.se/arkiv/inrikes/hotet-mot-demokratinnazisternas-natverk-nazister-ringar-in-sina-offer/

Har du exempel på när någon från AFA dömts för något liknande?

PS: Åsiktsregistrering är per automatik olagligt, det finns således ingen laglig kontra olaglig åsiktsregistering.
Senast redigerad av wurhan 2017-01-06 kl. 08:04.
Citera
2017-01-09, 15:24
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
AFA kan inte göra sig skyldig till åsiktsregistering då det endast är myndigheter som kan det, menar du att AFA är en myndighet?

Du kanske syftar på brott mot personuppgiftslagen?

Om inte mitt minne sviker mig så sist någon dömdes för brott mot PUL med politiska förtecken var det Simon Olsson, en nynazist. Ett exemplar av registret han förde hittades hos Hampus Hellekant, en av de nazister som dömdes för mordet på Björn Söderbergs. Simon Olsson fick betala 10000kr per namn i skadestånd till personer vars namn fanns i registret och krävde skadestånd. Han har idag ca 2 miljoner kronor i skuld till KF.

http://www.dn.se/arkiv/inrikes/hotet-mot-demokratinnazisternas-natverk-nazister-ringar-in-sina-offer/

Har du exempel på när någon från AFA dömts för något liknande?

PS: Åsiktsregistrering är per automatik olagligt, det finns således ingen laglig kontra olaglig åsiktsregistering.

Du är verkligen okunnig som en AFA:it (även om att nu förnekar att du är det, men jag förstår att ni få som är kvar skäms), givetvis är olaga åsiktsregistrering olagligt för andra än myndigheter. Åtskilliga har också blivit dömda för detta sedan lagen införs. Nästan bara nazister givetvis, iom att rättsstaten generellt inte bryr sig om PK-grupper som AFA.

Sedan är det iofs mycket möjligt att du på fullt allvar tror att Sveriges nazister är en ,eller en mängd, myndigheter).
Senast redigerad av XenaSupportGroup 2017-01-09 kl. 15:26.
Citera
2017-01-09, 16:05
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Du är verkligen okunnig som en AFA:it (även om att nu förnekar att du är det, men jag förstår att ni få som är kvar skäms), givetvis är olaga åsiktsregistrering olagligt för andra än myndigheter. Åtskilliga har också blivit dömda för detta sedan lagen införs. Nästan bara nazister givetvis, iom att rättsstaten generellt inte bryr sig om PK-grupper som AFA.

Sedan är det iofs mycket möjligt att du på fullt allvar tror att Sveriges nazister är en ,eller en mängd, myndigheter).

Kan du så snälla inte länka till någon av dessa åtskilliga fall där privatpersoner dömts för brottet? Borde inte vara svårt alls med tanke på den kunskapen du besitter i ämnet.
Citera
2017-01-09, 16:11
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Kan du så snälla inte länka till någon av dessa åtskilliga fall där privatpersoner dömts för brottet? Borde inte vara svårt alls med tanke på den kunskapen du besitter i ämnet.

Du har ju redan förklarat att du inte läser länkar? Och varför skulle någon ens ha scannat in dessa domar?

Men om du gillar att länka (och tro mig, jag läser om du länkar till något) så kan du ju länka till det i lagstiftningen som säger att "bara myndigheter kan bli dömda för åsiktsregistrering".

Vi demokrater och juridiskt intresserade håller andan!
Senast redigerad av XenaSupportGroup 2017-01-09 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in